Vietnam Airlines w czasie pandemii dostał 4 biliony dongów (157 milionów dolarów) pomocy w postaci tanich pożyczek od banków komercyjnych. W 2021 roku były one refinansowane przez bank centralny przy zerowej stopie procentowej. Mimo to przewoźnik boryka się z trudnościami finansowymi, wynikającymi ze skutków pandemii.
Czytaj więcej
Jak co roku firma Skytrax na podstawie ankiet pasażerów oceniła poziom usług ponad 350 linii lotniczych. Za najlepszego na świecie przewoźnika uznała Qatar Airways.
W oświadczeniu rząd podaje również, że spółka nie dokończyła działań refinansujących, takich jak restrukturyzacja inwestycji niezwiązanych z podstawową działalnością i sprzedaż nowych akcji – tu przeszkodą okazał się brak zgody organów regulacyjnych. Zdaniem rządu, w wypadku nieprzedłużenia spłaty kredytu, Vietnam Airlines może narazić się na procesy sądowe i utratę reputacji. W związku z tym postanowił zezwolić na przedłużenie spłaty kredytu do końca 2027 roku, by dać przewoźnikowi czas na dokończenie restrukturyzacji. „To tylko jedno z rozwiązań mogących pomóc Vietnam Airlines przezwyciężyć trudności, ale obecnie najbardziej wykonalne i właściwe” – napisano w oświadczeniu.
Flota Vietnam Airlines składa się z niemal stu samolotów – zarówno boeingów, jak i airbusów. W zeszłym roku linia przewiozła 24,1 miliona pasażerów, o 16,4 procent więcej niż rok wcześniej. W rankingu Skytrax uznana została za czterogwiazdkowego przewoźnika, a w ocenie AirlineRatings.com znalazła się wśród 25 najlepszych linii lotniczych na świecie, zajmując 11 miejsce.