Reklama

Turystyka motorem wzrostu Wirtualnej Polski. „Segment o największym potencjale”

W pierwszym kwartale 2025 roku przychody ze sprzedaży Wirtualnej Polski Holding sięgnęły prawie 372 milionów złotych. To o ponad 6 procent więcej, licząc rok do roku. Motorem wzrostu był segment turystyczny, w którym spółka sfinalizowała też rekordową inwestycję - przejęcie Invia Group.

Publikacja: 27.05.2025 10:11

Naszym celem jest budowa europejskiej grupy turystycznej, która będzie skutecznie konkurować z globa

Naszym celem jest budowa europejskiej grupy turystycznej, która będzie skutecznie konkurować z globalnymi platformami - mówi prezes Wirtualna Polska Holding Jacek Świderski

Foto: WP Holding

W pierwszym kwartale skorygowana EBITDA wyniosła 85,8 miliona złotych i utrzymała się na poziomie nieco wyższym niż w 2024 roku – podaje Wirtualna Polska Holding w komunikacie. Zysk netto wyniósł 12,4 miliona złotych.

Segment turystyczny wygenerował przychody na poziomie 147,8 miliona złotych - to o prawie 22 miliony złotych więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Czytaj więcej

Wirtualna Polska mocno skręca w stronę turystyki. Tu rośnie najdynamiczniej

- Wyniki za pierwszy kwartał potwierdzają, że turystyka to dla nas obszar o największym potencjale wzrostu. Przejęcie Invia Group zamknęliśmy miesiąc temu, na jego pełny wpływ poczekamy około 12 miesięcy. Pracujemy nad integracją zespołów, technologii i modeli działania - mówi prezes Wirtualnej Polski Holding Jacek Świderski, cytowany w komunikacie.

- Cel jest niezmienny: budowa europejskiej grupy turystycznej, która będzie skutecznie konkurować z globalnymi platformami. Już teraz działamy na dziewięciu europejskich rynkach i obsługujemy rocznie prawie 6 milionów podróżnych - dodaje.

Reklama
Reklama

Foto: WP Holding

Wirtualna Polska Holding jest właścicielem platform Wakacje.pl i Nocowanie.pl. W 2022 roku przejęła węgierską firmę Szallas Group i jego internetowy portal do rezerwacji noclegów z czterema głównymi markami: szallas.hu, noclegi.pl, hotel.cz, travelminit.ro.

W zeszłym roku kupiła rumuńską platformę Litoralul Romanesc (Litoralulromanesc.ro), oferującą noclegi w obiektach położonych na rumuńskim wybrzeżu Morza Czarnego, a w tym roku sfinalizowała przejęcie 100 procent udziałów w europejskiej grupie turystycznej Invia Group i jej kluczowych markach: Ab-in-den-Urlaub.de, Fluege.de (Niemcy, Austria, Szwajcaria), Invia.cz (Czechy), Invia.sk (Słowacja), Invia.hu (Węgry) i Travelplanet.pl (Polska).

Czytaj więcej

Wirtualna Polska przejęła portale turystyczne Grupy Invia. Na ich czele wiceprezes
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Unia wzmacnia prawa klientów biur podróży. Branża turystyczna umiarkowanie zadowolona
Biura Podróży
Rekordowy rok niemieckich touroperatorów napędzany cenami, nie klientami
Biura Podróży
Koniec prac nad rewizją dyrektywy o imprezach turystycznych. Co się zmieni?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biura Podróży
W biurach podróży mała przecena czterech wakacyjnych kierunków. To już trzecia
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama