To właściwie port zbudowany w latach 2017-2019 i otwarty w styczniu 2020 roku, dla turystów przybywających do piramid i planowanego Wielkiego Muzeum Egipskiego (GEM). Znajduje się około godziny jazdy od centrum Kairu i około dwóch godzin od międzynarodowego lotniska w Kairze.
Chociaż Sphinx International ma status lotniska międzynarodowego na początek ma pełnić rolę portu obsługującego loty wewnątrz krajowe. Tania egipska linia lotnicza Air Cairo, dysponująca flotą 10 samolotów, będzie obsługiwała 12 rejsów tygodniowo między tym lotniskiem a Szarm el-Szejk. W planach jest uruchamianie kolejnych tras - do Asuanu, Hurghady, Luksoru, a z czasem także połączeń międzynarodowych.
Czytaj więcej
Powstała pierwsza w historii Grecji regionalna linia lotnicza. Będzie wozić pasażerów między wyspami archipelagu Cyklad, a także połączy je z Kretą i Rodos.
Według władz egipskich lotnisko ma dać asumpt do stworzenia nowej linii lotniczej, Air Sphinx, spółki zależnej Egypt Air. Air Sphinx będzie oferować piętnaście lotów tygodniowo, aby przywieźć turystów z innych regionów kraju bezpośrednio do Gizy.
W ramach modernizacji całkowitą powierzchnię budynków lotniska zwiększono z 4,5 tysiąca metrów kwadratowych do 24 tysięcy metrów kwadratowych. Dzięki temu przepustowość portu wzrosła z 300 do 900 pasażerów na godzinę i 1,2 miliona rocznie.