Aktualizacja: 21.11.2024 22:39 Publikacja: 18.01.2023 12:48
Stronę agenta turystycznego odwiedzało średnio w sezonie 2,7 miliona osób
Foto: Wakacje.pl
Ich strona odwiedzana była w tym czasie prawie 49 milionów razy, średnio dziennie 134 tysięcy razy. Niemal 67 procent wejść odbyło się z urządzeń mobilnych.
Jak podają w komunikacie Wakacje.pl, serwis ten gromadził miesięcznie średnio 1,83 miliona użytkowników, a w szczycie sezonu (czerwiec i lipiec) nwet 2,7 miliona.
Pierwsze sale nowego, oczekiwanego od lat flagowego muzeum Egiptu, zostały udostępnione zwiedzającym. Na razie to tylko „próbne otwarcie” przed oficjalną inauguracją, której data nie jest jeszcze znana.
50 tysięcy klientów, cztery salony sprzedaży i bezpośrednie loty z trzech lotnisk – to osiągnięcia TUI w Czechach po pierwszym roku działalności. Na przyszły firma zapowiada podwojenie liczby turystów.
Po 20 latach znika z rynku marka Fostertravel.pl. Ale spokojnie, firma zostaje, zmienia tylko nazwę. Jej nowy szyld to Urlop.pl.
Droższe paliwo lotnicze i osłabienie złotego w stosunku do dolara i euro odbiło się na cenach w biurach podróży. Po dziesięciu tygodniach lekkich spadków, przyszła podwyżka.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Z ponad 20 milionów turystów z zagranicy, którzy przyjechali do Malezji w 2023 roku, 2,8 miliona odwiedziło Langkawi, egzotyczną wyspę, której symbolem jest orzeł. Dzięki uruchomieniu przez biuro podróży Itaka lotów czarterowych z Polski jest szansa, że będzie ich ponad 3 miliony w tym roku.
Największe polskie biuro podróży, Itaka, i największy agent turystyczny, Wakacje.pl, porozumiały się co do dalszej współpracy. - Mamy zapewnienie poprawy niektórych sytuacji newralgicznych - mówi wiceprezes Itaki Piotr Henicz.
Holenderski sąd wydał wyrok, w którym przyznał rację biurom podróży, ukaranym przez tamtejszy UOKiK za stosowanie dynamicznie zmieniających się cen imprez turystycznych. - Podobną karę nałożył UOKiK w Polsce. Sprawa jest w sądzie - wskazuje prezes Polskiej Izby Turystyki Paweł Niewiadomski.
Wakacje z biurami podróży kosztowały w tym roku tyle, ile rok wcześniej. Pojechało na nie o 20-25 procent klientów więcej. Najczęściej Polacy wybierali wypoczynek w Turcji, Grecji i w Egipcie.
Od zakończenia roku szkolnego do 31 lipca największą popularnością wśród klientów biur podróży cieszyły się Turcja, Grecja i Egipt - wynika z analiz Wakacje.pl.
Wycieczki biura podróży Itaka będzie można kupić w sieci agenta turystycznego Wakacje.pl jeszcze do końca października, a nie jak wcześniej informowano, do końca lipca - uzgodnili prezesi obu firm.
Należąca do Wirtualnej Polski Holding węgierska grupa Szallas kupuje rumuńską spółkę Creative Eye, właściciela platformy turystycznej z noclegami Litoralulromanesc.ro.
Ponad połowa Polaków w wieku 20-65 lat, planujących w 2024 roku zagraniczny wyjazd trwający co najmniej 7 dni lub city break, wybierze się w świat co najmniej raz. Co trzeci (33 procent) deklaruje przynajmniej dwie podróże, a co dziesiąty (10 procent) twierdzi nawet, że będą to minimum trzy wyjazdy.
Największe polskie biuro podróży, Itaka, wypowiedziało umowę największemu agentowi turystycznemu, Wakacje.pl.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas