– Nasz zintegrowany i zdywersyfikowany model biznesu, obejmujący działalność w Europie i poza nią, ponownie się sprawdził. Segment hotelarski, rejsowy i usług w odwiedzanych miejscach rosły dzięki dużej sprzedaży wycieczek. Teraz skupiamy się na kluczowym sezonie, sezonie letnim. Oferujemy coraz więcej produktów w większej liczbie destynacji. W dobie wyzwań gospodarczych i politycznych najważniejsze jest utrzymanie marż, dalsza transformacja segmentu „markets + airline” (biurapodróży, sprzedaż detaliczna i usługi TUI Airline) i konsekwentne obniżanie kosztów – wyjaśnia.
Prezes deklaruje, że agenci turystyczni pozostają ważnym ogniwem dystrybucji. Firma rozwija zarówno działalność touroperatorską, jak i sprzedaż przez sieć stacjonarną oraz aplikację, zwłaszcza pakietów dynamicznych. – Klienci cenią sobie elastyczność i większy wybór. Indywidualizacja, elastyczność i bezpieczeństwo wynikające z wakacji zorganizowanych to mocne strony oferty dynamicznej – przekonuje Ebel i wyjaśnia, że dzięki synergii wynikającej ze zintegrowanego modelu biznesu i potencjału segmentu „markets + airline”, firma wzmocni segment „holiday experiences” i poprawi rentowność całej Grupy. Globalne platformy internetowe w coraz większym stopniu wspierają ten rozwój.
- Grupa jest w dobrej sytuacji finansowej. Udało nam się obniżyć zadłużenie netto – podkreśla z kolei dyrektor finansowy Grupy Mathias Kiep.
Obłożenie statków TUI Cruises wyniosło do 96 procent (mniej o 2 punkty procentowe z powodu zmiany tras, związanej z sytuacją w rejonie Kanału Sueskiego).
W TUI Musement zanotowano poprawę wyników dzięki wzrostowi sprzedaży (+4 procent, 1,5 miliona sprzedanych ofert) i transferów (+2 procent, 4 miliony).
W segmencie „markets + airline”, obejmującym działalność touroperatorską, spadła liczba podróżnych z 2,8 miliona rok wcześniej do 2,6 miliona (rok wcześniej: 2,8 miliona), co koncern tłumaczy późniejszym terminem świąt wielkanocnych. Wyniki poszczególnych regionów przedstawiają się następująco: region centralny (Niemcy, Austria, Szwajcaria, Polska), EBIT -98 milionów euro (rok wcześniej -89 milionów euro), region północny (Wielka Brytania, Irlandia, Skandynawia), EBIT -182 miliony euro (rok wcześniej -165 milionów euro), region zachodni (Holandia, Belgia, Francja), EBIT -85 milionów euro (rok wcześniej -72 milionów euro).