Reklama

TUI Group: W pierwszym kwartale milion klientów więcej niż przed rokiem

Grupa TUI podsumowała pierwszy kwartał roku rozliczeniowego 2022/23. W tym czasie z firmą wyjechało 3,3 miliona gości, czyli o milion więcej niż przed rokiem. Poprawiły się też obrót i zysk operacyjny, a zarząd potwierdza, że ten rok zakończy się na plusie.

Publikacja: 18.02.2023 10:17

TUI Group: W pierwszym kwartale milion klientów więcej niż przed rokiem

Foto: Bloomberg

W pierwszym kwartale roku rozliczeniowego 2022/23, który rozpoczął się 1 października 2022 roku i zakończy 30 września 2023 roku Grupa TUI zdołała poprawić główne wyniki finansowe. Jak podaje w komunikacie, w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego sprzedaż wzrosła z 2,4 miliarda euro do 3,8 miliarda euro. Strata to minus 153 miliony euro, choć przed rokiem było minus 274 miliony euro.

W segmencie hoteli przychody wyniosły 71,9 miliona euro (61,1 miliona euro rok wcześniej), co oznacza, że to już trzeci kwartał z rzędu, kiedy udaje się wypracować wynik na poziomie wyższym niż przed pandemią. Średnie obłożenie obiektów wzrosło o 11 punktów procentowych do 75 procent, a średnia cena była wyższa o 20 procent, licząc rok do roku i wyniosła 86 euro. Dobrze działo się też w segmencie rejsów wycieczkowych – tu zysk operacyjny poprawił się z minus 32 milionów euro do 0,2 miliona euro. Liczba pasażerodni wzrosła o prawie jedną trzecią do 2,4 miliona.

Czytaj więcej

TUI chętnie widziałby u siebie strategicznego inwestora. Za rosyjskiego oligarchę

Skorygowany wynik operacyjny spółki TUI Musement (sprzedaż wycieczek fakultatywnych i biletów do atrakcji) ukształtował się na poziomie minus 13 milionów euro i był podobny do zeszłorocznego w związku ze zwiększonymi inwestycjami.

TUI podaje też, że w raportowanym okresie wyjechało z nim 3,3 miliona gości, czyli o milion więcej niż przed rokiem. Skorygowane zyski w kategorii markets & airlines wyniosły minus 193,9 miliona euro (minus 259 miliona euro przed rokiem). Rozwój napędzały wyższe ceny i większy popyt.

Reklama
Reklama

Region krajów północnych i centralnych, wśród których mieści się też Polska, zdołał znacząco poprawić wyniki w porównaniu z rokiem poprzednim. W tym pierwszym strata operacyjna wyniosła minus 122 miliona euro (rok poprzedni: minus 171,7 miliona euro), a w tym drugim minus 28,3 miliona euro (rok poprzedni: minus 55 miliona euro). Spadek zanotował region zachodni – tam strata operacyjna wyniosła minus 43,7 miliona euro (minus 32,4 miliona euro przed rokiem), co firma tłumaczy negatywnym wpływem chaosu na lotnisku Schiphol w Amsterdamie.

Firma podaje, że na bieżący sezon zimowy i nadchodzący letni sprzedaż idzie bardzo dobrze, a wyniki rezerwacji za ostatniej cztery tygodnie przewyższają już te sprzed kryzysu. Dotąd na oba te sezony TUI pozyskał 8,7 miliona klientów. Średnie ceny na zimę 2022/23 są o 8 procent wyższe niż w roku poprzednim, a w porównaniu z zimą przed pandemią o 29 procent. Rezerwacje na nadchodzące lato 2023 są jeszcze na wczesnym etapie. Tu klienci wydają przeciętnie o 2 procent więcej, licząc rok do roku, ale w porównaniu z okresem przed koronawirusem wzrost wynosi 24 procent.

Czytaj więcej

Koncern TUI wraca po kryzysie do walki o rynek. Nowy prezes zapowiada ekspansję

- Nasza strategia jest jasna: jakość, dyscyplina kosztowa i udziały w rynku – przypomina cytowany w komunikacie firmy jej prezes Sebastian Ebel. Jak dodaje, podstawą wzrostu sprzedaży mają być nowe produkty, nowi klienci, a co za tym idzie, większy udział w rynku. Ebel uważa, że zysk brutto powinien wzrosnąć w całym 2023 roku, a Grupa TUI potwierdza też swoją prognozę, zgodnie z którą skorygowany zysk operacyjny za rok obrotowy 2023 będzie znacznie wyższy.

Tymczasem też walne zgromadzenie podjęło decyzję o konsolidacji akcji, co ma być podstawą do podwyższenia kapitału.

W pierwszym kwartale roku rozliczeniowego 2022/23, który rozpoczął się 1 października 2022 roku i zakończy 30 września 2023 roku Grupa TUI zdołała poprawić główne wyniki finansowe. Jak podaje w komunikacie, w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego sprzedaż wzrosła z 2,4 miliarda euro do 3,8 miliarda euro. Strata to minus 153 miliony euro, choć przed rokiem było minus 274 miliony euro.

W segmencie hoteli przychody wyniosły 71,9 miliona euro (61,1 miliona euro rok wcześniej), co oznacza, że to już trzeci kwartał z rzędu, kiedy udaje się wypracować wynik na poziomie wyższym niż przed pandemią. Średnie obłożenie obiektów wzrosło o 11 punktów procentowych do 75 procent, a średnia cena była wyższa o 20 procent, licząc rok do roku i wyniosła 86 euro. Dobrze działo się też w segmencie rejsów wycieczkowych – tu zysk operacyjny poprawił się z minus 32 milionów euro do 0,2 miliona euro. Liczba pasażerodni wzrosła o prawie jedną trzecią do 2,4 miliona.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
10 tysięcy pracowników TUI pracuje zdalnie. Najchętniej z Hiszpanii
Biura Podróży
Traveldata zebrała i porównała ceny wakacji na 2026 rok. Jest taniej
Biura Podróży
TUI zatrudnił sztuczną inteligencję do odpowiadania klientom. „Od razu zauważyli poprawę”
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biura Podróży
Rainbow: Nasze „Podróże ze smakiem” i „Rodzinne przygody” to nowa jakość wycieczek
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama