300 x Wakacje.pl. Największy agent turystyczny otworzył kolejny salon

Wakacje.pl, największy agent turystyczny w Polsce, otworzył w Swadzimiu koło Poznania trzysetny salon sprzedaży.

Publikacja: 25.03.2024 20:36

W otwarciu 300 salonu wzięli udział szefowie spółki. Od lewej: Dariusz Górzny, prezes Wakacje.pl, Ju

W otwarciu 300 salonu wzięli udział szefowie spółki. Od lewej: Dariusz Górzny, prezes Wakacje.pl, Justyna Dudziak, właścicielka 300. salonu Wakacje.pl, Krzysztof Zych, wiceprezes ds. sprzedaży Wakacje.pl

Foto: Wakacje.pl

Firma istnieje od 1999 roku. Zaczynała od portalu internetowego, dopiero 12 lat później, w 2011 roku, otworzyła pierwszy sklep stacjonarny w Przemyślu oparty na zasadach franczyzy. Chociaż ma już 300 salonów nadal zamierza rozwijać sieć, otwierając kolejne, głównie we wschodniej i północno-wschodniej części Polski.

Przed pandemią Wakacje.pl rozwijały się między innymi drogą akwizycji — w maju 2018 roku kupiły spółkę My Travel, konkurencyjnego agenta prowadzącego 116 biur franczyzowych, a w lutym 2019 roku także liczącą 103 sklepy sieć Wakacyjny Świat.

Czytaj więcej

Wakacje.pl liderem turystycznym w internecie

Ludzie szukają wakacji w sieci, ale kupują w salonie

Jak wyjaśnia cytowana w komunikacie Wakacje.pl jej dyrektor sprzedaży i rozwoju sieci stacjonarnej Wioletta Zarzycka, punkty sprzedaży są potrzebne, bo rośnie ruch turystyczny a klienci biur podróży mają coraz więcej możliwości wyruszenia na zagraniczne wakacje z pobliskiego lotniska.

- Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Wakacje.pl, Polacy chętnie korzystają z tych opcji. Chętnie też zasięgają porady w biurze znajdującym się w okolicy ich miejsca zamieszkania. Naszym celem jest być blisko klientów, dlatego jesteśmy otwarci na zawieranie umów z kolejnymi franczyzobiorcami - mówi.

Zdaniem agenta współpraca z nim jest korzystna, ponieważ przedsiębiorca prowadzi własny biznes, zachowuje więc samodzielność, ale jednocześnie może liczyć na wsparcie w sprzedaży, technologii czy marketingu.

Franczyzobiorcy doceniają przede wszystkim rozpoznawalność naszej marki na rynku – zauważa Zarzycka.

Tysiące ludzie przeglądają codziennie oferty biur podróży na portalu Wakacje.pl. Często później chcą kupić wyjazd bezpośrednio u sprzedawcy. - To obserwowany na rynku efekt ROPO (ang. Research Online, Purchase Offline), polegający na poszukiwaniu informacji o produkcie w internecie, a następnie zakupie w sklepie stacjonarnym. Niewątpliwie pomaga naszym franczyzobiorcom w zdobywaniu klientów - tłumaczy Zarzycka.

Czytaj więcej

Wakacje.pl: Zorganizujemy każdy wyjazd dla dużych grup - firmowy, szkolny, rodzinny

Największa sieć na rynku

Sieć 300 sklepów Wakacje.pl to największa sieć na rynku turystycznym. Konkurencyjny Travelplanet.pl dysponuje 100 punktami sprzedaży, a największe polskie biuro podróży, Itaka, około 200 punktami.

W grudniu zeszłego roku prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny nałożył na Wakacje.pl karę miliona złotych. Oskarżył ją o wprowadzanie klientów w błąd przez podawanie "nieaktualnych lub niepełnych cen".  Spółka nie zgadza się z oskarżeniami, zapowiedziała wtedy odwołanie się od tej decyzji. Tymczasem UOKiK tropi łamanie praw konsumentów w kolejnych firmach turystycznych — zarówno agencyjnych, jak i touroperatorskich.

Firma istnieje od 1999 roku. Zaczynała od portalu internetowego, dopiero 12 lat później, w 2011 roku, otworzyła pierwszy sklep stacjonarny w Przemyślu oparty na zasadach franczyzy. Chociaż ma już 300 salonów nadal zamierza rozwijać sieć, otwierając kolejne, głównie we wschodniej i północno-wschodniej części Polski.

Przed pandemią Wakacje.pl rozwijały się między innymi drogą akwizycji — w maju 2018 roku kupiły spółkę My Travel, konkurencyjnego agenta prowadzącego 116 biur franczyzowych, a w lutym 2019 roku także liczącą 103 sklepy sieć Wakacyjny Świat.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Wirtualna Polska przejęła portale turystyczne Grupy Invia. Na ich czele wiceprezes
Biura Podróży
Itaka ma własną markę lotniczą - Air 001. „Nie boimy się wyzwań, jesteśmy jak James Bond”
Biura Podróży
Rośnie sprzedaż w biurach podróży. To dobra wiadomość. A jaka jest zła?
Biura Podróży
Itaka szkoliła sprzedawców w Abu Zabi. Ujawniła, jakie ma dwie nowości na zimę