Zespół biura podróży Grecos prowadzi właśnie serię spotkań z agentami turystycznymi, podczas których przedstawia im swoją ofertę na najbliższe lato. Na trasie objazdu znalazły się już Poznań, Gdańsk i Warszawa. W przyszłym tygodniu touroperator dotrze do Wrocławia, Katowic i Rzeszowa.
Czytaj więcej
Choć liczba turystów w Grecji w 2021 roku była mniejsza o ponad połowę niż przed covidem, to wydawali oni więcej, dzięki czemu przychody spadły mniej. Do tego goście wyjechali z hoteli o wiele bardziej zadowoleni.
W zeszłym roku Grecos miał 107 tysięcy klientów, o 42 procent mniej niż w rekordowym 2019 roku, kiedy z jego usług skorzystało 185 tysięcy osób. Jak mówi wiceprezes Janusz Śmigielski, to dobry wynik, biorąc pod uwagę, że w drugim roku pandemii sezon letni wystartował późno i jeszcze na początku czerwca operacje czarterowe były szczątkowe.
Do kolejnego sezonu – wyjaśniał Śmigielski - firma przystępuje z ostrożnym optymizmem – liczy na 150 – 170 tysięcy turystów.
Przygotowała dla nich 260 hoteli, z których prawie jedna czwarta to obiekty nowe w ofercie Grecosa. Z kolei 81 procent osiągalnych jest na polskim rynku tylko u tego organizatora, ma on bowiem umowy na ich wyłączne reprezentowanie w Polsce. W Grecosie znaleźć można wiele popularnych sieci, jak Mitsis Hotels, Grecotel, Princess Hotels, Mayor Hotels czy Caretta.