Platforma uruchamia nowe rezerwowanie noclegów. "Będziemy konkurować z największymi"

Dla turystów to wygodna, bo szybka, forma rezerwowania noclegu, a dla obiektów noclegowych mniej kosztowna obsługa i szansa na pozyskanie gości z zagranicy. Tak platforma Nocowanie.pl zachwala swój „gigantyczny projekt, który pozwoli konkurować z największymi europejskimi graczami”.

Publikacja: 12.03.2024 17:11

Platforma uruchamia nowe rezerwowanie noclegów. "Będziemy konkurować z największymi"

Foto: Nocowanie.pl

Nocowanie.pl, internetowy pośrednik w rezerwowaniu noclegów, „przez 18 lat funkcjonowało w modelu abonamentowym, dając użytkownikom tylko możliwość wysłania zapytań do obiektów noclegowych”. Na tej podstawie właściciele obiektów noclegowych dostawali wiadomości lub telefony, aby już samemu zarezerwować nocleg zgodnie z życzeniem turysty.

Czytaj więcej

Wszystkie mieszkania dla turystów będą rejestrowane - ustalił Parlament Europejski

– Dziś, 12 marca, przełączamy na rezerwacyjność 12 największych miast. Później co miesiąc będziemy dodawać kolejne – zapowiada prezes Nocowanie.pl Tomasz Machała. - W grudniu 2024 ponad 70 procent naszego ruchu będzie trafiać do lokalizacji rezerwacyjnych. To jest dla Nocowanie.pl największa zmiana od chwili powstania i nasza największa szansa na rozwój. To odpowiedź na zmieniające się oczekiwania. Turyści chcą noclegów w świetnych cenach i dostępnych od razu, wysyłanie zapytań ma swoich fanów, ale ich liczba maleje - dodaje.

Tylko w zeszłym roku Nocowanie.pl pozyskało trzy tysiące obiektów „w modelu rezerwacyjnym”, dzięki czemu serwis umożliwiał rezerwowanie online w ponad 8199 obiektów noclegowych w całej Polsce i wysyłanie zapytania do ponad 13 500 kolejnych.

W tym roku serwis planuje zdobyć jeszcze kilka tysięcy partnerów, które będą działać „w modelu rezerwacyjnym”. Elementem transformacji jest też wprowadzenie możliwości „Abonament Plus”, łączącej korzyści obu rozwiązań.

Czytaj więcej

Booking.com nie zamierza płacić ponad pół miliarda dolarów kary

Widoczność  w internecie kluczem do sukcesu obiektów noclegowych

Widoczność obiektu w internecie to obecnie jeden z kluczowych aspektów walki o turystów – czytamy w komunikacie platformy. Tymczasem partnerstwo z Nocowanie.pl w opcji Abonament Plus zapewnia obecność jednocześnie na dwóch portalach — Nocowanie.pl i Noclegi.pl (oba serwisy należą do jednej grupy, Wirtualna Polska). Oba też — według szacunków prezesa — będą pośredniczyły w tym roku w rezerwowaniu prawie miliona noclegów, w tym 100 tysięcy w nowej, natychmiastowej, formie.

„Nie bez znaczenia jest też, że obecność w Nocowanie.pl w ramach nowego modelu pozwala zdobyć gości z Czech, Węgier i Rumunii, bo oferta obiektu prezentowana będzie również w trzech innych portalach [należących do] grupy: Szallas.hu, Travelminit.ro, Hotel.cz, które miesięcznie odwiedza ponad 5 milionów użytkowników” - czytamy w komunikacie.

Nocowanie.pl, internetowy pośrednik w rezerwowaniu noclegów, „przez 18 lat funkcjonowało w modelu abonamentowym, dając użytkownikom tylko możliwość wysłania zapytań do obiektów noclegowych”. Na tej podstawie właściciele obiektów noclegowych dostawali wiadomości lub telefony, aby już samemu zarezerwować nocleg zgodnie z życzeniem turysty.

– Dziś, 12 marca, przełączamy na rezerwacyjność 12 największych miast. Później co miesiąc będziemy dodawać kolejne – zapowiada prezes Nocowanie.pl Tomasz Machała. - W grudniu 2024 ponad 70 procent naszego ruchu będzie trafiać do lokalizacji rezerwacyjnych. To jest dla Nocowanie.pl największa zmiana od chwili powstania i nasza największa szansa na rozwój. To odpowiedź na zmieniające się oczekiwania. Turyści chcą noclegów w świetnych cenach i dostępnych od razu, wysyłanie zapytań ma swoich fanów, ale ich liczba maleje - dodaje.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Rainbow wysłał mamy zastępcze na tureckie wakacje
Biura Podróży
W biurach podróży: Grecja i Bułgaria tanieją, Egipt drożeje, a Turcja co tydzień zmienia kurs
Biura Podróży
Maciej Nykiel: Nekera ma pięć lat i jest już touroperatorem kompleksowym
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Biura Podróży
Startuje nowa południowoamerykańska trasa biura podróży Rainbow
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje