Dla Niemców wyjazdy wypoczynkowe nadal są bardzo wysoko na liście priorytetów, co znajduje odzwierciedlenie w statystykach sprzedażowych TUI. - Przedsprzedaż notowana na początku tego roku była największa od dłuższego czasu, a liczba rezerwacji przekroczyła tę z 2022 roku, w niektórych wypadkach jest ich nawet więcej niż w 2019 roku - mówi Stefan Baumert, prezes TUI Deutschland, cytowany w informacji prasowej. 80 procent zamówień złożonych w styczniu dotyczy wyjazdów letnich. Trend ten potwierdzają również wyniki sondażu przeprowadzonego przez YouGov. 64 procent z ponad 2 tysięcy respondentów już zarezerwowało jedną, a niektórzy nawet kilka podróży na ten rok.
Jedna trzecia ankietowanych, którzy planują wyjazd wakacyjny w 2023 roku, przyznaje, że ma obawy związane z obecną sytuacją gospodarczą, ale kwestia ta, jeśli w ogóle, ma wpływ na planowanie podróży wśród rodzin i osób poniżej 45 lat. Im starszy turysta, tym cena ma mniejsze znaczenie. Część ankietowanych rozważa wyjazd poza sezonem (23 procent) lub wybór tańszego miejsca wypoczynku (17 procent). Skrócenie pobytu (11 procent) lub wybór niższej kategorii hotelu (8 procent) dla wielu osób nie wchodzi w grę.
Czytaj więcej
Grupa TUI podsumowała pierwszy kwartał roku rozliczeniowego 2022/23. W tym czasie z firmą wyjechało 3,3 miliona gości, czyli o milion więcej niż przed rokiem. Poprawiły się też obrót i zysk operacyjny, a zarząd potwierdza, że ten rok zakończy się na plusie.
TUI potwierdza te trendy. - Ludzie wydają więcej pieniędzy na wakacje niż w zeszłym roku - twierdzi Baumert. Ankieta wykazała, że prawie jedna trzecia osób, które chcą podróżować, zwraca uwagę na dobre okazje, a z danych TUI wynika, że ponad połowa gości decyduje się na opcję all inclusive. W wypadków kierunków tradycyjnie kojarzonych z tą formą wyżywienia, takich jak Turcja czy Egipt, odsetek ten wynosi nawet 80 do 90 procent.
TUI spodziewa się dobrego sezonu letniego, a jego absolutnymi wygranymi będą kierunki śródziemnomorskie. - Miejsca takie jak Kreta, Rodos czy Turcja odnotowały historyczne poziomy sprzedaży. Latem 2022 roku Majorka pierwszy raz przekroczyła wyniki z 2019 roku - przypomina prezes i dodaje, że tego lata TUI rozszerzyło ofertę na Balearach o kolejne 5 procent.