Turystyka motorem wzrostu Wirtualnej Polski. „Segment o największym potencjale”

W pierwszym kwartale 2025 roku przychody ze sprzedaży Wirtualnej Polski Holding sięgnęły prawie 372 milionów złotych. To o ponad 6 procent więcej, licząc rok do roku. Motorem wzrostu był segment turystyczny, w którym spółka sfinalizowała też rekordową inwestycję - przejęcie Invia Group.

Publikacja: 27.05.2025 10:11

Naszym celem jest budowa europejskiej grupy turystycznej, która będzie skutecznie konkurować z globa

Naszym celem jest budowa europejskiej grupy turystycznej, która będzie skutecznie konkurować z globalnymi platformami - mówi prezes Wirtualna Polska Holding Jacek Świderski

Foto: WP Holding

W pierwszym kwartale skorygowana EBITDA wyniosła 85,8 miliona złotych i utrzymała się na poziomie nieco wyższym niż w 2024 roku – podaje Wirtualna Polska Holding w komunikacie. Zysk netto wyniósł 12,4 miliona złotych.

Segment turystyczny wygenerował przychody na poziomie 147,8 miliona złotych - to o prawie 22 miliony złotych więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Czytaj więcej

Wirtualna Polska mocno skręca w stronę turystyki. Tu rośnie najdynamiczniej

- Wyniki za pierwszy kwartał potwierdzają, że turystyka to dla nas obszar o największym potencjale wzrostu. Przejęcie Invia Group zamknęliśmy miesiąc temu, na jego pełny wpływ poczekamy około 12 miesięcy. Pracujemy nad integracją zespołów, technologii i modeli działania - mówi prezes Wirtualnej Polski Holding Jacek Świderski, cytowany w komunikacie.

- Cel jest niezmienny: budowa europejskiej grupy turystycznej, która będzie skutecznie konkurować z globalnymi platformami. Już teraz działamy na dziewięciu europejskich rynkach i obsługujemy rocznie prawie 6 milionów podróżnych - dodaje.

Foto: WP Holding

Wirtualna Polska Holding jest właścicielem platform Wakacje.pl i Nocowanie.pl. W 2022 roku przejęła węgierską firmę Szallas Group i jego internetowy portal do rezerwacji noclegów z czterema głównymi markami: szallas.hu, noclegi.pl, hotel.cz, travelminit.ro.

W zeszłym roku kupiła rumuńską platformę Litoralul Romanesc (Litoralulromanesc.ro), oferującą noclegi w obiektach położonych na rumuńskim wybrzeżu Morza Czarnego, a w tym roku sfinalizowała przejęcie 100 procent udziałów w europejskiej grupie turystycznej Invia Group i jej kluczowych markach: Ab-in-den-Urlaub.de, Fluege.de (Niemcy, Austria, Szwajcaria), Invia.cz (Czechy), Invia.sk (Słowacja), Invia.hu (Węgry) i Travelplanet.pl (Polska).

Czytaj więcej

Wirtualna Polska przejęła portale turystyczne Grupy Invia. Na ich czele wiceprezes

W pierwszym kwartale skorygowana EBITDA wyniosła 85,8 miliona złotych i utrzymała się na poziomie nieco wyższym niż w 2024 roku – podaje Wirtualna Polska Holding w komunikacie. Zysk netto wyniósł 12,4 miliona złotych.

Segment turystyczny wygenerował przychody na poziomie 147,8 miliona złotych - to o prawie 22 miliony złotych więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biura Podróży
Nie żyje Grzegorz Chmielewski, wiceprezes Polskiej Izby Turystyki
Biura Podróży
Join UP! Polska będzie latać z Olsztyna do Szarm el-Szejk
Biura Podróży
Zawód agenta turystycznego ma się dobrze. Lepsza rentowność niż przed covidem
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biura Podróży
TUI umacnia się w Azji. Ma tam już 22 hotele pod własnymi markami
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont