Zespół biura podróży Grecos prowadzi właśnie serię spotkań z agentami turystycznymi, podczas których przedstawia im swoją ofertę na najblizsze lato. Na trasie objazdu znalazły się już Poznań, Gdańsk i Warszawa. W przyszłym tygodniu touroperator dotrze do Wrocławia, Katowic i Rzeszowa.

Czytaj więcej

Grecja: Turyści wracają powoli, za to są zamożniejsi i wyjeżdżają bardziej zadowoleni

W zeszłym roku Grecos miał 107 tysięcy klientów, o 42 procent mniej niż w rekordowym 2019 roku, kiedy z jego usług skorzystało 185 tysięcy osób. Jak mówi wiceprezes Janusz Śmigielski, to dobry wynik, biorąc pod uwagę, że w drugim roku pandemii sezon letni wystartował późno i jeszcze na początku czerwca operacje czarterowe były szczątkowe.

Do kolejnego sezonu – wyjaśniał Śmigielski - firma przystępuje z ostrożnym optymizmem – liczy na 150 – 170 tysięcy turystów.

Przygotowała dla nich 260 hoteli, z których prawie jedna czwarta to obiekty nowe w ofercie Grecosa. Z kolei 81 procent osiągalnych jest na polskim rynku tylko u tego organizatora, ma on bowiem umowy na ich wyłączne reprezentowanie w Polsce. W Grecosie znaleźć można wiele popularnych sieci, jak Mitsis Hotels, Grecotel, Princess Hotels, Mayor Hotels czy Caretta.

Biuro podróży wraca do szerokiej palety kierunków, z której było znane przed pandemią. W sumie będzie docierać do 20 greckich regionów - zarówno na wyspach, jak i na kontynencie. Nowością będą loty do położonej na północnym wybrzeżu Morza Egejskiego Kawali, dzięki czemu klienci będą mogli albo wypocząć na miejscu, w regionie Macedonia Wschodnia i Tracja, albo popłynąć promem na pobliską wyspę Thasos, by tam spędzić urlop.

- Szczegóły dotyczące poszczególnych hoteli i kierunków można poznać podczas licznych webinarów organizowanych przez touroperatora – zachęcała agentów turystycznych menedżer produktu w Grecosie Magdalena Czech. Firma wzmacnia ten nurt swojej działalności – do organizowania całej sfery szkoleń, e-learningu i wyjazdów studyjnych zatrudniła specjalizującego się w produkcie greckim doświadczonego trenera Krzysztofa Majdę. Wcześniej znanego z pracy w Neckermannie.

Czytaj więcej

Krzysztof Majda zasilił zespół Grecosa. Będzie szkolił sprzedawców

Jak zapewniała Czech, najbliższy sezon nie powinien przynosić niespodzianek, jak poprzedni, kiedy to hotelarze z braku klientów woleli czasem nie otwierać swoich obiektów niż je uruchamiać i ponosić koszty utrzymania obiektu wypełnionego tylko w małej części, co byłoby nieopłacalne.

Autopromocja
Subskrybuj nielimitowany dostęp do wiedzy

Unikalna oferta

Tylko 5,90 zł/miesiąc


WYBIERAM

Przyznała zarazem, że są w tym roku hotele, które dotąd były nastawione wyłącznie na obsługę gości ze Skandynawii i Wielkiej Brytanii. Teraz otworzyły się na inne kraje, dzięki czemu dostęp do nich zyskają między innymi klienci Grecosa. – W tym roku będziemy spędzać wakacje z Europą Zachodnią – podkreślała.

Jako jeden z atutów Grecosa Janusz Śmigielski wymienia serwis rezydencki biura podróży i animacje – zarówno te dla dzieci i młodzieży, jak i dla dorosłych. Poświadczają to opinie klientów. 92 procent ankietowanych deklaruje zadowolenie z pracy rezydentów, 93 procent z zajęć w klubach dla dzieci „Delfinki”, a 94 procent z zajęć dla dorosłych w klubach Opa!. Generalnie 90 procent turystów wróciło usatysfakcjonowanych wakacjami organizowanymi przez Grecosa.

Czytaj więcej

Nowa promocja greckiej turystyki. „Co jest lepsze od weekendu? Greekend”