Grecos poszerza ofertę. Na lato 2022 ma dwa nowe kierunki i 62 nowe hotele

Na 260 hoteli w ofercie biura podróży Grecos na najbliższe lato, prawie jedna czwarta to obiekty nowe. Organizator dodał też dwa kierunki – region Kawali i wyspę Tasos. W sumie planuje obsłużyć nawet 50 procent klientów więcej niż w 2021 roku.

Publikacja: 31.03.2022 09:23

Grecos spotka się z agentami turystycznymi w sześciu miastach

Grecos spotka się z agentami turystycznymi w sześciu miastach

Foto: Filip Frydrykiewicz

Zespół biura podróży Grecos prowadzi właśnie serię spotkań z agentami turystycznymi, podczas których przedstawia im swoją ofertę na najbliższe lato. Na trasie objazdu znalazły się już Poznań, Gdańsk i Warszawa. W przyszłym tygodniu touroperator dotrze do Wrocławia, Katowic i Rzeszowa.

Czytaj więcej

Grecja: Turyści wracają powoli, za to są zamożniejsi i wyjeżdżają bardziej zadowoleni

W zeszłym roku Grecos miał 107 tysięcy klientów, o 42 procent mniej niż w rekordowym 2019 roku, kiedy z jego usług skorzystało 185 tysięcy osób. Jak mówi wiceprezes Janusz Śmigielski, to dobry wynik, biorąc pod uwagę, że w drugim roku pandemii sezon letni wystartował późno i jeszcze na początku czerwca operacje czarterowe były szczątkowe.

Do kolejnego sezonu – wyjaśniał Śmigielski - firma przystępuje z ostrożnym optymizmem – liczy na 150 – 170 tysięcy turystów.

Przygotowała dla nich 260 hoteli, z których prawie jedna czwarta to obiekty nowe w ofercie Grecosa. Z kolei 81 procent osiągalnych jest na polskim rynku tylko u tego organizatora, ma on bowiem umowy na ich wyłączne reprezentowanie w Polsce. W Grecosie znaleźć można wiele popularnych sieci, jak Mitsis Hotels, Grecotel, Princess Hotels, Mayor Hotels czy Caretta.

Biuro podróży wraca do szerokiej palety kierunków, z której było znane przed pandemią. W sumie będzie docierać do 20 greckich regionów - zarówno na wyspach, jak i na kontynencie. Nowością będą loty do położonej na północnym wybrzeżu Morza Egejskiego Kawali, dzięki czemu klienci będą mogli albo wypocząć na miejscu, w regionie Macedonia Wschodnia i Tracja, albo popłynąć promem na pobliską wyspę Tasos, by tam spędzić urlop.

- Szczegóły dotyczące poszczególnych hoteli i kierunków można poznać podczas licznych webinarów organizowanych przez touroperatora – zachęcała agentów turystycznych menedżer produktu w Grecosie Magdalena Czech. Firma wzmacnia ten nurt swojej działalności – do organizowania całej sfery szkoleń, e-learningu i wyjazdów studyjnych zatrudniła specjalizującego się w produkcie greckim doświadczonego trenera Krzysztofa Majdę. Wcześniej znanego z pracy w Neckermannie.

Czytaj więcej

Krzysztof Majda zasilił zespół Grecosa. Będzie szkolił sprzedawców

Jak zapewniała Czech, najbliższy sezon nie powinien przynosić niespodzianek, jak poprzedni, kiedy to hotelarze z braku klientów woleli czasem nie otwierać swoich obiektów niż je uruchamiać i ponosić koszty utrzymania obiektu wypełnionego tylko w małej części, co byłoby nieopłacalne.

Przyznała zarazem, że są w tym roku hotele, które dotąd były nastawione wyłącznie na obsługę gości ze Skandynawii i Wielkiej Brytanii. Teraz otworzyły się na inne kraje, dzięki czemu dostęp do nich zyskają między innymi klienci Grecosa. – W tym roku będziemy spędzać wakacje z Europą Zachodnią – podkreślała.

Jako jeden z atutów Grecosa Janusz Śmigielski wymienia serwis rezydencki biura podróży i animacje – zarówno te dla dzieci i młodzieży, jak i dla dorosłych. Poświadczają to opinie klientów. 92 procent ankietowanych deklaruje zadowolenie z pracy rezydentów, 93 procent z zajęć w klubach dla dzieci Delfinki, a 94 procent z zajęć dla dorosłych w klubach Opa!. Generalnie 90 procent turystów wróciło usatysfakcjonowanych wakacjami organizowanymi przez Grecosa.

Czytaj więcej

Nowa promocja greckiej turystyki. „Co jest lepsze od weekendu? Greekend”


Zespół biura podróży Grecos prowadzi właśnie serię spotkań z agentami turystycznymi, podczas których przedstawia im swoją ofertę na najbliższe lato. Na trasie objazdu znalazły się już Poznań, Gdańsk i Warszawa. W przyszłym tygodniu touroperator dotrze do Wrocławia, Katowic i Rzeszowa.

W zeszłym roku Grecos miał 107 tysięcy klientów, o 42 procent mniej niż w rekordowym 2019 roku, kiedy z jego usług skorzystało 185 tysięcy osób. Jak mówi wiceprezes Janusz Śmigielski, to dobry wynik, biorąc pod uwagę, że w drugim roku pandemii sezon letni wystartował późno i jeszcze na początku czerwca operacje czarterowe były szczątkowe.

Pozostało 84% artykułu
Biura Podróży
TUI Deutschland: Odrobiliśmy lekcję, wracamy do agentów turystycznych
Biura Podróży
Brytyjczycy chętnie kupują wakacje. Wojna w Ukrainie nie burzy ich planów
Biura Podróży
W przyszłym roku wakacje będą droższe. Dlatego trzeba je kupić teraz
Linie Lotnicze
Alpaslan Unsal, Corendon: Biura podróży mają w nas solidnego i przyjaznego partnera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
Czarnek: Dzięki programowi "Poznaj Polskę" 300 tysięcy dzieci ruszy w podróż