Nowy termin powstał z połączenia angielskich słów greek (grecki) i weekend.
Za sprawą głównego hasła „Greekend - zakończ swój tydzień jak Grek” (“greekend: End your week like a Greek”) i motta głównej kampanii [promującej Grecję] „Wszystko, czego chcesz to Grecja”, "nowa dynamiczna kampania Ministerstwa Turystyki i GNTO podkreśla piękną stronę życia w greckich miastach i bogate doświadczenia, którymi goście mogą się cieszyć podczas greekendu” - czytamy w informacji GNTO opisującej ideę promocji.
Czytaj więcej
Greckie Ministerstwo Turystyki i grecka Narodowa Organizacja Turystyki (GNTO) rozpoczęły nową kampanię marketingową. Promują w niej regiony Grecji kontynentalnej, jako cel turystyki zimowej.
Kampania kładzie nacisk szczególnie na odwiedzenie dwóch miast do których najłatwiej dostać się z różnych europejskich miast samolotem - Aten i Salonik. Można w nich przeżyć „wspaniały miejski weekendu pełen wrażeń”. Zaletą takiego wypadu mają być dobra pogoda, niewielkie odległości i różnorodność lokalnego „jedzenia, picia i rozrywki”.
Bohaterowie spotu reklamowego – grupa młodych ludzi – „budzą się w słonecznym mieście i mają mnóstwo czasu, aby poznać jego uroki”. Mogą zwiedzać zabytki, muzea, spacerować po plaży, pić kawę w kawiarni na świeżym powietrzu, jeść smaczne lokalne potrawy, robić zakupy i wspólnie się bawić.
Jest to weekend „pełen wyjątkowych zajęć, tak bardzo grecki, że właściwie powinien mieć swoją osobną nazwę - greekend”.
„Zmień swój weekend w greekend” – mówi bohater reklamy.
Nowa kampania potrwa w pierwszej fazie prawie dwa miesiące i zostanie pokazana w dziesięciu krajach, które wykazują szczególne zainteresowanie Grecją, takich jak Francja, Niemcy, Dania, Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy, Holandia, Polska, Szwecja i Izrael. Akcja będzie powtarzana w regularnych odstępach czasu przez cały rok.
- Ministerstwo Turystyki i GNTO rozpoczynają kampanię „City break”, za pośrednictwem której zapraszamy turystów do odkrywania znanych i nieznanych zakątków greckich miast – mówi cytowany w komunikacie minister turystyki Wasilis Kikilias. - Rozpoczynamy od Aten i Salonik, kładąc nacisk na kulturę, gastronomię, handel, rozrywkę, nasze hotele i oczywiście dwa atuty dające nam absolutną przewagę – klimat i mieszkańców. Hotele miejskie, zwłaszcza w Atenach i Salonikach, zostały szczególnie dotknięte skutkami pandemii. Ta kampania jest pierwszą z serii działań, które zrealizujemy, aby zaprosić odwiedzających do bezpiecznego spędzenia autentycznego greckiego weekendu w dużych miastach Grecji.
Czytaj więcej
Popyt na wypoczynek w Grecji nabiera tempa, w ostatnich miesiącach widać znaczny wzrost rezerwacji – stwierdził w wywiadzie dla greckiego radia SKAI minister turystyki tego kraju Vassilis Kikilias.
Sekretarz generalny Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej Dimitris Frangakis dodaje: - Pandemia negatywnie wpłynęła na turystykę miejską. W wielu miastach zaszkodziła jej bardziej niż innym celom podróży w naszym kraju. Dlatego jedną z głównych osi strategii GNTO jest promowanie za granicą greckich miast, które mają możliwość zaoferowania unikatowych wrażeń podczas wypadów typu city break. Kampania ma wypromować kompletny produkt turystyczny, który w niczym nie ustępuje innym znanym trzydniowym destynacjom w Europie.