W 2021 roku Gdańsk odwiedziło nieco ponad 3 miliony gości, o 53 procent więcej niż w roku 2020, który zakończył się wynikiem niespełna dwumilionowym - podaje Gdańska Organizacja Turystyczna w komunikacie podsumowującym ubiegły rok.

- Bardzo cieszy wyraźny wzrost liczby turystów w porównaniu z rokiem 2020, który był trudny nie tylko dla turystyki - podkreślił podczas briefingu prasowego zastępca prezydenta Gdańska Piotr Borawski, cytowany w komunikacie.

Gdańska Organizacja Turystyczna

Prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej Łukasz Wysocki zwrócił uwagę na rosnącą liczbę połączeń lotniczych Gdańska i awizowanych zawinięć statków turystycznych do portu. - To znak, że trend covidovy się odwrócił - zaznaczył Wysocki.

86 procent ogółu turystów stanowili goście krajowi, którzy przyjeżdżali głównie z województwa pomorskiego, a także z Kujawsko-Pomorskiego (15 procent) i Mazowsza (10 procent). Z kolei turyści zagraniczni to przede wszystkim Niemcy (41 procent) i Skandynawowie (14 procent). Warte odnotowania jest pojawienie się większej liczby gości z Czech i Hiszpanii (po około 5 procent).

68 procent turystów przyjechało do Gdańska samochodem, 18 procent pociągiem, a 8 procent przyleciało samolotem. 29 procent zatrzymało się w hotelu, 15 procent w wynajętym mieszkaniu i tyle samo u krewnych lub znajomych. Czas spędzali głównie na spacerach i zwiedzaniu (po 52 procent wskazań) i zakupach (27 procent).

Gdańska Organizacja Turystyczna

Wśród atrakcji turystycznych największą popularnością cieszyły się Westerplatte (30 procent), molo w Brzeźnie (24 procent), park i katedra w Oliwie (23 procent), koło widokowe AmberSky i ZOO (po 21 procent), Ratusz Głównego Miasta (20 procent), Muzeum II Wojny Światowej (19 procent), Bazylika Mariacka (14 procent) i Żuraw (12 procent).

Turyści wysoko ocenili pobyt w Gdańsku - na 8,9 punktu w 10-punktowej skali.

Czytaj więcej

Port Lotniczy Gdańsk: Po dwóch latach strat mamy w końcu zysk