Zakup Wakacyjnego Świata to druga zrealizowana przez Wakacje.pl akwizycja na rynku agentów turystycznych. W maju 2018 roku spółka kupiła My Travel, największą wówczas sieć stacjonarną w turystyce zorganizowanej.
Czytaj też: „Wakacje.pl sprzedały ofert turystycznych za ponad miliard złotych”.
Sieć Wakacyjny Świat powstała w 2012 roku, obecnie liczy 103 salony. Po transakcji grupa Wakacje.pl będzie miała ponad 350 biur stacjonarnych, działających pod trzema markami – Wakacje.pl, My Travel i Wakacyjny Świat. Stanowią one 70 procent krajowego rynku salonów funkcjonujących w ramach sieci agencyjnych – podają Wakacje.pl w komunikacie.
– Zakup Wakacyjnego Świata to kolejny etap realizacji strategii konsolidacji rynku turystyki zorganizowanej w Polsce, a jednocześnie potwierdzenie, że stawiamy na zrównoważony rozwój w obu kanałach sprzedaży, czyli internetowym i stacjonarnym – mówi prezes Wakacji.pl Dariusz Górzny, cytowany w komunikacie.
– Co ważne, część salonów Wakacyjnego Świata zlokalizowana jest w miejscowościach, w których nie byliśmy obecni ani z marką Wakacje.pl, ani My Travel. Tym samym będziemy jeszcze bliżej naszego klienta, maksymalizując dostępność usług w miejscu i czasie dla niego dogodnym. Rynek turystyki zagranicznej czeka w kolejnych latach dynamiczny wzrost, także w segmencie klientów, którzy kupując wycieczkę potrzebują bezpośredniego kontaktu i doradztwa. A to zapewniamy im skalą naszej sieci stacjonarnej – dodaje Górzny.