Grupa Anexu Tour w Niemczech obejmuje działalność touroperatorską prowadzoną pod markami Anex Tour, Bucher Reisen, Öger Tours i Neckermann Reisen. Z podsumowania przedstawionego przez firmę przy okazji prezentacji programu na lato 2023 wynika, że miniony rok rozliczeniowy 2021/22 był najlepszy w historii firmy. Touroperatorzy należący do koncernu wysłali na urlop w sumie 450 tysięcy osób (123 tysięcy rok wcześniej), a obroty wzrosły z 92 milionów do 365 milionów euro.
- To najbardziej udany rok odkąd weszliśmy na rynek niemiecki w 2016 roku - mówi dyrektor zarządzający Anexu Tour Murat Kizilsaç. Takie wyniki udało się osiągnąć dzięki poszerzeniu oferty, sile marek, inwestycjom w technologię, a przede wszystkim dzięki pracy zespołu, który w tym roku ze względu na gwałtowny wzrost popytu w porównaniu z czasem pandemii osiągnął bardzo wiele.
Czytaj więcej
Minione lato było bardzo udane, zima sprzedaje się dobrze, ale nadal trudno przewidzieć, jak wyglądać będzie kolejny sezon letni, mówi prezes Grupy FTI Ralph Schiller. Jak podkreśla, kierunki, które oferują więcej za mniej, takie jak Turcja czy Egipt, mogą w przyszłym roku zyskać wielu klientów.
Jak podkreśla dyrektor, zainteresowanie wycieczkami jest duże, choć ze względu na wzrost kosztów energii klienci będą prawdopodobnie bardziej wrażliwi na ceny. Dlatego wyjazdy all inclusive pozostaną popularne, szczególnie do Turcji i Egiptu. Firma spodziewa się, że w wypadku Turcji podwoi liczbę gości, ale chce też rozwijać się w Hiszpanii i Grecji - głównie chodzi o wykorzystanie siły marek Neckermann Reisen i Bucher Reisen, które kojarzą się właśnie z tymi dwoma krajami.
Firma zachęca też do wczesnego zakupu ofert, proponując zniżki do 50 procent do końca roku i do 35 procent za rezerwacje do końca marca. Można też dokupić pakiet elastyczny za 29 euro od osoby, który pozwala na bezpłatną zmianę rezerwacji do 10 dni przed wylotem i bezpłatne anulowanie na maksymalnie dwa tygodnie wcześniej.