Commerzbank anuluje karty Tui Card. Utrata zaufania do touroperatora?

Commerzbank wypowiedział umowy wielu posiadaczom kart Tui Card. Na ich zwrot do banku klienci mają czas do końca maja. Agenci turystyczni podejrzewają, że to wynik braku zaufania tej instytucji finansowej do koncernu. Sam bank milczy na temat powodów swojej decyzji.

Publikacja: 04.04.2022 01:14

TUI spłacił w zeszłym tygodniu 700 milionów euro pierwszej raty pożyczki uzyksanej w ramach pomocy p

TUI spłacił w zeszłym tygodniu 700 milionów euro pierwszej raty pożyczki uzyksanej w ramach pomocy publicznej w kryzysie

Foto: Bloomberg

Pod koniec marca wielu posiadaczy karty Tui Card wystawionej przez Commerzbank dostało od banku informację o zakończeniu umowy świadczenia usług w ramach tego produktu, pisze „Handelsblatt”. - Otrzymaliśmy w tej sprawie wiele zgłoszeń od naszych członków z całego kraju – mówi prezes Zrzeszenia Niezależnych Agentów Turystycznych VUSR Marija Linnhof w rozmowie z gazetą.

Czytaj więcej

Rosyjski oligarcha nie jest już współwłaścicielem TUI. Teraz jest nim... jego żona

„Handelsblatt” pisze, że Commerzbank nie komentuje powodów swojej decyzji, powołuje się jedynie na zapisy w umowie, które stanowią, że ma prawo wypowiedzieć umowę z dwumiesięcznym okresem wypowiedzenia. Zgodnie z nią klienci mają zwrócić karty do 31 maja.

Z informacji portalu Golem.de wynika jednak, że bank nie zamierza zupełnie rezygnować ze współpracy z TUI. Na zapytanie redakcji Commerzbank odpowiedział tylko, że będzie ona kontynuowana, ale o powodach wycofania kart kredytowych Tui Card nie będzie informować. Golem.de zapytał też o liczbę anulowanych kontraktów, ale na to pytanie również nie dostał odpowiedzi.

„Handelsblatt” pisze, że agenci wietrzą utratę zaufania do TUI. Z ostatniego komunikatu tej firmy turystycznej wynika, że ma ona płynność finansową. 1 kwietnia spłaciła 700 milionów euro długu zaciągniętego w skarbie państwa na przetrwanie kryzysu wywołanego pandemią.

Czytaj więcej

TUI Deutschland: Odrobiliśmy lekcję, wracamy do agentów turystycznych

W ramach współpracy z Visą Tui Card dawała dostęp do różnych ubezpieczeń podróżnych, umożliwiała bezpłatne pobieranie pieniędzy z bankomatów Commerzbanku, a podczas wyjazdów zagranicznych wymianę walut bez prowizji. Klienci mogli wpłacać pieniądze na konto kredytowe. Za posiadanie karty płacili rocznie w wersji standardowej 44,9 euro, w złotej 79,9 euro, a w tytanowej 249,9 euro. Posiadacze złotej karty mogli bezpłatnie zabrać dodatkowy bagaż na wyjazdy lotnicze z TUI, a status tytanowy pozwalał im za darmo przejechać pociągiem w pierwszej klasie w ramach usługi Zug zum Flug (bezpłatny bilet w ramach siatki Deutsche Bahn do miasta, z którego klient leci na wakacje).

Pod koniec marca wielu posiadaczy karty Tui Card wystawionej przez Commerzbank dostało od banku informację o zakończeniu umowy świadczenia usług w ramach tego produktu, pisze „Handelsblatt”. - Otrzymaliśmy w tej sprawie wiele zgłoszeń od naszych członków z całego kraju – mówi prezes Zrzeszenia Niezależnych Agentów Turystycznych VUSR Marija Linnhof w rozmowie z gazetą.

„Handelsblatt” pisze, że Commerzbank nie komentuje powodów swojej decyzji, powołuje się jedynie na zapisy w umowie, które stanowią, że ma prawo wypowiedzieć umowę z dwumiesięcznym okresem wypowiedzenia. Zgodnie z nią klienci mają zwrócić karty do 31 maja.

Biura Podróży
Grecos poszerza ofertę. Na lato 2022 ma dwa nowe kierunki i 62 nowe hotele
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Biura Podróży
W przyszłym roku wakacje będą droższe. Dlatego trzeba je kupić teraz
Biura Podróży
Brytyjczycy chętnie kupują wakacje. Wojna w Ukrainie nie burzy ich planów
Biura Podróży
Atlas podróży pokazuje ulubione kierunki Europejczyków. Kto z kim spędzi wakacje?
Nowe Trendy
Betlej: Pandemia już nie straszy, a nowy Omikron może przejdzie bokiem