Kiedy koleje dużych prędkości ruszą w Egipcie, pociągi będą jeździły po 2 tysiącach kilometrów torów – będzie to szósta pod względem długości sieć tego typu na świecie. Konsorcjum pod przewodnictwem Siemens Mobility zbuduje infrastrukturę i dostarczy wagony do transportu pasażerskiego i lokomotywy towarowe.
Czytaj więcej
Międzynarodowy Port Lotniczy Sphinx powstał 45 kilometrów od piramid w Gizie, przy pustynnej drodze między Kairem a Aleksandrią.
Nowoczesna, szybka sieć będzie składać się z trzech linii. Pierwsza linia sieci transportowej, nazywana „Kanałem Sueskim na szynach”, ma do 2025 roku połączyć metropolitalne regiony Kairu, powstającej dopiero Nowej Stolicy Administracyjnej i Aleksandrii. Skróci czas podróży 30 milionów ludzi o połowę.
W dalszej kolejności pociągi mają docierać aż do Luksoru i Abu Simbel, a także trzecią linią do Hurghady nad Morzem Czerwonym. Po drodze powstanie w sumie 60 stacji. Docelowo dostęp do nowej sieci powinno mieć 90 procent mieszkańców Egiptu – zgodnie z szacunkami do 2050 roku liczba ludności tego kraju wzrośnie z około 105 milionów do 160 milionów. Będzie to też miało przełożenie na natężenie ruchu drogowego.
Deutsche Bahn International Operation (DB IO) przejmie obsługę infrastruktury i pociągów w zakresie ruchu dużych prędkości, regionalnego i towarowego. W tym celu wejdzie w spółkę joint venture z egipską firmą Elsewedy Electric (EE).