Alltours z pandemii wyszedł w stosunkowo dobrej kondycji. W czasie kryzysu nie musiał brać pożyczek od rządu, a udział funduszy własnych w obu latach wyniósł 66 procent. W dwóch minionych latach rozliczeniowych touroperator mógł pochwalić się dodatnim zyskiem operacyjnym, który wyniósł odpowiednio 11,3 i 14,9 miliona euro. Te liczby zdradził Willi Verhuven, prezes i założyciel Alltoursu, niemieckiemu magazynowi branży turystycznej „FVW”. Na wywiad powołuje się portal Reise vor-9.
Do końca 2021 roku touroperator korzystał ze skróconego czasu pracy w centrali i salonach sprzedaży, a zimą 2019/20 ponownie otworzył swoje hotele na Wyspach Kanaryjskich, by móc zatrudnić pracowników. Verhuven spieszył się także z uruchomieniem innych obiektów swojej sieci Allsun w Hiszpanii. Dzięki temu nie musiał zwalniać ludzi.
Czytaj więcej
Klienci kupują wycieczki zorganizowane o wiele częściej niż w latach poprzednich, bo ta forma podróżowania daje im większe poczucie bezpieczeństwa - twierdzi prezes niemieckiego biura podróży FTI Ralph Schiller. I dodaje, że sprzedaż jeszcze nigdy nie szła tak dobrze.
W bieżącym roku finansowym prezes spodziewa się wzrostu sprzedaży o prawie 20 procent w porównaniu z przedkryzysowym rokiem 2018/19. Optymistycznie jest też nastawiony do nadchodzącej zimy. 71-latek, który, jak sam przyznaje, daleki jest od myślenia o emeryturze, ma ku temu powody. Z jednej strony nie musi ponosić kosztów wysokich długów, które teraz obciążają niektórych jego konkurentów. Z drugiej strony luka w rynku, która powstała w 2019 roku po upadku Thomasa Cooka, będzie zapełniana dopiero w tym roku. Verhuven wierzy, że Alltours przejmie sporą jego część. Prezes jest również zdania, że stłumiony popyt na wyjazdy wakacyjne, który powstał w okresie pandemii, utrzyma się w nadchodzącej zimie.
Alltours jest też dobrze postrzegany przez biznes. W przeciwieństwie do niektórych konkurentów, którzy rozkładają płatności na hotelarzy do dwóch miesięcy po wyjeździe gości, touroperator płaci rachunki hotelom od pięciu do dziesięciu dni po ich przybyciu. Verhuven wierzy, że ta polityka przełoży się na lepszą pozycję wśród partnerów. To samo dotyczy linii lotniczych. Również własna działalność hotelarska firmy jest nastawiona na rozwój. Na Krecie powstaje pięciogwiazdkowy Hotel Sun Beach obok Allsun Carolina Mare, a firma szuka kolejnych miejsc, w których mogłyby powstać sygnowane jej marką obiekty.