Z tego artykułu się dowiesz:
- Co zmieni się w możliwości uzyskiwania gwarancji biur podróży po nowelizacji?
- W jaki sposób Turystyczny Fundusz Pomocowy wesprze touroperatorów zgodnie z nowym projektem?
- Jakie nowe obowiązki informacyjne zostaną wprowadzone dla biur podróży?
Wszyscy posłowie obecni na posiedzeniu i głosujący byli za tym projektem. Przeszedł on bez poprawek, które zmieniałby go merytorycznie. Posłem sprawozdawcą został poseł Lewicy Tadeusz Tomaszewski, przewodniczący komisji kultury fizycznej, sportu i turystyki.
Jak mówił podczas prezentowania dokumentu wiceminister sportu i turystyki Ireneusz Raś, zmiana w ustawie poprawi warunki prowadzenia działalności przedsiębiorców, nie pogarszając zabezpieczenia finansowego klientów biur podróży.
Czytaj więcej
Dwie zmiany w ustawie o imprezach turystycznych, jakie Ministerstwo Sportu i Turystyki przedstawi...
Biurom podróży będzie łatwiej uzyskiwać gwarancje
Najważniejsza zmiana przewidziana w projekcie to dopuszczenie możliwości przedkładania przez biura podróży gwarancji podzielonych na kilka części przy czym każda część może być wystawiona przez inny podmiot. W tej chwili organizatorzy turystyki muszą raz w roku przedstawiać gwarancje pokrywające zabezpieczenie pobieranych od klientów zaliczek i całych wpłat. Całe zabezpieczenie musi pochodzić od jednego gwaranta, najczęściej jest to firma ubezpieczeniowa specjalizująca się tego typu operacjach. Zwykle jednak wymaga ona też reasekuracji. Jeśli gwarancja opiewa na dziesiątki, a nawet setki miliony złotych, jak w wypadku największych biur podróży, trudno jest zmontować taką koalicję.