Pod koniec marca wielu posiadaczy karty Tui Card wystawionej przez Commerzbank dostało od banku informację o zakończeniu umowy świadczenia usług w ramach tego produktu, pisze „Handelsblatt”. - Otrzymaliśmy w tej sprawie wiele zgłoszeń od naszych członków z całego kraju – mówi prezes Zrzeszenia Niezależnych Agentów Turystycznych VUSR Marija Linnhof w rozmowie z gazetą.
Czytaj więcej
Wyjaśniło się, kto jest nowym właścicielem największego pakietu akcji w koncernie TUI. Z zawiadomienia przekazanego turystycznej spółce i Federalnemu Urzędowi Nadzoru Finansowego wynika, że to Marina Mordaszow.
„Handelsblatt” pisze, że Commerzbank nie komentuje powodów swojej decyzji, powołuje się jedynie na zapisy w umowie, które stanowią, że ma prawo wypowiedzieć umowę z dwumiesięcznym okresem wypowiedzenia. Zgodnie z nią klienci mają zwrócić karty do 31 maja.
Z informacji portalu Golem.de wynika jednak, że bank nie zamierza zupełnie rezygnować ze współpracy z TUI. Na zapytanie redakcji Commerzbank odpowiedział tylko, że będzie ona kontynuowana, ale o powodach wycofania kart kredytowych Tui Card nie będzie informować. Golem.de zapytał też o liczbę anulowanych kontraktów, ale na to pytanie również nie dostał odpowiedzi.
„Handelsblatt” pisze, że agenci wietrzą utratę zaufania do TUI. Z ostatniego komunikatu tej firmy turystycznej wynika, że ma ona płynność finansową. 1 kwietnia spłaciła 700 milionów euro długu zaciągniętego w skarbie państwa na przetrwanie kryzysu wywołanego pandemią.