DER Touristik: Klienci wracają do biura podróży, i to z większymi pieniędzmi

W DER Touristik wykresy sprzedaży pną się w górę, w niektórych obszarach przekroczyły już rekordowe wyniki. Klienci płacą za wycieczki więcej niż rok wcześniej i częściej korzystają z porady doświadczonego sprzedawcy - twierdzi touroperator.

Publikacja: 08.03.2022 08:59

W tym roku wyraźnie wzrósł popyt na wycieczki do dalekich krajów, głównie do Stanów Zjednoczonych, n

W tym roku wyraźnie wzrósł popyt na wycieczki do dalekich krajów, głównie do Stanów Zjednoczonych, na Karaiby i do regionu Oceanu Indyjskiego

Foto: AFP, Adalberto Roque

Dane sprzedażowe, które do tej pory zanotował DER Touristik, napawają optymizmem. Jak mówi prezes DER Touristik na Europę Środkową, Ingo Burmester, cytowany przez niemiecki portal branży turystycznej Touristik Aktuell, krzywe rezerwacyjne osiągnęły w niektórych obszarach rekordowe wartości, co sugeruje, że sezon letni będzie bardzo dobry.

Na ile wojna w Ukrainie przełoży się na gotowość Niemców do podróżowania, jeszcze nie wiadomo. Na razie trzeba obserwować sytuację. - Atak militarny Rosji na Ukrainę mocno nami wszystkimi wstrząsnął - komentuje prezes i dodaje, że na sytuację patrzy z troską i niedowierzaniem.

Czytaj więcej

Niemiecka branża turystyczna: Musimy pokazać solidarność z Ukrainą

Jeśli wojna nie odbije się negatywnie na trendach sprzedażowych, Burmester spodziewa się wzrostu rezerwacji. Pomoże w tym usunięcie przez Instytut Kocha wszystkich krajów z listy obszarów wysokiego ryzyka, co oznacza, że osoby niezaszczepione, w tym dzieci, po powrocie do Niemiec nie muszą odbywać kwarantanny.

W dalszym ciągu klienci chętnie korzystają z ofert elastycznych - dopłacają do opcji flex lub wykupują „bezpieczny pakiet super beztroski”, dzięki którym można dokonywać zmian w rezerwacjach nawet na krótko przed wylotem. Sprzedaż napędzają dodatkowo zniżki za wczesną rezerwację.

W tym roku znów najpopularniejsze będą wyjazdy nad Morze Śródziemne, głównie do Turcji, Grecji, na Majorkę, do Egiptu i Włoch. Wyraźnie wzrósł popyt na wycieczki do dalekich krajów, głównie do Stanów Zjednoczonych, na Karaiby i do regionu Oceanu Indyjskiego.

Czytaj więcej

Bojkot TUI? Klienci się spierają, czy kupować wakacje w firmie z rosyjskim kapitałem

Podróżni są skłonni wydać na wakacje więcej - oczekują lepszego standardu usług, bardziej kompleksowej obsługi i personalizacji. Częściej niż dotychczas zamawiają pokoje o wyższym standardzie i wyżywienie w formie all inclusive. Ponieważ na podróże wydają więcej, chętniej niż w poprzednich latach korzystają z usług doświadczonych sprzedawców. W lutym widać było, że klientów w biurach agencyjnych nie brakowało.

Dane sprzedażowe, które do tej pory zanotował DER Touristik, napawają optymizmem. Jak mówi prezes DER Touristik na Europę Środkową, Ingo Burmester, cytowany przez niemiecki portal branży turystycznej Touristik Aktuell, krzywe rezerwacyjne osiągnęły w niektórych obszarach rekordowe wartości, co sugeruje, że sezon letni będzie bardzo dobry.

Na ile wojna w Ukrainie przełoży się na gotowość Niemców do podróżowania, jeszcze nie wiadomo. Na razie trzeba obserwować sytuację. - Atak militarny Rosji na Ukrainę mocno nami wszystkimi wstrząsnął - komentuje prezes i dodaje, że na sytuację patrzy z troską i niedowierzaniem.

Biura Podróży
Traveldata: Wzrost cen wakacji wyraźnie przyspieszył. Efekt końca promocji?
Biura Podróży
Wojna na Ukrainie. Ruszy Turystyczny Fundusz Pomocowy dla biur podróży
Biura Podróży
Kolejny Rosjanin odchodzi z rady nadzorczej TUI Group
Biura Podróży
Problemy TUI na Łotwie, Litwie i w Estonii. „Przepraszamy - sankcje”
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Biura Podróży
Rosyjski współwłaściciel TUI opuszcza radę nadzorczą turystycznego koncernu
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą