Wakacje.pl kupiły My Travel – dwaj najwięksi agenci turystyczni łączą siły

Wakacje.pl, należące do Wirtualna Polska Holding,kupiły sieć turystycznych agencji franczyzowych My Travel. Kwota inwestycji ma się zmieścić między 10 a 19 milionów złotych

Publikacja: 17.05.2018 16:21

– Zakup My Travel jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju Wakacji.pl – wyjaśnia pr

– Zakup My Travel jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju Wakacji.pl – wyjaśnia prezes Wakacji.pl Dariusz Górzny

Foto: materiały prasowe

Finalna kwota inwestycji będzie zależała od wyników finansowych spółki w 2018 roku i wyniesie nie mniej niż 10 milionów, ale nie więcej niż 19 milionów złotych. Pod marką My Travel działa 116 salonów sprzedaży. To pod względem liczby sklepów największa sieć  agencyjnej sprzedaży wycieczek w Polsce. Wakacje.pl dysponują 105 salonami.

Dodanie nowej marki w spółce wpłynie na efektywność dotarcia do klientów – czytamy w komunikacie Wakacji.pl. Salony My Travel rozmieszczone są w miejscach, w których sieć franczyzowa Wakacje.pl była reprezentowana w mniejszym stopniu. „My Travel to szczególnie silna marka w mniejszych miejscowościach, gdzie funkcjonowanie rozpoznawalnego multiagenta jest dużą wartością dodaną dla lokalnej społeczności, a jednocześnie pozwala osiągnąć rentowność franczyzobiorcom” – czytamy w komunikacie.

– Zakup My Travel jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju Wakacji.pl w obu kanałach sprzedaży – online i offline – wyjaśnia prezes Wakacji.pl Dariusz Górzny. – Zorganizowana turystyka zagraniczna ma to do siebie, że bardzo silny nadal jest efekt ROPO (Research Online Purchase Offline), oceniany na 60 procent. W racjonalnej perspektywie nie widać przesłanek, by współczynnik ten miał drastycznie spaść. Chcemy być maksymalnie blisko klienta, w szczególności tego, który nie jest jeszcze gotowy na zakup wakacji online. Tym bardziej, że turystyka zorganizowana otwiera się na turystów, którzy oczekują doradztwa w procesie zakupowym i osobistego kontaktu ze sprzedawcą – dodaje.

Na stanowisku prezesa My Travel pozostaje Damian Ozga, twórca i współwłaściciel My Travel (sieć kończy w tym roku 10 lat). Jednocześnie Ozga obejmuje w Wakacje.pl funkcję dyrektora odpowiedzialnego za integrację z My Travel. Obaj prezesi podkreślają wartość i potencjał dwóch doświadczonych zespołów.

– Zdecydowaliśmy się na sprzedaż spółki, ponieważ jest to dla niej szansa szybszego rozwoju, a dla nas okazja, żeby dołączyć do ambitnego zespołu i wspólnie brać udział w rozwoju rynku – mówi Ozga.

– Jesteśmy pod dużym wrażeniem dynamiki wzrostu notowanej przez sieć My Travel, równie mocno cenimy zaangażowanie franczyzobiorców w rozwój własnych biznesów. Jako Wakacje.pl obiecujemy sobie także wiele po czekającej nas współpracy z całym zespołem My Trave. Doceniamy sukcesy, jakie były i są ich udziałem, jak też wysoko ceniąc kompetencje i kreatywność kluczowych menedżerów spółki. W szczególności cieszę się, że do kierowanego przeze mnie zespołu dołączy Damian Ozga, jeden z najbardziej rozpoznawalnych i doświadczonych menedżerów w polskiej turystyce zorganizowanej – komentuje Górzny.

Wakacje.pl zapowiadają intensywny rozwój obydwu marek i prace nad wykorzystaniem synergii płynącej z połączenia w jednych rękach obu marek. „W szczególności spółki dążyć będą do zaoferowania najwyższej jakości obsługi, przewidywalności procesów i lepszego dopasowania możliwie najszerszej oferty produktowej do potrzeb klientów”.

Inwestycja Wakacji.pl to kolejny krok w kierunku rozszerzenia portfela marek z segmentu turystycznego Wirtualna Polska Holding. Należą do niego wyspecjalizowane w turystyce zagranicznej Wakacje.pl i My Travel, a także Nocowanie.pl i Eholiday.pl. Wirtualna Polska jest również mniejszościowym udziałowcem spółki eSky.pl.

Finalna kwota inwestycji będzie zależała od wyników finansowych spółki w 2018 roku i wyniesie nie mniej niż 10 milionów, ale nie więcej niż 19 milionów złotych. Pod marką My Travel działa 116 salonów sprzedaży. To pod względem liczby sklepów największa sieć  agencyjnej sprzedaży wycieczek w Polsce. Wakacje.pl dysponują 105 salonami.

Dodanie nowej marki w spółce wpłynie na efektywność dotarcia do klientów – czytamy w komunikacie Wakacji.pl. Salony My Travel rozmieszczone są w miejscach, w których sieć franczyzowa Wakacje.pl była reprezentowana w mniejszym stopniu. „My Travel to szczególnie silna marka w mniejszych miejscowościach, gdzie funkcjonowanie rozpoznawalnego multiagenta jest dużą wartością dodaną dla lokalnej społeczności, a jednocześnie pozwala osiągnąć rentowność franczyzobiorcom” – czytamy w komunikacie.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"