Nowy termin powstał z połączenia angielskich słów greek (grecki) i weekend.
Za sprawą głównego hasła „Greekend - zakończ swój tydzień jak Grek” (“greekend: End your week like a Greek”) i motta głównej kampanii [promującej Grecję] „Wszystko, czego chcesz to Grecja”, "nowa dynamiczna kampania Ministerstwa Turystyki i GNTO podkreśla piękną stronę życia w greckich miastach i bogate doświadczenia, którymi goście mogą się cieszyć podczas greekendu” - czytamy w informacji GNTO opisującej ideę promocji.
Czytaj więcej
Greckie Ministerstwo Turystyki i grecka Narodowa Organizacja Turystyki (GNTO) rozpoczęły nową kampanię marketingową. Promują w niej regiony Grecji kontynentalnej, jako cel turystyki zimowej.
Kampania kładzie nacisk szczególnie na odwiedzenie dwóch miast do których najłatwiej dostać się z różnych europejskich miast samolotem - Aten i Salonik. Można w nich przeżyć „wspaniały miejski weekendu pełen wrażeń”. Zaletą takiego wypadu mają być dobra pogoda, niewielkie odległości i różnorodność lokalnego „jedzenia, picia i rozrywki”.
Bohaterowie spotu reklamowego – grupa młodych ludzi – „budzą się w słonecznym mieście i mają mnóstwo czasu, aby poznać jego uroki”. Mogą zwiedzać zabytki, muzea, spacerować po plaży, pić kawę w kawiarni na świeżym powietrzu, jeść smaczne lokalne potrawy, robić zakupy i wspólnie się bawić.