Wielkanoc w biurach podróży - kierunek południe, Egipt bestsellerem

Do ciepłych krajów, ale też w Polskę, zazwyczaj na tydzień i w rodzinnym gronie - tak wyglądać będą wyjazdy klientów biur podróży według danych agenta turystycznego Wakacje.pl.

Publikacja: 04.04.2023 13:04

Wielkanoc w biurach podróży - kierunek południe, Egipt bestsellerem

Foto: Materiały prasowe

W tegorocznej pierwszej piątce najczęściej wybieranych na wyjazd wielkanocny kierunków znalazły się Egipt, Turcja, Cypr, Hiszpania i Grecja. Rok wcześniej miejsca od drugiego do piątego zajmowały Hiszpania, Cypr, Turcja i Malta. Co ciekawe, Malta jest w tym roku na szóstym miejscu w zestawieniu, ale spadku liczby rezerwacji nie widać, co oznacza, że inne kierunki zyskały na popularności. Wśród nich pojawiła się na przykład Grecja - odnotowują Wakacje.pl.

- Egipt to, podobnie jak przed rokiem, wielkanocny bestseller i jeden z dwóch krajów w pierwszej piątce najpopularniejszych kierunków, który utrzymał swoją pozycję w świątecznym rankingu w porównaniu z poprzednim rokiem. Kolejnym jest Cypr zajmujący pozycję trzecią, na pozostałych miejscach widzimy zmiany - komentuje cytowany w komunikacie firmy jej wiceprezes ds. produktu Dominik Miłowski.

Czytaj więcej

Polacy nie przestają kupować wakacji. W biurach podróży 40 procent więcej klientów

W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków jako jedyny daleki kraj pojawiły się Zjednoczone Emiraty Arabskie, które zajmują pozycję siódmą.

- Emiraty to kierunek, który zyskuje na popularności wśród klientów biur podróży. Z jednej strony kojarzy się egzotycznie, ma gwarancję pogody, z drugiej jest leży stosunkowo niedaleko od Polski, dzieli go od niej niecałe sześć godzin lotu. Zaletą jest również rozbudowana siatka połączeń lotniczych i zróżnicowana oferta hoteli - komunikat cytuje dyrektorkę zarządzającą produktem w Wakacje.pl Jolantę Kołodziejczyk.

W tym roku z pełną mocą do sprzedaży powróciła również Tunezja, w czasie pandemii niedostępna z powodu restrykcyjnych zasad wjazdu. Położona blisko Europy (trzy godziny lotu z Polski) teraz ma szansę stać się jednym z bestsellerów.

Inną niespodzianką w rankingu jest wysoka pozycja Czarnogóry. - Polacy są coraz dojrzalszymi turystami lubiącymi odkrywać nowe kierunki. Jednym z nich jest Czarnogóra, która, choć może nie jest nowością w ofercie biur podróży, dzięki stale rozbudowywanej siatce połączeń lotniczych zyskuje coraz większe grono zadowolonych klientów - wyjaśnia Miłowski.

W pierwszej dziesiątce pojawia się także Polska. W Wielkanoc turyści jeżdżą zarówno nad morze, jak i w góry.

Wakacje.pl

Analiza danych sprzedażowych pokazuje również, że większość wyjazdów na Wielkanoc trwa siedem dni, te na trzy-sześć dni stanowią 23 procent rezerwacji.

Wakacje.pl

Widać też znaczącą przewagę wyżywienia all inclusive, które wybiera 65 procent klientów Wakacje.pl podróżujących na Wielkanoc, nad dwoma posiłkami (21 procent). To pokazuje, że formuła wyjazdów jest w tym czasie nieco inna niż w wakacje, kiedy na all inclusive decyduje się około 90 procent klientów. Dzieje się tak dlatego, że latem turyści zazwyczaj spędzają urlop stacjonarnie w hotelu, wybierając się ewentualnie na wycieczki fakultatywne. Wiosną natomiast chętniej korzystają z atrakcji poza obiektem.

Wakacje.pl

Biura Podróży
Traveldata: Tańsze hotele na wakacje? Najwięcej ma ich Rainbow
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Biura Podróży
Zmarła Alina Dybaś-Grabowska, prezeska Turystycznej Organizacji Otwartej
Biura Podróży
Join UP!: Koniec ofert dedykowanych. 41 hoteli wraca do wszystkich agentów
Biura Podróży
TUI szuka ludzi do pracy. Ma tysiąc wakatów i propozycję pracy zdalnej
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Biura Podróży
Anex: Kończymy z ofertami dedykowanymi. Każdy agent turystyczny tak samo ważny