Reklama

Branża turystyki motywacyjnej: Stop nagonce na przedsiębiorców korzystających z KPO

Apelujemy o rzetelność i uczciwość w relacjonowaniu tematu KPO. Za każdą dotacją stoi przedsiębiorca, jego pracownicy, ich rodziny i ogromne ryzyko, jakie codziennie podejmuje, prowadząc działalność w często nieprzewidywalnych warunkach – pisze Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel (SOIT).

Publikacja: 14.08.2025 13:07

Branża turystyki motywacyjnej: Stop nagonce na przedsiębiorców korzystających z KPO

Foto: Adobe Stock

To już kolejny głos organizacji branży turystycznej w sprawie dotacji z Krajowego Planu Odbudowy dla sektora HoReCa. Wzburzyła ona opinię publiczną, która protestowała przeciw zasilaniu publicznymi pieniędzmi takich przedsięwzięć jak klub dla swingersów, muzeum ziemniaka czy platforma do nauki gry w brydża.

Dostało się również samym przedsiębiorcom, oskarżanym o nieuczciwość i wyłudzanie pieniędzy.

Poniżej publikujemy w całości oświadczenie SOIT.

Czytaj więcej

Turystyczna Organizacja Otwarta: KPO dla przedsiębiorców to nie koszt, lecz inwestycja

Stanowisko Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel (SOIT) wobec fali hejtu na przedsiębiorców korzystających z dotacji KPO

"Jako Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel stanowczo protestujemy przeciwko toczącej się w mediach i internecie nagonce na przedsiębiorców, którzy skorzystali z dotacji KPO.

Reklama
Reklama

Jak sama nazwa wskazuje, są to dotacje, czyli forma wsparcia dla małych i średnich przedsiębiorców. Warto przypomnieć, że jeszcze niedawno, w czasie pandemii, pozbawieni byliśmy możliwości zarabiania. Mimo tego utrzymywaliśmy naszych pracowników i ich rodziny, sami będąc w kłopotach. Mogliśmy inaczej spożytkować środki, które otrzymaliśmy od Państwa, ale razem z naszymi zespołami postanowiliśmy przetrwać. Niektórzy z nas dostali pomoc, inni nie dostali nic.

Dziś, kiedy pojawiła się szansa na wzmocnienie firm, mierzymy się z falą niesprawiedliwych komentarzy i oskarżeń.

Czytaj więcej

Polskie Hotele Niezależne: Hejt na KPO podważa sens naszej pracy, szkodzi państwu i turystyce

Dotacje z KPO to nie „darmowe pieniądze” – to projekty, które w części finansuje KPO, a w części przedsiębiorca z własnych środków. Wymagają one spełnienia jasno określonych kryteriów, podobnych do tych, które od lat obowiązują przy wszelkich programach wsparcia.

Te inwestycje mają służyć rozbudowie biznesu i zwiększeniu jego odporności na niespodziewane okoliczności. Branża turystyczna, w której działamy, szczególnie narażona jest na czynniki od nas niezależne: konflikty polityczne, wojny, ekstremalne zjawiska pogodowe, opóźnienia i strajki linii lotniczych. Za wszystkie te sytuacje odpowiadamy przed naszymi klientami, choć nie mamy na nie wpływu.

Rozbudowanie działalności o tzw. „drugą nogę” biznesową – dzięki inwestycjom możliwym właśnie dzięki takim dotacjom – to realny sposób na zabezpieczenie naszych firm i miejsc pracy w przyszłości.

Reklama
Reklama

Apelujemy do opinii publicznej i mediów o rzetelność i uczciwość w relacjonowaniu tematu. Za każdą dotacją stoi przedsiębiorca, jego pracownicy, ich rodziny oraz ogromne ryzyko, jakie codziennie podejmujemy, prowadząc działalność w wymagających, często nieprzewidywalnych warunkach".

Czytaj więcej

Rzecznik MŚP o „aferze KPO”: Pomówienia osłabiają konkurencyjność polskiej gospodarki

To już kolejny głos organizacji branży turystycznej w sprawie dotacji z Krajowego Planu Odbudowy dla sektora HoReCa. Wzburzyła ona opinię publiczną, która protestowała przeciw zasilaniu publicznymi pieniędzmi takich przedsięwzięć jak klub dla swingersów, muzeum ziemniaka czy platforma do nauki gry w brydża.

Dostało się również samym przedsiębiorcom, oskarżanym o nieuczciwość i wyłudzanie pieniędzy.

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Aresztowania w tureckiej branży turystycznej. Podejrzenia o nieczyste operacje finansowe
Biura Podróży
Inwestorzy na giełdzie zaniepokojeni wynikami turystyki. „Nie ma powodu do obaw”
Biura Podróży
Anex Tour podniósł gwarancję ubezpieczeniową
Biura Podróży
Thomas Cook wchodzi na polski rynek. „Nowa jakość w turystyce zorganizowanej”
Reklama
Reklama