TUI powołał TUI Tours. Inwestuje w wycieczki objazdowe

TUI Tours wystartował pod koniec zeszłego roku w Belgii, którą traktuje jako rynek pilotażowy, z portalem, pozwalającym klientom i agentom turystycznym samemu tworzyć i rezerwować wycieczki objazdowe, zarówno grupowe, jak i indywidualne.

Publikacja: 07.03.2023 09:03

TUI powołał TUI Tours. Inwestuje w wycieczki objazdowe

Foto: PAP/DPA, Soeren Stache

Grupa TUI od dawna sygnalizuje, że będzie rozwijać usługi dotąd mające charakter poboczny z jej punktu widzenia, by uczynić z nich ważne źródło przychodu. Po rozwinięciu segmentu usług świadczonych w odwiedzanych miejscach (przejazdy z i na lotniska, wycieczki fakultatywne, bilety wstępu na różne wydarzenia), przyszedł czas na wycieczki objazdowe. W ramach projektu TUI Tours przygotował narzędzie do tworzenia i zamawiania objazdówek. Psze o tym w informacji prasowej.

Firma ocenia, że rynek wycieczek objazdowych na świecie wart jest 100 miliardów dolarów i rośnie w tempie 6 procent rocznie. Co ważne, jest w dużej mierze rozdrobniony i niezbyt nowoczesny – nie dotarła do wszystkich dotarła tu cyfryzacja. Koncern podkreśla też, że on sam jest liderem w tym segmencie i od 2018 roku pozyskał już ponad 500 tysięcy klientów, którzy skorzystali z jego programów objazdowych. W dalszym rozwoju pomoże platforma TUI Tours.

TUI Tours powstał we współpracy z firmą Nezasa, wielokrotnie nagradzanym szwajcarskim start-upem z branży technologii dla turystyki. Serwis umożliwia dynamiczne tworzenie planów podróży w czasie rzeczywistym w systemie drag & drop (przeciągnij i upuść). To o wiele prostszy sposób rezerwowania wycieczek niż dotychczas. Klient lub agent wybiera spośród grupowych lub indywidualnych planów podróży, które następnie może dostosować do potrzeb klienta w czasie rzeczywistym dzięki dostępowi do bazy TUI i zewnętrznych elementów podróży, takich jak przeloty, zakwaterowanie, transfery, wynajem samochodu, wejściówki do atrakcji i usługi przewodników.

Czytaj więcej

TUI Group: W pierwszym kwartale milion klientów więcej niż przed rokiem

– TUI jest już liderem na rynku wycieczek objazdowych, teraz rozszerzamy naszą ofertę o produkty oparte na nowej technologii – mówi cytowany w komunikacie dyrektor ds. strategii i dyrektor generalny TUI Holiday Experiences Peter Krüger. Jak dodaje, to jeden z kierunków strategicznych rozwoju koncernu.

– Najważniejsze atrakcje starożytnej Grecji, podróż przez Stany Zjednoczone lub piękne plaże Meksyku – dzięki TUI Tours wczasowicze i profesjonaliści z branży turystycznej mogą szybko i łatwo znaleźć wycieczkę, której szukają lub dopasować sugerowaną trasę do ich potrzeb – dodaje David Burling, dyrektor generalny TUI Markets & Airlines. – Łącząc najnowszą technologię z doświadczeniem TUI wprowadzamy na rynek coś zupełnie nowego – skalowalną indywidualizację podróży.

Platforma TUI Tours ma być wdrożona na wszystkich rynkach TUI w tym i w przyszłym roku. Wycieczki indywidualne i grupowe są już dostępne w 30 krajach, w tym w Afryce, regionie Azji i Pacyfiku, Europie i obu Amerykach.

Biura Podróży
Traveldata: Tańsze hotele na wakacje? Najwięcej ma ich Rainbow
Biura Podróży
Zmarła Alina Dybaś-Grabowska, prezeska Turystycznej Organizacji Otwartej
Biura Podróży
Join UP!: Koniec ofert dedykowanych. 41 hoteli wraca do wszystkich agentów
Biura Podróży
TUI szuka ludzi do pracy. Ma tysiąc wakatów i propozycję pracy zdalnej
Biura Podróży
Anex: Kończymy z ofertami dedykowanymi. Każdy agent turystyczny tak samo ważny