Rok 2024 był kolejnym okresem wyjątkowo dynamicznego wzrostu przychodów w segmencie turystycznym – czytamy w komunikacie WP. W skali całego roku ten wzrost przekroczył 20 procent, a w czwartym kwartale, w którym sprzedaż jest zazwyczaj niższa, było to już 24 procent.
Grupa WP nie ukrywa, że przyszłość widzi w zwiększeniu w swoim portfelu biznesów z turystyki. Od lat jest między innymi właścicielem platform Wakacje.pl i Nocowanie.pl. We wrześniu zeszłego roku przejęła kolejną, po Szallas Group, firmę zagraniczną pośredniczącą w sprzedaży noclegów przez internet - rumuńską platformę Litoralul Romanesc (koszt: 16,69 mln euro). A pod koniec roku ogłosiła, że za miliard złotych (240 mln euro) kupiła Invia Group, firmę działającą głównie w Niemczech, ale posiadającą również serwisy w Austrii, Szwajcarii (Ab-in-den-Urlaub.de, Fluege.de), Czechach (Invia.cz), Słowacji (Invia.sk), na Węgrzech (Invia.hu) i w Polsce (Travelplanet.pl). Po sfinalizowaniu nabycia Invii (transakcja oczekuje na zgody regulacyjne) „segment travel Grupy WP będzie stanowił jedną z największych grup turystycznych w Europie”.
Czytaj więcej
W trzecim kwartale 2024 roku największy wpływ na wyniki finansowe Wirtualnej Polski Holding, właś...
Segment turystyki zaczyna dominować w holdingu Wirtualna Polska
Holding jest właścicielem portalu Wirtualna Polska, jest właścicielem specjalistycznych serwisów, jak Money.pl czy SportoweFakty.
W segmencie usług turystycznych WP wypracowała w 2024 roku przychody 595,4 miliona złotych, o 20,3 procent więcej niż rok wcześniej. W biznesie WP dominuje jeszcze segment reklamowo-subskrypcyjny (Audioteka Group, Patronite, 746 mln zł przychodu, wzrost o 4,4, procent), a trzecim miejscu, po turystyce, pozostaje segment określany jako „finanse konsumenckie” (Totalmoney.pl, Superauto.pl, 194,5 mln zł przychodu, o 2,5 procent mniej).