– Panie i panowie, mówi wasz kapitan. Zdecydowaliśmy się przerwać podejście do lotniska Singapur Changi, ponieważ poinformowano mnie, że mamy pasażerów, którzy nie siedzą z bezpiecznie zapiętymi pasami – usłyszeli pasażerowie głos kapitana w głośnikach.

Jeden z nich nagrał komunikat pilota i umieścił na Tik Toku. Można usłyszeć, jak pilot ogłasza swoją decyzję o opóźnieniu lądowania samolotu. Wyjaśnia, że zgodnie z prawem nie może lądować, jeśli w kabinie nie jest zapewnione bezpieczeństwo. Mówi, że zawróci i ponownie podejdzie do lądowania, „a jeśli będziemy musieli wykonać kolejne nieudane podejście z tego samego powodu, zostanie wezwana policja lotniska” – zaznacza.

Inny film pokazuje jak po wylądowaniu samolotu policja lotniskowa wchodzi na pokład, a następnie wyprowadza kilkoro pasażerów z samolotu. W tym czasie pozostali pasażerowie byli proszeni o nieopuszczanie miejsc.

Linia lotnicza potwierdziła incydent. Kapitan przerwał podejście do lądowania ze względów bezpieczeństwa - poinformowała we wtorkowym oświadczeniu. Incydent miał miejsce w poniedziałek.

„Dla bezpieczeństwa pasażerów podczas startu i lądowania wszyscy pasażerowie muszą siedzieć i mieć zapięte pasy bezpieczeństwa” - podkreślił rzecznik przewoźnika. „Dobro naszych klientów i personelu jest naszym priorytetem i nie akceptujemy zachowań, które zagrażają bezpieczeństwu lotu. Scoot podejmie odpowiednie działania przeciwko każdemu pasażerowi, który może zagrozić bezpieczeństwu naszych klientów i personelu”.

Dochodzenie trwa, a opinia publiczna powinna „powstrzymać się od niepotrzebnych spekulacji” - dodał rzecznik.

"Scoot szczerze przeprasza klientów za zakłócenia i niedogodności".

Czytaj więcej

Pilot zawrócił samolot, by wyrzucić pijanych pasażerów