Pod koniec grudnia zeszłego roku Wirtualna Polska ogłosiła, że zakończyła negocjacje z grupą inwestycyjną pod nazwą CITIC Europe Holding i Rockaway Capital, zarządzającą portfelem o wartości 2,3 miliarda euro (private equity, venture capital, blockchainm aktywa cyfrowe, nieruchomości) w sprawie odkupienia od niej grupy portali z usługami turystycznymi. Cena to 242,8 miliona euro, czyli ponad miliard złotych.
Czytaj więcej
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 roku zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1,57 m...
Czekała jeszcze na, wymaganą w takiej sytuacji, zgodę chińskiego (część kapitału sprzedających pochodzi z Chin) i polskiego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W rękach polskiego holdingu miały między innymi znaleźć się bowiem dwie największe pod względem obrotów i liczby salonów w kraju sieci agencyjne, zajmujące się pośredniczeniem w sprzedaży wycieczek biur podróży – Wakacje.pl i Travelpanet.pl. Zgodę taką spółka uzyskała, ogłosiła więc 24 kwietnia, że sfinalizowała proces zakupu.
Jak pisze w komunikacie, w jej rękach znalazły się w ten sposób, oprócz wcześniejszych platform, jak Wakacje.pl (pakiety turystyczne) i Szallas Group (pośrednictwo w sprzedaży noclegów, w tym Nocowanie.pl), także takie portale, jak Ab-in-den-Urlaub, Fluege.de, Invia i Travelplanet.pl. Dwie pierwsze działają w krajach niemieckojęzycznych (Niemcy, Austria, Szwajcaria), Invia jest popularna w krajach Europy Środkowo-Wschodniej (Czechy, Węgry, Słowacja, Rumunia, Chorwacja), a ostatnia – w Polsce. „Będą one odpowiadać na wszystkie potrzeby podróżnych: od zorganizowanych wyjazdów wakacyjnych, przez city breaki, turystykę lokalną i wynajem aż po samodzielne podróże lotnicze” - czytamy.
Aleksander Kusz odpowiedzialny za segment turystyki w Wirtualnej Polsce
– Zamykamy największą zagraniczną transakcję w historii Wirtualnej Polski i kontynuujemy budowę środkowoeuropejskiej grupy turystycznej – mówi cytowany w komunikacie prezes holdingu Wirtualna Polska Jacek Świderski. – Łączymy doświadczenie silnych lokalnych marek z naszym podejściem do technologii i marketingu. Skala, jaką dzięki temu zyskujemy, pozwoli nam konkurować z międzynarodowymi platformami. Globalni gracze inwestują dziś ogromne środki, by zdobywać klientów w Europie. My odpowiadamy na to sprawdzonymi modelami działania, szybkością decyzji i naszymi umiejętnościami marketingowymi.