Firma istnieje od 1999 roku. Zaczynała od portalu internetowego, dopiero 12 lat później, w 2011 roku, otworzyła pierwszy sklep stacjonarny w Przemyślu oparty na zasadach franczyzy. Chociaż ma już 300 salonów nadal zamierza rozwijać sieć, otwierając kolejne, głównie we wschodniej i północno-wschodniej części Polski.
Przed pandemią Wakacje.pl rozwijały się między innymi drogą akwizycji — w maju 2018 roku kupiły spółkę My Travel, konkurencyjnego agenta prowadzącego 116 biur franczyzowych, a w lutym 2019 roku także liczącą 103 sklepy sieć Wakacyjny Świat.
Czytaj więcej
Wakacje.pl były najczęściej odwiedzaną witryną w kategorii biur podróży i agentów turystycznych w 2022 roku - wynika z analizy firmy Similarweb badającej ruch w internecie.
Ludzie szukają wakacji w sieci, ale kupują w salonie
Jak wyjaśnia cytowana w komunikacie Wakacje.pl jej dyrektor sprzedaży i rozwoju sieci stacjonarnej Wioletta Zarzycka, punkty sprzedaży są potrzebne, bo rośnie ruch turystyczny a klienci biur podróży mają coraz więcej możliwości wyruszenia na zagraniczne wakacje z pobliskiego lotniska.
- Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Wakacje.pl, Polacy chętnie korzystają z tych opcji. Chętnie też zasięgają porady w biurze znajdującym się w okolicy ich miejsca zamieszkania. Naszym celem jest być blisko klientów, dlatego jesteśmy otwarci na zawieranie umów z kolejnymi franczyzobiorcami - mówi.