Grecja: Mamy nie tylko wino, ale i piwo. Otwieramy dla turystów browary

Wino, oliwa, ouzo, tsipouro? To za mało. Grecja powinna być jeszcze znana ze swojego piwa – do takiego wniosku doszły Ministerstwo Turystyki i Greckie Stowarzyszenie Browarów i postanowiły zorganizować wycieczki dla turystów do browarów.

Publikacja: 19.02.2023 02:38

Grecja: Mamy nie tylko wino, ale i piwo. Otwieramy dla turystów browary

Foto: Grzegorz Hałun

Podczas wspólnej konferencji prasowej - relacjonuje portal Greek Travel Pages – ministerstwo i przedsiębiorcy zapowiedzieli otwarcie fabryk piwa dla turystów. Browary, które się do tego zakwalifikują dostaną znak potwierdzający, że można je odwiedzać, „Visitable Brewery Label”.

Wiceminister turystyki Sofia Zacharaki, tłumaczyła, że projekt jest częścią wysiłków podejmowanych przez resort na rzecz zrównoważonego rozwoju turystyki i jej dalszego wzbogacania. Ministerstwo liczy, że dzięki temu wypromuje niewielkie, specjalistyczne formy podróżowania i zapewni kolejne, nowe wrażenia odwiedzającym.

Jednym z warunków przystąpienia do programu jest prowadzenie wycieczek z przewodnikiem i organizowanie degustacji dla gości. O zgodę na korzystanie z nowego znaku ubiegać się mogą browary wszystkich kategorii – w tym celu muszą zgłosić się do swoich lokalnych organizacji turystycznych. Będą ocenione, czy mają zaplecze do przyjmowania gości (specjalne pomieszczenie) i czy są dostępne dla odwiedzających z niepełnosprawnościami (na poprawę dostępności przedsiębiorcy mogą ubiegać się o dotacje ze środków unijnych).

Prezes Greckiego Stowarzyszenia Browarów Sofoklis Panagiotou uważa, że z możliwości przyjmowania turystów chętnie skorzysta wiele browarów, głównie na wyspach. Jak podkreśla, znak pozwoli stworzyć szlaki piwne, na podobieństwo istniejących już szlaków winnych. – Turystyka piwna wzmocni biznesy kulinarne w regionach i przyczyni się do rozwoju sektora – twierdzi.

W Grecji działa około 60 browarów, z których 18 jest członkami stowarzyszenia. Te, które przyłączą się do inicjatywy, trafią na mapę w internecie. Ma ona być szeroko promowana zarówno w Grecji, jak i za granicą. Firmy te będą też miały dostęp do programu brandingu i marketingu finansowanego przez Fundusz Odbudowy i Odporności, koncentrującego się na promowaniu greckiego piwa na rynku krajowym i zagranicznym.

Ministerstwo Turystyki przeznaczy 17 milionów euro na promocję agroturystyki, utworzenie pierwszej sieci turystyki agroturystyczno-gastronomicznej i na organizowanie szkoleń z zarządzania i promocji destynacji.

Podczas wspólnej konferencji prasowej - relacjonuje portal Greek Travel Pages – ministerstwo i przedsiębiorcy zapowiedzieli otwarcie fabryk piwa dla turystów. Browary, które się do tego zakwalifikują dostaną znak potwierdzający, że można je odwiedzać, „Visitable Brewery Label”.

Wiceminister turystyki Sofia Zacharaki, tłumaczyła, że projekt jest częścią wysiłków podejmowanych przez resort na rzecz zrównoważonego rozwoju turystyki i jej dalszego wzbogacania. Ministerstwo liczy, że dzięki temu wypromuje niewielkie, specjalistyczne formy podróżowania i zapewni kolejne, nowe wrażenia odwiedzającym.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie
Nowe Trendy
Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży
Nowe Trendy
Koszykarz i kolarka promują polskie atrakcje turystyczne. 200 milionów odsłon w Europie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
Egipt chce dotrzeć do młodych turystów. Szuka pomocy w Google'u