Wirtualna Polska na zakupach w Rumunii. Przejmuje portal z noclegami

Należąca do Wirtualnej Polski Holding węgierska grupa Szallas kupuje rumuńską spółkę Creative Eye, właściciela platformy turystycznej z noclegami Litoralulromanesc.ro.

Publikacja: 20.06.2024 20:15

"Litoralul Romanesc" oznacza "rumuńskie wybrzeże"

"Litoralul Romanesc" oznacza "rumuńskie wybrzeże"

Foto: www.litoralulromanesc.ro

Węgierska firma uzgodniła, że w pierwszym etapie przejmie 80 procent udziałów za 16,8 miliona euro (minus gotówka netto jaka znajdzie się w kasie spółki w dniu zamknięcia transakcji). Pozostałe 20 procent dokupi po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego Creative Eye za rok finansowy 2024, a wartość ich nabycia będzie określona na podstawie mechanizmu przyjętego w umowie - wyjaśnia w komunikacie polska spółka.

Czytaj więcej

Itaka rozstaje się z Wakacje.pl. "Brak wspólnego interesu"

"Litoralul Romanesc" oznacza w tłumaczeniu z rumuńskiego "rumuńskie wybrzeże". Portal pośredniczy w sprzedawaniu noclegów w obiektach położonych wzdłuż linii brzegowej Morza Czarnego w Rumunii. Jest to około 460 obiektów noclegowych, w których w 2023 roku klienci zrobili ponad 87 tysięcy rezerwacji o łącznej wartości ponad 45 mln euro. W tym okresie spółka miała około 3 milionów euro wyniku EBITDA.

Wirtualna Polska wierzy w rumuński rynek turystyczny

Wirtualna Polska kupiła Grupę Szallas pod koniec 2022 roku. - Od tego czasu konsekwentnie realizujemy strategię budowania lokalnego czempiona w oferowaniu możliwości rezerwowania noclegów w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi cytowany w komunikacie holdingu WP jego wiceprezes odpowiedzialny za e-commerce Aleksander Kusz. – Naszym zdaniem w Rumunii rozwój usług turystycznych będzie najszybszy. Wierzymy, że tak jak cała rumuńska gospodarka, rynek turystyczny również zanotuje niebawem bardzo dynamiczny wzrost, doganiając podobne wielkością kraje.

Szallas Group już w 2020 roku przejął w Rumunii portal rezerwacyjny Travelminit. – Zakup Litoralulromanesc to milowy krok w naszym rozwoju w tym kraju — mówi prezes Szallas Ferenc Rigo. - To połączenie dwóch biznesów w turystyce, które mają różne, ale uzupełniające się cechy. Travelminit koncentruje się na krótkich, weekendowych wyjazdach do mniejszych obiektów noclegowych w głębi kraju, podczas gdy Litoralulromanesc to krajowy lider wakacyjnych wyjazdów do większych hoteli i ośrodków wypoczynkowych nad morzem.

Czytaj więcej

Platforma uruchamia nowe rezerwowanie noclegów. "Będziemy konkurować z największymi"

Inwestycja to zobowiązanie, aby rozwijać firmę

– Nasze doświadczenie technologiczne, skuteczny model biznesowy i potencjał zostały zauważone na rynku europejskim przez Grupę Szallas, wspieraną przez Wirtualną Polskę Holding. Ich inwestycja w Creative Eye to wspólne zobowiązanie, aby dalej rozwijać firmę i wspólnie z Travelminit osiągnąć pozycję lidera rynku w Rumunii – ocenia z kolei założyciel i prezes Creative Eye Ionut Nedea.

Transakcję musi jeszcze zaakceptować rumuński organ antymonopolowy. Wirtualna Polska zamierza sfinansować ją częściowo ze środków własnych, a częściowo z kredytu.

Wirtualna Polska Holding jest już właścicielem między innymi platformy i sieci biur franczyzowych agentów turystycznych Wakacje.pl oraz serwisu internetowego z noclegami Nocowanie.pl.

Węgierska firma uzgodniła, że w pierwszym etapie przejmie 80 procent udziałów za 16,8 miliona euro (minus gotówka netto jaka znajdzie się w kasie spółki w dniu zamknięcia transakcji). Pozostałe 20 procent dokupi po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego Creative Eye za rok finansowy 2024, a wartość ich nabycia będzie określona na podstawie mechanizmu przyjętego w umowie - wyjaśnia w komunikacie polska spółka.

"Litoralul Romanesc" oznacza w tłumaczeniu z rumuńskiego "rumuńskie wybrzeże". Portal pośredniczy w sprzedawaniu noclegów w obiektach położonych wzdłuż linii brzegowej Morza Czarnego w Rumunii. Jest to około 460 obiektów noclegowych, w których w 2023 roku klienci zrobili ponad 87 tysięcy rezerwacji o łącznej wartości ponad 45 mln euro. W tym okresie spółka miała około 3 milionów euro wyniku EBITDA.

Biura Podróży
Brytyjczycy deklarują, że chcą podróżować. Na przekór wiadomościom z rządu
Biura Podróży
TUI ujawnił, ile zyskał na bankructwie konkurencyjnego biura podróży
Biura Podróży
Rewelacyjny spadek kosztów biur podróży. Czy skorzystają na tym ich klienci?
Biura Podróży
Dertour ma nową markę od "lastów" i pakietów dynamicznych
Biura Podróży
Chińczycy, którzy sprzedali Thomasa Cooka, wyzbywają się kolejnej turystycznej legendy