Dzięki otwieraniu się na ten rynek coraz większej liczby krajów w tym roku Rosjanie mogą wybierać z szerszej oferty podróży zagranicznych. Zimowe ciepłe kierunki, jak Egipt, Dominikana i Meksyk znów znalazły się w programach touroperatorów. A do tego Zjednoczone Emiraty Arabskie, Malediwy i Kuba. Nadal dostępne są też wyjazdy do krajów europejskich, takich jak Grecja, Węgry, Bułgaria, Chorwacja i Cypr.

Wyjazdy są tym popularniejsze, że w tym roku w większości regionów Rosji przerwa w lekcjach przypadnie w listopadzie, a 4 listopada, w czwartek, wypada Dzień Jedności Narodowej, który jest wolny od pracy i szkoły.

Czytaj więcej

Stary Kair po renowacji ma przyciągać turystów. Budżet nie gra roli

- W zeszłym roku jesienią wiele lubianych kierunków turystycznych było zamkniętych, teraz możliwości jest o wiele więcej - mówi przedstawiciel touroperatora Intourist, cytowany przez rosyjski portal branży turystycznej Ator.

Portal pisze, że turystyczna Grupa KMP zanotowała dwukrotny wzrost liczby rezerwacji zagranicznych, a TUI Russia i Space Travel mówią o 1,5-krotnym wzroście. Coral Travel, Tez Tour, Russian Express, PAKS, ICS Travel Group, PAC Group i Spectrum notują z kolei popyt większy od 20 do 40 procent.

Z informacji płynących od organizatorów wynika, że tej jesieni w Rosji najpopularniejszym kierunkiem podróży zagranicznych będzie Egipt. Jego udział w sprzedaży oscyluje wokół 30-40 procent. Na drugim miejscu znalazła się Turcja - turyści pojadą zarówno do regionów typowo wypoczynkowych, jak i do Stambułu na zwiedzanie i zakupy. Na miejscu trzecim znalazły się Zjednoczone Emiraty Arabskie. Biura podróży mówią też o dużym zainteresowaniu Dominikaną, Malediwami, Kubą, Meksykiem, ale też Węgrami i Cyprem.

Organizatorzy przyznają, że obecnie w Rosji łatwiej jest wyjechać na zagraniczne niż na krajowe wakacje, a to z powodu obostrzeń wprowadzonych przez rodzime regiony.

Czytaj więcej

Brytyjczycy chcą wypocząć w Turcji jeszcze tej jesieni
Brytyjczycy ruszają na spóźnione wakacje. Szykuje się szturm na Turcję

Klienci kupują wycieczki w ostatniej chwili, siedem-dziesięć dni przed wylotem, maksymalnie dwa tygodnie wcześniej.