Zaktualizowana dyrektywa sprecyzuje, czym jest pakiet turystyczny i wprowadzi obowiązek przekazywania podróżnym pełnej i zrozumiałej informacji - przed, w trakcie i po zakończeniu podróży - czytamy w komunikacie Parlamentu Europejskiego.
Nowe przepisy przewidują również, że podróżni powinni mieć zagwarantowany zwrot kosztów za niewykonane usługi i pomoc w powrocie do kraju, jeśli organizator ogłosi niewypłacalność.
Czytaj więcej
Europejskie organizacje reprezentujące biura podróży i agentów turystycznych walczą z próbą przep...
Dyrektywa turystyczna wzmocni prawa klientów biur podróży
Europosłowie poparli w czwartek nowe zasady dotyczące między innymi wszelkich bonów i voucherów, jakie wydają biura podróży, kiedy muszą odwołać imprezę turystyczną. Konsumenci będą mogli odmówić ich przyjęcia i zażądać zwrotu pieniędzy w ciągu 14 dni (taki termin zwrotu już obowiązuje, nowością jest dopuszczenie wydania przez organizatora bonu w zamian za wpłaconą przez klienta zaliczkę lub całość kosztu wyjazdu). Jeśli klient przyjmie voucher, będzie mógł przez maksymalnie 12 miesięcy wykorzystać go na opłacenie dowolnego wyjazdu z oferty organizatora lub przekazać go innej osobie.
Touroperator będzie mógł tylko raz zaproponować przedłużenie ważności vouchera.