Niemiec kupuje wakacje – w Egipcie lub w Turcji, najlepiej all inclusive

All inclusive, okazje cenowe, Egipt i Turcja – to w skrócie tendencje, jakie zauważa po pierwszych tygodniach sprzedaży sezonu lato 2023 biuro podróży TUI Deutschland. Zainteresowanie ofertą jest duże, połowa nowych rezerwacji przypada właśnie na przyszłoroczne wakacje.

Publikacja: 13.12.2022 09:59

Formuła all inclusive pozwoli z góry określić budżet wakacji - uważają niemieccy turyści

Formuła all inclusive pozwoli z góry określić budżet wakacji - uważają niemieccy turyści

Foto: Andrzej Litwicki

TUI Deutschland ma za sobą kilka tygodni przedsprzedaży oferty letniej. - W porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku liczba osób rezerwujących jest większa – mówi prezes firmy Stefan Baumert, cytowany w informacji prasowej.

Czytaj więcej

Turyści ustanowili nowy rekord na wyspach greckich. Nawet 100 procent więcej

Klienci najczęściej wybierają pakiety all inclusive – na to rozwiązanie decyduje się więcej osób niż zazwyczaj. Prezes tłumaczy to chęcią podróżnych do ustalenia z góry wakacyjnego budżetu. Z kolei najpopularniejszymi krajami są Egipt i Turcja.

W związku z dużym popytem TUI poszerzył ofertę w tym segmencie – obecnie ma takich hoteli w sprzedaży ponad 6 tysięcy. Nowością są niektóre obiekty w Bułgarii, na Cyprze, Majorce, Minorce i w Egipcie.

Wśród najczęściej wybieranych kierunków na przyszłe lato znalazły się Riwiera Turecka, która wyprzedziła Majorkę, kolejne pozycje należą do Krety, Rodos i Kos. Cypr zebrał już dwa razy więcej chętnych niż w minionym sezonie letnim, do łask powraca też tunezyjska Dżerba. W kategorii wyjazdów dalekodystansowych zwycięża Ameryka Północna, na drugim miejscu znalazły się Malediwy, a dalej Tajlandia, Dominikana i Meksyk.

Poza all inclusive ludzie szukają dziś często niedrogich ofert i okazji cenowych, prezes twierdzi też, że kolejny raz wzrósł odsetek rezerwacji rodzinnych. Tu przoduje Turcja (+10 procent), inne popularne kraje w tej grupie turystów to Austria i Tunezja (ponad 40-procentowy udział rodzin w całkowitej sprzedaży), dużą popularnością w segmencie wyjazdów z dziećmi cieszą się Chorwacja i Bułgaria.

Czytaj więcej

Ponad milion turystów z Polski w Turcji - wynik najlepszy w historii

Na lato TUI powiększył program z hotelami rodzinnymi o 10 procent, dodając między innymi 6 klubów TUI Kids Club w Antalyi, Tunezji, Andaluzji, Austrii, w Toskanii i w Schwarzwaldzie. Osoby, które dokonają rezerwacji między 21 grudnia 2022 roku a 28 lutego 2023 roku, skorzystają ze stałej ceny dla dzieci w wieku od 2 do 11 lat w wysokości 99 euro. Promocja dotyczy podróży od 24 marca do 30 września do około 200 hoteli w Hiszpanii, Grecji i Turcji oraz do dalekich krajów i z dojazdem własnym.

TUI wprowadził też inną nowość – chodzi o oznaczenie „green & fair”, które identyfikuje hotele i wycieczki z certyfikatem od niezależnej firmy audytorskiej Global Sustainable Tourism Council (GSTC) dla firm i programów działających zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. TUI Deutschland postawił sobie za cel pozyskanie do 2025 roku co najmniej 2,8 miliona gości do hoteli stawiających na poszanowanie środowiska, a do 2023 roku wszystkie 650 wycieczki oferowane przez touroperatora mają uzyskać stosowny certyfikat. Wraz z GSTC system będzie dalej rozwijany i udostępniany innym touroperatorom na całym świecie.

Na rok 2023 TUI patrzy z optymizmem – czytamy w komunikacie firmy - a prezes jest przekonany, że ludzie nie zrezygnują z wyjazdów, mogą jednak zmieniać cel podróży (na tańszy) i jej długość.

Czytaj więcej

Badanie: Polacy nie zrezygnują z podróżowania, ale będą szukać oszczędności

TUI Deutschland ma za sobą kilka tygodni przedsprzedaży oferty letniej. - W porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku liczba osób rezerwujących jest większa – mówi prezes firmy Stefan Baumert, cytowany w informacji prasowej.

Klienci najczęściej wybierają pakiety all inclusive – na to rozwiązanie decyduje się więcej osób niż zazwyczaj. Prezes tłumaczy to chęcią podróżnych do ustalenia z góry wakacyjnego budżetu. Z kolei najpopularniejszymi krajami są Egipt i Turcja.

Pozostało 87% artykułu
Biura Podróży
Plaża, ciepłe morze i... blisko do lotniska - tego poszukują turyści na sylwestra
Biura Podróży
Traveldata: Wzrost cen wakacji już nie straszy tysiącem złotych
Biura Podróży
Rainbow: Sprzedaliśmy 20 procent więcej wycieczek na lato. Turcja wyprzedza Grecję
Biura Podróży
Grecos: Sprzedaż sezonu 2023 na poziomie sprzed pandemii
Biura Podróży
Branża turystyczna: Praca w turystyce? Słabo płatna i mało wyjazdów, nie polecamy
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?