300 x Wakacje.pl. Największy agent turystyczny otworzył kolejny salon

Wakacje.pl, największy agent turystyczny w Polsce, otworzył w Swadzimiu koło Poznania trzysetny salon sprzedaży.

Publikacja: 25.03.2024 20:36

W otwarciu 300 salonu wzięli udział szefowie spółki. Od lewej: Dariusz Górzny, prezes Wakacje.pl, Ju

W otwarciu 300 salonu wzięli udział szefowie spółki. Od lewej: Dariusz Górzny, prezes Wakacje.pl, Justyna Dudziak, właścicielka 300. salonu Wakacje.pl, Krzysztof Zych, wiceprezes ds. sprzedaży Wakacje.pl

Foto: Wakacje.pl

Firma istnieje od 1999 roku. Zaczynała od portalu internetowego, dopiero 12 lat później, w 2011 roku, otworzyła pierwszy sklep stacjonarny w Przemyślu oparty na zasadach franczyzy. Chociaż ma już 300 salonów nadal zamierza rozwijać sieć, otwierając kolejne, głównie we wschodniej i północno-wschodniej części Polski.

Przed pandemią Wakacje.pl rozwijały się między innymi drogą akwizycji — w maju 2018 roku kupiły spółkę My Travel, konkurencyjnego agenta prowadzącego 116 biur franczyzowych, a w lutym 2019 roku także liczącą 103 sklepy sieć Wakacyjny Świat.

Czytaj więcej

Wakacje.pl liderem turystycznym w internecie

Ludzie szukają wakacji w sieci, ale kupują w salonie

Jak wyjaśnia cytowana w komunikacie Wakacje.pl jej dyrektor sprzedaży i rozwoju sieci stacjonarnej Wioletta Zarzycka, punkty sprzedaży są potrzebne, bo rośnie ruch turystyczny a klienci biur podróży mają coraz więcej możliwości wyruszenia na zagraniczne wakacje z pobliskiego lotniska.

- Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Wakacje.pl, Polacy chętnie korzystają z tych opcji. Chętnie też zasięgają porady w biurze znajdującym się w okolicy ich miejsca zamieszkania. Naszym celem jest być blisko klientów, dlatego jesteśmy otwarci na zawieranie umów z kolejnymi franczyzobiorcami - mówi.

Zdaniem agenta współpraca z nim jest korzystna, ponieważ przedsiębiorca prowadzi własny biznes, zachowuje więc samodzielność, ale jednocześnie może liczyć na wsparcie w sprzedaży, technologii czy marketingu.

Franczyzobiorcy doceniają przede wszystkim rozpoznawalność naszej marki na rynku – zauważa Zarzycka.

Tysiące ludzie przeglądają codziennie oferty biur podróży na portalu Wakacje.pl. Często później chcą kupić wyjazd bezpośrednio u sprzedawcy. - To obserwowany na rynku efekt ROPO (ang. Research Online, Purchase Offline), polegający na poszukiwaniu informacji o produkcie w internecie, a następnie zakupie w sklepie stacjonarnym. Niewątpliwie pomaga naszym franczyzobiorcom w zdobywaniu klientów - tłumaczy Zarzycka.

Czytaj więcej

Wakacje.pl: Zorganizujemy każdy wyjazd dla dużych grup - firmowy, szkolny, rodzinny

Największa sieć na rynku

Sieć 300 sklepów Wakacje.pl to największa sieć na rynku turystycznym. Konkurencyjny Travelplanet.pl dysponuje 100 punktami sprzedaży, a największe polskie biuro podróży, Itaka, około 200 punktami.

W grudniu zeszłego roku prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny nałożył na Wakacje.pl karę miliona złotych. Oskarżył ją o wprowadzanie klientów w błąd przez podawanie "nieaktualnych lub niepełnych cen".  Spółka nie zgadza się z oskarżeniami, zapowiedziała wtedy odwołanie się od tej decyzji. Tymczasem UOKiK tropi łamanie praw konsumentów w kolejnych firmach turystycznych — zarówno agencyjnych, jak i touroperatorskich.

Firma istnieje od 1999 roku. Zaczynała od portalu internetowego, dopiero 12 lat później, w 2011 roku, otworzyła pierwszy sklep stacjonarny w Przemyślu oparty na zasadach franczyzy. Chociaż ma już 300 salonów nadal zamierza rozwijać sieć, otwierając kolejne, głównie we wschodniej i północno-wschodniej części Polski.

Przed pandemią Wakacje.pl rozwijały się między innymi drogą akwizycji — w maju 2018 roku kupiły spółkę My Travel, konkurencyjnego agenta prowadzącego 116 biur franczyzowych, a w lutym 2019 roku także liczącą 103 sklepy sieć Wakacyjny Świat.

Pozostało 83% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"