TUI: Absolutnymi wygranymi sezonu letniego będą kierunki śródziemnomorskie

64 procent Niemców chce w tym roku wyjechać turystycznie raz lub więcej razy, wynika z sondażu przeprowadzonego przez YouGov. Rodziny poszukują atrakcyjnych ofert, a wśród sprzedażowych szlagierów są Riwiera Turecka i Majorka.

Publikacja: 08.03.2023 09:29

TUI: Absolutnymi wygranymi sezonu letniego będą kierunki śródziemnomorskie

Foto: World Pictures/Photoshot, Kevin Nicol

Dla Niemców wyjazdy wypoczynkowe nadal są bardzo wysoko na liście priorytetów, co znajduje odzwierciedlenie w statystykach sprzedażowych TUI. - Przedsprzedaż notowana na początku tego roku była największa od dłuższego czasu, a liczba rezerwacji przekroczyła tę z 2022 roku, w niektórych wypadkach jest ich nawet więcej niż w 2019 roku - mówi Stefan Baumert, prezes TUI Deutschland, cytowany w informacji prasowej. 80 procent zamówień złożonych w styczniu dotyczy wyjazdów letnich. Trend ten potwierdzają również wyniki sondażu przeprowadzonego przez YouGov. 64 procent z ponad 2 tysięcy respondentów już zarezerwowało jedną, a niektórzy nawet kilka podróży na ten rok.

Jedna trzecia ankietowanych, którzy planują wyjazd wakacyjny w 2023 roku, przyznaje, że ma obawy związane z obecną sytuacją gospodarczą, ale kwestia ta, jeśli w ogóle, ma wpływ na planowanie podróży wśród rodzin i osób poniżej 45 lat. Im starszy turysta, tym cena ma mniejsze znaczenie. Część ankietowanych rozważa wyjazd poza sezonem (23 procent) lub wybór tańszego miejsca wypoczynku (17 procent). Skrócenie pobytu (11 procent) lub wybór niższej kategorii hotelu (8 procent) dla wielu osób nie wchodzi w grę.

Czytaj więcej

TUI Group: W pierwszym kwartale milion klientów więcej niż przed rokiem

TUI potwierdza te trendy. - Ludzie wydają więcej pieniędzy na wakacje niż w zeszłym roku - twierdzi Baumert. Ankieta wykazała, że prawie jedna trzecia osób, które chcą podróżować, zwraca uwagę na dobre okazje, a z danych TUI wynika, że ponad połowa gości decyduje się na opcję all inclusive. W wypadków kierunków tradycyjnie kojarzonych z tą formą wyżywienia, takich jak Turcja czy Egipt, odsetek ten wynosi nawet 80 do 90 procent.

TUI spodziewa się dobrego sezonu letniego, a jego absolutnymi wygranymi będą kierunki śródziemnomorskie. - Miejsca takie jak Kreta, Rodos czy Turcja odnotowały historyczne poziomy sprzedaży. Latem 2022 roku Majorka pierwszy raz przekroczyła wyniki z 2019 roku - przypomina prezes i dodaje, że tego lata TUI rozszerzyło ofertę na Balearach o kolejne 5 procent.

Majorka może być tegorocznym zwycięzcą sezonu letniego, choć po piętach depcze jej Antalya. Trzecie miejsca należy do wysp greckich. W Grecji, w niektórych miejscach sprzedanych jest już 50 procent oferty. Największy program TUI przygotował na Kretę, Rodos, Kos i Korfu. Duże zainteresowanie widać też Egiptem, Kanarami, Andaluzją i Tunezją, a kierunki średniego zasięgu odnotowały wzrost sprzedaży o 43 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.

Ankieta pokazała również, że dwie trzecie turystów chce podczas wakacji odpocząć od codzienności. Zdecydowana większość planuje zafundować sobie coś dobrego (85 procent), poświęcić więcej czasu sobie, partnerowi lub rodzinie (po 80 procent). Dwie trzecie chciałoby przede wszystkim cieszyć się słońcem, plażą i morzem. Połączenie wakacji na plaży i zwiedzania interesuje 43 procent ankietowanych.

Czytaj więcej

TUI powołał TUI Tours. Inwestuje w wycieczki objazdowe

Dobre perspektywy widać też dla segmentu wyjazdów do dalekich krajów. Tu faworytami są Stany Zjednoczone i Kanada, Malediwy, Tajlandia, Dominikana i Meksyk. Wysoki popyt obserwowany jest także w wypadku objazdówek - TUI oferuje już 300 tego typu programów.

Z badania wynika, że dużą popularnością cieszą się również wycieczki na miejscu, które są ważnym elementem wakacji dla 59 procent osób. Tylko ułamek ankietowanych (5 procent) z nich nie korzysta. Dla 71 procent ankietowanych bardzo ważne jest poznanie kultury i historii miejsca, które odwiedzają. Prawie dwie trzecie stawia na obserwację zwierząt i przyrody, a ponad połowa chciałaby mieć kontakt z miejscowymi. 46 procent zwraca też uwagę na kwestie środowiskowe. TUI wprowadził u siebie certyfikaty „Green & fair”, które przyznaje hotelom i programom wycieczek tworzonym w zgodzie z poszanowaniem środowiska.

Dla Niemców wyjazdy wypoczynkowe nadal są bardzo wysoko na liście priorytetów, co znajduje odzwierciedlenie w statystykach sprzedażowych TUI. - Przedsprzedaż notowana na początku tego roku była największa od dłuższego czasu, a liczba rezerwacji przekroczyła tę z 2022 roku, w niektórych wypadkach jest ich nawet więcej niż w 2019 roku - mówi Stefan Baumert, prezes TUI Deutschland, cytowany w informacji prasowej. 80 procent zamówień złożonych w styczniu dotyczy wyjazdów letnich. Trend ten potwierdzają również wyniki sondażu przeprowadzonego przez YouGov. 64 procent z ponad 2 tysięcy respondentów już zarezerwowało jedną, a niektórzy nawet kilka podróży na ten rok.

Pozostało 84% artykułu
Biura Podróży
Ceny wakacji - Grecja w górę, Turcja w dół, a Wyspy Kanaryjskie z nowym rekordem
Biura Podróży
Turyści chcą latać z biurami podróży za granicę, ale rezygnują z ich usług w kraju
Biura Podróży
Klienci upadłego biura podróży dostaną pieniądze po wakacjach. Czeka 250 tysięcy ludzi
Biura Podróży
Biuro podróży planuje wozić klientów na prywatną wyspę. Ma już statki i hotele
Materiał Promocyjny
Mała Księgowość: sprawdzone rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców
Biura Podróży
Niemiecka firma turystyczna otwiera przedstawicielstwo w Polsce. W planach cała Europa