Tańsze bilety ważniejsze niż wygody

Brytyjczycy zrezygnują z magazynów pokładowych, jedzenia i napojów, jeśli za to będą podróżować taniej. Nadal chętnie korzystają z systemu rozrywki pokładowej i zabierają ze sobą bagaż podręczny.

Publikacja: 08.01.2020 07:28

Tańsze bilety ważniejsze niż wygody

Foto: Fot. Filip Frydrykiewicz

Z analizy przeprowadzonej przez brytyjskie biuro podróży Kenwood Travel, specjalistę od wyjazdów luksusowych, wynika, że tamtejsi turyści nad usługi dodatkowe przedkładają cenę biletu lotniczego. 56 procent z ponad tysiąca badanych w pierwszej kolejności dla niższej ceny zrezygnowałoby z magazynów pokładowych.

Autorzy raportu piszą, że choć wielu pasażerów ceni sobie usługi wliczone w cenę, takie jak posiłki czy napoje serwowane na trasach średniego i dalekiego zasięgu, to 12 procent z nich wolałaby ich nie dostawać, jeśli mogłaby dzięki temu zapłacić mniej za bilet.

CZYTAJ TEŻ: Koniec horroru z płaczącymi dziećmi w samolotach

Z drugiej strony aż 80 procent pytanych woli oglądać programy na ekranach zamontowanych w fotelach niż na własnych urządzeniach przenośnych. Zrezygnować z nich nie chcą nawet za tańsze bilety.

To samo dotyczy komfortu foteli w samolocie i możliwości zabrania bagażu podręcznego. Okazuje się, że ta ostatnia ma dla większości, bo aż 98 procent pytanych, ogromne znaczenie. Tylko 8 procent jest gotowych zamienić rozkładane miejsca na niższe ceny, a 5 procent opowiada się za zajmowaniem dowolnych foteli.

Dyrektor sprzedaży w Kenwood Travel Alex Stuart uważa jednak, że z czasem pasażerowie będą jednak chętniej rezygnować z rozrywki pokładowej, bo coraz więcej z nich korzysta z własnych smartfonów i tabletów.

Z analizy przeprowadzonej przez brytyjskie biuro podróży Kenwood Travel, specjalistę od wyjazdów luksusowych, wynika, że tamtejsi turyści nad usługi dodatkowe przedkładają cenę biletu lotniczego. 56 procent z ponad tysiąca badanych w pierwszej kolejności dla niższej ceny zrezygnowałoby z magazynów pokładowych.

Autorzy raportu piszą, że choć wielu pasażerów ceni sobie usługi wliczone w cenę, takie jak posiłki czy napoje serwowane na trasach średniego i dalekiego zasięgu, to 12 procent z nich wolałaby ich nie dostawać, jeśli mogłaby dzięki temu zapłacić mniej za bilet.

Linie Lotnicze
Prawa pasażerów linii lotniczych. Komisja Europejska: Po zmianach jest łatwiej i jaśniej
Linie Lotnicze
LOT poleci do Lizbony. Pierwszy raz w historii
Linie Lotnicze
Ryanair kontra Booking.com. Przewoźnik wygrywa w sądzie
Linie Lotnicze
Awaria Microsoftu. Zamieszanie na lotniskach, linie lotnicze proszą o wcześniejszy przyjazd
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Linie Lotnicze
Trzy nowe trasy Wizz Aira z Krakowa. Cel - Włochy, Hiszpania, Rumunia