W pierwszym kwartale roku rozliczeniowego 2022/23, który rozpoczął się 1 października 2022 roku i zakończy 30 września 2023 roku Grupa TUI zdołała poprawić główne wyniki finansowe. Jak podaje w komunikacie, w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego sprzedaż wzrosła z 2,4 miliarda euro do 3,8 miliarda euro. Strata to minus 153 miliony euro, choć przed rokiem było minus 274 miliony euro.
W segmencie hoteli przychody wyniosły 71,9 miliona euro (61,1 miliona euro rok wcześniej), co oznacza, że to już trzeci kwartał z rzędu, kiedy udaje się wypracować wynik na poziomie wyższym niż przed pandemią. Średnie obłożenie obiektów wzrosło o 11 punktów procentowych do 75 procent, a średnia cena była wyższa o 20 procent, licząc rok do roku i wyniosła 86 euro. Dobrze działo się też w segmencie rejsów wycieczkowych – tu zysk operacyjny poprawił się z minus 32 milionów euro do 0,2 miliona euro. Liczba pasażerodni wzrosła o prawie jedną trzecią do 2,4 miliona.
Czytaj więcej
Po tym, jak powiązany z Kremlem rosyjski miliarder Aleksiej Mordaszow został odsunięty przez sankcje Unii Europejskiej od wpływu na funkcjonowanie koncernu TUI Group, jego prezes Sebastian Ebel deklaruje, że jego firma „jest otwarta na nowego dużego akcjonariusza”.
Skorygowany wynik operacyjny spółki TUI Musement (sprzedaż wycieczek fakultatywnych i biletów do atrakcji) ukształtował się na poziomie minus 13 milionów euro i był podobny do zeszłorocznego w związku ze zwiększonymi inwestycjami.
TUI podaje też, że w raportowanym okresie wyjechało z nim 3,3 miliona gości, czyli o milion więcej niż przed rokiem. Skorygowane zyski w kategorii markets & airlines wyniosły minus 193,9 miliona euro (minus 259 miliona euro przed rokiem). Rozwój napędzały wyższe ceny i większy popyt.