Wiceminister turystyki Grecji Sofia Zacharaki przedstawiła plany swojego resortu w zakresie rozwoju i promocji oferty turystycznej - pisze Greek Travel Pages. Pieniądze będą przeznaczone na modernizację ośrodków narciarskich, ich promocję, rozwój oferty gastronomicznej, agroturystyki i wellness i powołanie organizacji zarządzającej marketingiem kierunków turystycznych (DMO).
O planach wiceminister mówiła w czasie oficjalnej wizyty rządowej w Macedonii Zachodniej, której przewodniczył premier Grecji Kyriakos Mitsotakis.
Czytaj więcej
Wino, oliwa, ouzo, tsipouro? To za mało. Grecja powinna być jeszcze znana ze swojego piwa – do takiego wniosku doszły Ministerstwo Turystyki i Greckie Stowarzyszenie Browarów i postanowiły zorganizować wycieczki dla turystów do browarów.
Zacharaki wyjaśnia, że 56 milionów euro zostanie przeznaczone na modernizację infrastruktury w ośrodkach narciarskich i promocję turystyki górskiej, 28 milionów euro na rozwój turystyki wellness, 17 milionów euro na promocję agroturystyki i gastronomii, które mają być promowane przez pierwsze DMO specjalizujące się w promocji tego segmentu.
Nie zabraknie też pieniędzy na szkolenia - na ten cel pójdzie 46 milionów euro. Jak mówi wiceminister, to największy jak dotąd program edukacyjny dla branży.