Polska Organizacja Turystyczna zachęca do wyjazdów na wieś "resetem" i wiankiem

"Poszukaj REsetu na polskiej wsi" - to hasło nowej kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej, którą promuje ona turystykę wiejską w Polsce.

Publikacja: 17.06.2022 01:55

Do zrobienia wianka użyto traw i kwiatów

Do zrobienia wianka użyto traw i kwiatów

Foto: Polska Organizacja Turystyczna

W jej ramach POT umieścił w Warszawie i w Krakowie po jednym muralu z wizerunkiem odwróconej tyłem kobiety w wianku z polnych kwiatów i hasłem "Poszukaj RESETU na polskiej wsi".

Czytaj więcej

Ponad połowa Polaków chce w tym roku choć raz wyjechać na wakacje

O co chodzi? "Turystyka wiejska to jedna z najważniejszych gałęzi turystyki. Kampania REset jest odpowiedzią na potrzeby turystów krajowych, którzy szukają oddechu od wielkomiejskiego trybu życia, głównie zapracowanych mieszkańców polskich miast. Polska Organizacja Turystyczna restartuje turystykę wiejską" - wyjaśnia organizacja w komunikacie.

W Warszawie mural powstał w alei Solidarności, przy placu Bankowym

W Warszawie mural powstał w alei Solidarności, przy placu Bankowym

Polska Organizacja Turystyczna

W dalszej części czytamy, że celem kampanii jest promocja turystyki wiejskiej i najlepszych destynacji (sic!) agroturystycznych wśród mieszkańców polskich miast. Bogata oferta wypoczynku na wsi stanowi atrakcyjną formę spędzenia wolnego czasu, zwłaszcza dla osób z dużych ośrodków miejskich, turystów aktywnych oraz polskich rodzin".

Komunikat cytuje prezesa POT. - Dostrzegamy rosnący popyt na tę formę wypoczynku – mówi Rafał Szmytke. - Akcja wpisuje się w najnowsze światowe trendy turystyczne. W związku ze wzrostem zainteresowania turystyką w stylu slow Światowa Organizacja Turystyki ogłosiła rok 2020 rokiem turystyki i rozwoju obszarów wiejskich.

"Nazwa kampanii REset stanowi także inspirującą grę słów i nawiązanie do odpowiedzi na maile „RE:” oraz „set” oznaczającego ustawienie i w tym przypadku gotowość do wyruszenia w Polskę" - czytamy.

Do namalowania murali, które będą widoczne do końca czerwca, POT użył farby elewacyjnej KNOxOUT, która redukuje szkodliwe tlenki azotu do 0,44 gram na każdy metr kwadratowy (murale mają 90 metrów kwadratowych), "co można porównać ze średniej wielkości drzewem. Szacuje się, że przez miesiąc przefiltrowane zostanie 8,1 mln m3 powietrza. Nano dwutlenek tytanu zawarty w pokryciu dzięki fotokatalizie uruchamia szereg procesów chemicznych oddziałujących na zanieczyszczenia".

Krakowski mural zakrywa ścianę starej kamienicy niedaleko dworca kolejowego

Krakowski mural zakrywa ścianę starej kamienicy niedaleko dworca kolejowego

Polska Organizacja Turystyczna

Sam wianek jest konstrukcją, do stworzenia której użyto różne rodzaje traw "o różnych kolorach i strukturze, co przywodzi na myśl zebrane na łące dary natury. Całość okraszona jest powiewającymi na wietrze makami, margaretkami czy chabrami".

21 czerwca, w pierwszy dzień lata, POT planuje "event, który będzie miał na celu wzmocnienie przekazu kampanii".

W jej ramach POT umieścił w Warszawie i w Krakowie po jednym muralu z wizerunkiem odwróconej tyłem kobiety w wianku z polnych kwiatów i hasłem "Poszukaj RESETU na polskiej wsi".

O co chodzi? "Turystyka wiejska to jedna z najważniejszych gałęzi turystyki. Kampania REset jest odpowiedzią na potrzeby turystów krajowych, którzy szukają oddechu od wielkomiejskiego trybu życia, głównie zapracowanych mieszkańców polskich miast. Polska Organizacja Turystyczna restartuje turystykę wiejską" - wyjaśnia organizacja w komunikacie.

Pozostało 80% artykułu
Popularne Trendy
Ekspert: Za dużo mieszkań turystycznych w Hiszpanii. To wymyka się spod kontroli
Popularne Trendy
Przybywa turystów. Najbardziej korzystają kwatery prywatne, znikają agroturystyki
Popularne Trendy
Turystyczni blogerzy stają w szranki. „Odkrywamy niezwykłe polskie miejsca”
Popularne Trendy
Idealne wakacje Polaka? Plaża, all inclusive i animacje dla dzieci
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Popularne Trendy
Polska zaprasza na rowery, kajaki i wędrówki. Nowa promocja w Niderlandach