Wielkanoc w biurach podróży - kierunek południe, Egipt bestsellerem

Do ciepłych krajów, ale też w Polskę, zazwyczaj na tydzień i w rodzinnym gronie - tak wyglądać będą wyjazdy klientów biur podróży według danych agenta turystycznego Wakacje.pl.

Publikacja: 04.04.2023 13:04

Wielkanoc w biurach podróży - kierunek południe, Egipt bestsellerem

Foto: Materiały prasowe

W tegorocznej pierwszej piątce najczęściej wybieranych na wyjazd wielkanocny kierunków znalazły się Egipt, Turcja, Cypr, Hiszpania i Grecja. Rok wcześniej miejsca od drugiego do piątego zajmowały Hiszpania, Cypr, Turcja i Malta. Co ciekawe, Malta jest w tym roku na szóstym miejscu w zestawieniu, ale spadku liczby rezerwacji nie widać, co oznacza, że inne kierunki zyskały na popularności. Wśród nich pojawiła się na przykład Grecja - odnotowują Wakacje.pl.

- Egipt to, podobnie jak przed rokiem, wielkanocny bestseller i jeden z dwóch krajów w pierwszej piątce najpopularniejszych kierunków, który utrzymał swoją pozycję w świątecznym rankingu w porównaniu z poprzednim rokiem. Kolejnym jest Cypr zajmujący pozycję trzecią, na pozostałych miejscach widzimy zmiany - komentuje cytowany w komunikacie firmy jej wiceprezes ds. produktu Dominik Miłowski.

Czytaj więcej

Polacy nie przestają kupować wakacji. W biurach podróży 40 procent więcej klientów

W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków jako jedyny daleki kraj pojawiły się Zjednoczone Emiraty Arabskie, które zajmują pozycję siódmą.

- Emiraty to kierunek, który zyskuje na popularności wśród klientów biur podróży. Z jednej strony kojarzy się egzotycznie, ma gwarancję pogody, z drugiej jest leży stosunkowo niedaleko od Polski, dzieli go od niej niecałe sześć godzin lotu. Zaletą jest również rozbudowana siatka połączeń lotniczych i zróżnicowana oferta hoteli - komunikat cytuje dyrektorkę zarządzającą produktem w Wakacje.pl Jolantę Kołodziejczyk.

W tym roku z pełną mocą do sprzedaży powróciła również Tunezja, w czasie pandemii niedostępna z powodu restrykcyjnych zasad wjazdu. Położona blisko Europy (trzy godziny lotu z Polski) teraz ma szansę stać się jednym z bestsellerów.

Inną niespodzianką w rankingu jest wysoka pozycja Czarnogóry. - Polacy są coraz dojrzalszymi turystami lubiącymi odkrywać nowe kierunki. Jednym z nich jest Czarnogóra, która, choć może nie jest nowością w ofercie biur podróży, dzięki stale rozbudowywanej siatce połączeń lotniczych zyskuje coraz większe grono zadowolonych klientów - wyjaśnia Miłowski.

W pierwszej dziesiątce pojawia się także Polska. W Wielkanoc turyści jeżdżą zarówno nad morze, jak i w góry.

Foto: Wakacje.pl

Analiza danych sprzedażowych pokazuje również, że większość wyjazdów na Wielkanoc trwa siedem dni, te na trzy-sześć dni stanowią 23 procent rezerwacji.

Foto: Wakacje.pl

Widać też znaczącą przewagę wyżywienia all inclusive, które wybiera 65 procent klientów Wakacje.pl podróżujących na Wielkanoc, nad dwoma posiłkami (21 procent). To pokazuje, że formuła wyjazdów jest w tym czasie nieco inna niż w wakacje, kiedy na all inclusive decyduje się około 90 procent klientów. Dzieje się tak dlatego, że latem turyści zazwyczaj spędzają urlop stacjonarnie w hotelu, wybierając się ewentualnie na wycieczki fakultatywne. Wiosną natomiast chętniej korzystają z atrakcji poza obiektem.

Foto: Wakacje.pl

W tegorocznej pierwszej piątce najczęściej wybieranych na wyjazd wielkanocny kierunków znalazły się Egipt, Turcja, Cypr, Hiszpania i Grecja. Rok wcześniej miejsca od drugiego do piątego zajmowały Hiszpania, Cypr, Turcja i Malta. Co ciekawe, Malta jest w tym roku na szóstym miejscu w zestawieniu, ale spadku liczby rezerwacji nie widać, co oznacza, że inne kierunki zyskały na popularności. Wśród nich pojawiła się na przykład Grecja - odnotowują Wakacje.pl.

Pozostało 85% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej