Stefanie Berk rozpocznie pracę w zarządzie spółki DB Fernverkehr 1 marca i będzie odpowiadać za marketing – donosi niemiecki portal branżowy Travel Talk. W ostatnich miesiącach komisaryczny nadzór nad tym działem w ruchu dalekobieżnym Deutsche Bahn sprawował Michael Peterson, obecny prezes DB Fernverkehr. Na stanowisko szefa spółki został powołany w sierpniu zeszłego roku, od 2016 roku zajmował się tam właśnie marketingiem.
Jak mówi, Stefanie Berk to ekspertka w tej dziedzinie z wieloletnim doświadczeniem, które zdobywała zarówno w kraju jak i za granicą. – Wzmocni nasz zespół swoją wiedzą o działaniach operacyjnych i strategicznych i to w momencie, kiedy jesteśmy nastawieni na rozwój – podkreśla. Kolej chce zwiększyć liczbę pasażerów do ponad 260 milionów rocznie.
CZYTAJ TEŻ: Niemiecki rząd zainwestuje miliardy w kolej. Żeby chronić klimat
Berk po ukończeniu studiów z zarządzania pracowała w biurach podróży Dertour i Club Med. Przez 17 lat zdobywała doświadczenie w branży turystycznej, odpowiadając między innymi za podróże do dalekich krajów. Była też prezesem sieci hoteli Sentido i dyrektorem do spraw produktu i rentowności w brytyjskim oddziale Thomasa Cooka. Od 2015 roku pełniła rolę prezesa Thomasa Cooka na Europę Środkową i Wschodnią (region obejmował Niemcy).
Po ogłoszeniu upadłości przez Thomasa Cooka w Niemczech próbowała pozyskać inwestorów, by wznowić działalność pod marką Neckermann Reisen. Planu tego nie udało się zrealizować. Za cel postawiła sobie uratowanie jak największej liczby miejsc pracy – dzięki sprzedaży poszczególnych spółek zatrudnienie utrzymało około tysiąca z 2,1 tysiąca ludzi.