Z tego artykułu dowiesz się:
- Jakie wyzwania stoją przed branżą turystyczną w kontekście rosnącego zagrożenia cyberprzestępczością.
- Jak sztuczna inteligencja zwiększa efektywność działań przestępczych w turystyce.
- Jakie znaczenie ma weryfikacja tożsamości w ochronie przed oszustwami w płatnościach online.
- Dlaczego touroperatorzy powinni regularnie aktualizować swoje systemy bezpieczeństwa.
Jednym z prelegentów wydarzenia zorganizowanego przez Niemiecki Związek Turystyczny (odpowiednik Polskiej Izby Turystyki) był Patrick Coulomb z firmy Ypsilon Net, specjalizującej się w rozwiązaniach IT dla branży turystycznej. W swoim wystąpieniu „Myśl jak oszust” pokazał, jak profesjonalnie działają dziś przestępcy – i jak bardzo AI zmieniła ich modus operandi – pisze portal Reise vor-9.
Czytaj więcej
Niektóre dane części klientów biura podróży Itaka wyciekły w wyniku ataku hakera lub grupy hakeró...
„Po udanym oszustwie nie ma czego odzyskiwać”
– Po udanym ataku w turystyce nie zostaje żaden fizyczny produkt, który można odzyskać – podkreślał w swoim wystąpieniu Mark Tantz, dyrektor operacyjny biura podróży Dertour, otwierając wydarzenie. To, jak zaznaczył, odróżnia branżę turystyczną od większości innych sektorów gospodarki.
Według Tantza sztuczna inteligencja znacząco podniosła poziom profesjonalizacji oszustów, a tym samym wymusza na touroperatorach ciągłą unowocześnianie systemów bezpieczeństwa. – Najczęściej to człowiek jest najsłabszym ogniwem – dodawał menedżer Dertouru.