Egipcjanie pojadą pociągami dużych prędkości. Obsługę zapewni Deutsche Bahn

W Egipcie powstają koleje dużych prędkości, a ich obsługę rząd powierzył kolejom niemieckim, Deutsche Bahn. Kontrakt w tej sprawie podpisano podczas konferencji klimatycznej ONZ w Szarm el-Szejk. Niemieckie będą też wagony, od Siemensa.

Publikacja: 15.11.2022 13:46

Egipcjanie pojadą pociągami dużych prędkości. Obsługę zapewni Deutsche Bahn

Foto: John MACDOUGALL / AFP

Kiedy koleje dużych prędkości ruszą w Egipcie, pociągi będą jeździły po 2 tysiącach kilometrów torów – będzie to szósta pod względem długości sieć tego typu na świecie. Konsorcjum pod przewodnictwem Siemens Mobility zbuduje infrastrukturę i dostarczy wagony do transportu pasażerskiego i lokomotywy towarowe.

Czytaj więcej

Egipt ma nowe lotnisko. Turyści dolecą z kurortów do piramid

Nowoczesna, szybka sieć będzie składać się z trzech linii. Pierwsza linia sieci transportowej, nazywana „Kanałem Sueskim na szynach”, ma do 2025 roku połączyć metropolitalne regiony Kairu, powstającej dopiero Nowej Stolicy Administracyjnej i Aleksandrii. Skróci czas podróży 30 milionów ludzi o połowę.

W dalszej kolejności pociągi mają docierać aż do Luksoru i Abu Simbel, a także trzecią linią do Hurghady nad Morzem Czerwonym. Po drodze powstanie w sumie 60 stacji. Docelowo dostęp do nowej sieci powinno mieć 90 procent mieszkańców Egiptu – zgodnie z szacunkami do 2050 roku liczba ludności tego kraju wzrośnie z około 105 milionów do 160 milionów. Będzie to też miało przełożenie na natężenie ruchu drogowego.

Deutsche Bahn International Operation (DB IO) przejmie obsługę infrastruktury i pociągów w zakresie ruchu dużych prędkości, regionalnego i towarowego. W tym celu wejdzie w spółkę joint venture z egipską firmą Elsewedy Electric (EE).

Nowy projekt to nie tylko działanie na rzecz klimatu, ale też skrócenie czasu przejazdów dla 30 milionów osób, które będą korzystać tylko z pierwszej linii, oraz poprawa bezpieczeństwa na drogach – zapewnia przedsiębiorstwo w komunikacie.

W sierpniu zeszłego roku Elsewedy Electric i DB IO podpisały z Krajowym Urzędem ds. Tuneli umowę dotyczącą obsługi i utrzymania projektów sieci szybkich w Egipcie. Elsewedy Electric to lider w dziedzinie zintegrowanych rozwiązań infrastrukturalnych, skoncentrowany na realizacji projektów pod klucz. Od ponad 80 lat działa w Afryce, na Bliskim Wschodzie i Azji. Firma działa w pięciu dziedzinach biznesu: przewody, kable i akcesoria, produkty elektryczne, inżynieria i budownictwo, rozwiązania cyfrowe oraz inwestycje infrastrukturalne. Elsewedy Electric zatrudnia 17 tysięcy ludzi w 48 międzynarodowych biurach i 31 zakładach produkcyjnych, eksportując do ponad 110 krajów na całym świecie.

Kiedy koleje dużych prędkości ruszą w Egipcie, pociągi będą jeździły po 2 tysiącach kilometrów torów – będzie to szósta pod względem długości sieć tego typu na świecie. Konsorcjum pod przewodnictwem Siemens Mobility zbuduje infrastrukturę i dostarczy wagony do transportu pasażerskiego i lokomotywy towarowe.

Nowoczesna, szybka sieć będzie składać się z trzech linii. Pierwsza linia sieci transportowej, nazywana „Kanałem Sueskim na szynach”, ma do 2025 roku połączyć metropolitalne regiony Kairu, powstającej dopiero Nowej Stolicy Administracyjnej i Aleksandrii. Skróci czas podróży 30 milionów ludzi o połowę.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Kolej
Szczecin zadowolony z pendolino. Liczy na pobudzenie turystyki konferencyjnej
Kolej
W tym europejskim kraju będzie można jeździć pociągami przez miesiąc za 20 euro
Kolej
Punktualne koleje niemieckie? Może za trzy lata
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kolej
Niemieckie władze zdecydowały - tani bilet na koleje zostaje, ale będzie droższy