Urząd ds. Turystyki Hiszpanii rozpoczął kampanię #SlowTravelSpain. Jej celem jest promowanie odpowiedzialnej formy podróżowania po kraju - zarówno po części lądowej, jak i po wyspach, pisze brytyjski portal branżowy TTG Media.
W ramach przedsięwzięcia nacisk ma być położony na znaczenie, jakie dla mieszkańców odwiedzanych miejsc ma turystyka. Chodzi o to, by poznać ich samych, ich kulturę, zwyczaje, ale też, by odwiedziny podróżnych przynosiły korzyści miejscom, w których się zatrzymują.
Czytaj więcej
Krystalicznie czysta woda, drobny piasek i wszelkie atrakcje typowe dla nadmorskiego kurortu – choć do morza setki kilometrów. Potrzeba już tylko formalnej zgody, aby pod Madrytem powstała ogromna sztuczna plaża. Kompleks ma być gotowy w 2023 roku.
Kampania ma pokazać różnorodność geograficzną kraju i aktywności, które nie mają negatywnego wpływu na miejsca i wpisują się w koncepcję podróżowania w stylu „slow”. Odbiorcy zobaczą zatem mniej znane miejsca, będą zachęcani do odwiedzenia kraju także poza szczytem sezonu, bo dzięki temu ich wrażenia będą bardziej autentyczne. Organizacja tłumaczy, że „slow travel” oznacza też przejazdy pociągami, turystykę rowerową i pieszą.
W najbliższych miesiącach urząd będzie monitorował hasło #SlowTravelSpain na swoich profilach na Facebooku i Twitterze, by poznać wrażenia związane z tą formą podróżowania. Najciekawsze wpisy mają być nawet nagradzane.