Grupa TUI od dawna sygnalizuje, że będzie rozwijać usługi dotąd mające charakter poboczny z jej punktu widzenia, by uczynić z nich ważne źródło przychodu. Po rozwinięciu segmentu usług świadczonych w odwiedzanych miejscach (przejazdy z i na lotniska, wycieczki fakultatywne, bilety wstępu na różne wydarzenia), przyszedł czas na wycieczki objazdowe. W ramach projektu TUI Tours przygotował narzędzie do tworzenia i zamawiania objazdówek. Psze o tym w informacji prasowej.
Firma ocenia, że rynek wycieczek objazdowych na świecie wart jest 100 miliardów dolarów i rośnie w tempie 6 procent rocznie. Co ważne, jest w dużej mierze rozdrobniony i niezbyt nowoczesny – nie dotarła do wszystkich dotarła tu cyfryzacja. Koncern podkreśla też, że on sam jest liderem w tym segmencie i od 2018 roku pozyskał już ponad 500 tysięcy klientów, którzy skorzystali z jego programów objazdowych. W dalszym rozwoju pomoże platforma TUI Tours.
TUI Tours powstał we współpracy z firmą Nezasa, wielokrotnie nagradzanym szwajcarskim start-upem z branży technologii dla turystyki. Serwis umożliwia dynamiczne tworzenie planów podróży w czasie rzeczywistym w systemie drag & drop (przeciągnij i upuść). To o wiele prostszy sposób rezerwowania wycieczek niż dotychczas. Klient lub agent wybiera spośród grupowych lub indywidualnych planów podróży, które następnie może dostosować do potrzeb klienta w czasie rzeczywistym dzięki dostępowi do bazy TUI i zewnętrznych elementów podróży, takich jak przeloty, zakwaterowanie, transfery, wynajem samochodu, wejściówki do atrakcji i usługi przewodników.
Czytaj więcej
Grupa TUI podsumowała pierwszy kwartał roku rozliczeniowego 2022/23. W tym czasie z firmą wyjechało 3,3 miliona gości, czyli o milion więcej niż przed rokiem. Poprawiły się też obrót i zysk operacyjny, a zarząd potwierdza, że ten rok zakończy się na plusie.
– TUI jest już liderem na rynku wycieczek objazdowych, teraz rozszerzamy naszą ofertę o produkty oparte na nowej technologii – mówi cytowany w komunikacie dyrektor ds. strategii i dyrektor generalny TUI Holiday Experiences Peter Krüger. Jak dodaje, to jeden z kierunków strategicznych rozwoju koncernu.