Reklama
Rozwiń
Reklama

Polska Organizacja Turystyczna zachęca do wyjazdów na wieś "resetem" i wiankiem

"Poszukaj REsetu na polskiej wsi" - to hasło nowej kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej, którą promuje ona turystykę wiejską w Polsce.

Publikacja: 17.06.2022 01:55

Do zrobienia wianka użyto traw i kwiatów

Do zrobienia wianka użyto traw i kwiatów

Foto: Polska Organizacja Turystyczna

W jej ramach POT umieścił w Warszawie i w Krakowie po jednym muralu z wizerunkiem odwróconej tyłem kobiety w wianku z polnych kwiatów i hasłem "Poszukaj RESETU na polskiej wsi".

Czytaj więcej

Ponad połowa Polaków chce w tym roku choć raz wyjechać na wakacje

O co chodzi? "Turystyka wiejska to jedna z najważniejszych gałęzi turystyki. Kampania REset jest odpowiedzią na potrzeby turystów krajowych, którzy szukają oddechu od wielkomiejskiego trybu życia, głównie zapracowanych mieszkańców polskich miast. Polska Organizacja Turystyczna restartuje turystykę wiejską" - wyjaśnia organizacja w komunikacie.

W Warszawie mural powstał w alei Solidarności, przy placu Bankowym

W Warszawie mural powstał w alei Solidarności, przy placu Bankowym

Foto: Polska Organizacja Turystyczna

W dalszej części czytamy, że celem kampanii jest promocja turystyki wiejskiej i najlepszych destynacji (sic!) agroturystycznych wśród mieszkańców polskich miast. Bogata oferta wypoczynku na wsi stanowi atrakcyjną formę spędzenia wolnego czasu, zwłaszcza dla osób z dużych ośrodków miejskich, turystów aktywnych oraz polskich rodzin".

Reklama
Reklama

Komunikat cytuje prezesa POT. - Dostrzegamy rosnący popyt na tę formę wypoczynku – mówi Rafał Szmytke. - Akcja wpisuje się w najnowsze światowe trendy turystyczne. W związku ze wzrostem zainteresowania turystyką w stylu slow Światowa Organizacja Turystyki ogłosiła rok 2020 rokiem turystyki i rozwoju obszarów wiejskich.

"Nazwa kampanii REset stanowi także inspirującą grę słów i nawiązanie do odpowiedzi na maile „RE:” oraz „set” oznaczającego ustawienie i w tym przypadku gotowość do wyruszenia w Polskę" - czytamy.

Do namalowania murali, które będą widoczne do końca czerwca, POT użył farby elewacyjnej KNOxOUT, która redukuje szkodliwe tlenki azotu do 0,44 gram na każdy metr kwadratowy (murale mają 90 metrów kwadratowych), "co można porównać ze średniej wielkości drzewem. Szacuje się, że przez miesiąc przefiltrowane zostanie 8,1 mln m3 powietrza. Nano dwutlenek tytanu zawarty w pokryciu dzięki fotokatalizie uruchamia szereg procesów chemicznych oddziałujących na zanieczyszczenia".

Krakowski mural zakrywa ścianę starej kamienicy niedaleko dworca kolejowego

Krakowski mural zakrywa ścianę starej kamienicy niedaleko dworca kolejowego

Foto: Polska Organizacja Turystyczna

Sam wianek jest konstrukcją, do stworzenia której użyto różne rodzaje traw "o różnych kolorach i strukturze, co przywodzi na myśl zebrane na łące dary natury. Całość okraszona jest powiewającymi na wietrze makami, margaretkami czy chabrami".

21 czerwca, w pierwszy dzień lata, POT planuje "event, który będzie miał na celu wzmocnienie przekazu kampanii".

W jej ramach POT umieścił w Warszawie i w Krakowie po jednym muralu z wizerunkiem odwróconej tyłem kobiety w wianku z polnych kwiatów i hasłem "Poszukaj RESETU na polskiej wsi".

O co chodzi? "Turystyka wiejska to jedna z najważniejszych gałęzi turystyki. Kampania REset jest odpowiedzią na potrzeby turystów krajowych, którzy szukają oddechu od wielkomiejskiego trybu życia, głównie zapracowanych mieszkańców polskich miast. Polska Organizacja Turystyczna restartuje turystykę wiejską" - wyjaśnia organizacja w komunikacie.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Popularne Trendy
Wyspy Kanaryjskie zmagają się z dużym napływem migrantów. Hiszpania i UE szukają rozwiązań
Popularne Trendy
Polacy planują zimowy urlop – relaks, zwiedzanie i narty, najchętniej w polskich górach
Popularne Trendy
Andaluzja wzmacnia turystykę. 200 milionów euro na konkurowanie z innymi regionami
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Popularne Trendy
Warszawa, Wilno, Ryga i Tallinn wspólnie promują się w USA. „Cztery historie, jedna opowieść”
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama