Zasmakuj w podróży - lato w Małopolsce pod znakiem wędrówek kulinarnych

„Małopolska - zasmakuj w podróży” to hasło letniej kampanii informacyjno-promocyjnej Województwa Małopolskiego, której celem jest popularyzowanie tradycji kulinarnych i aktualnej oferty gastronomicznej regionu.

Publikacja: 28.04.2023 12:22

Zasmakuj w podróży - lato w Małopolsce pod znakiem wędrówek kulinarnych

Foto: Województwo Małopolskie

Po pozytywnym odbiorze kampanii „Małopolska w rytmie eko” i „Małopolska - naturalnie” promujących ekoturystykę i niespieszne, uważne odkrywanie regionu, przyszła pora na promocję turystyki kulinarnej - pisze w komunikacie Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.

Turystyka kulinarna to przede wszystkim smakowanie potraw i produktów regionalnych połączone ze zwiedzaniem, poznawaniem historii i kultury danego miejsca, zaś turysta kulinarny to osoba ciekawa świata, której nie zadowala samo zwiedzanie. Turystyka kulinarna jest w pewnym sensie częścią ekoturystyki, kolejnym stopniem wtajemniczenia - czytamy.

Właśnie do takiej formy podróżowania przez cały letni sezon turystyczny zachęcać będzie kampania informacyjno-promocyjna Województwa Małopolskiego „Małopolska - zasmakuj w podróży”.

Czytaj więcej

Mazowsze zaprasza na majówkę. „Zabraknie tylko nudy”

- Turyści coraz częściej podróżują nie tylko, by podziwiać przepiękne widoki i zabytki, aktywnie wypoczywać, ale także by doświadczać nowych smaków, aromatów i poszukiwać kulinarnych inspiracji. Podczas tegorocznej kampanii „Małopolska - zasmakuj w podróży” będziemy starali się udowodnić, że nie tylko eskapady w najdalsze zakątki świata dostarczają nowych wrażeń smakowych i poznawczych, ale także te bliższe wyprawy potrafią zaskoczyć i zaintrygować - mówi Iwona Gibas z zarządu Województwa Małopolskiego, cytowana w komunikacie.

- Małopolska ma ogromny potencjał, jeśli chodzi o produkty regionalne, wielowiekowe tradycje kulinarne, rolnictwo ekologiczne i ofertę gastronomiczną. Mimo że większość osób, zapytana o kulinarny symbol Małopolski, w pierwszej kolejności wymienia krakowski obwarzanek i oscypek, gwarantuję, że tutejsza kuchnia ma do zaoferowania wiele niezwykłych smaków, specjały poszczególnych subregionów są różnorodne i związane z bardzo odmiennymi tradycjami. A to wszystko w związku wielokulturowością i burzliwą historią regionu - dodaje.

Na stronie internetowej visitmalopolska.pl, profilu Odkryj Małopolskę na Facebooku i w innych kanałach informacyjnych Województwa Małopolskiego publikowane będą artykuły na temat tradycji kulinarnych różnych zakątków Małopolski, wywiady z producentami regionalnych specjałów i strażnikami regionalnych tradycji, przepisy i wskazówki, gdzie znaleźć najsmaczniejsze produkty.

Po pozytywnym odbiorze kampanii „Małopolska w rytmie eko” i „Małopolska - naturalnie” promujących ekoturystykę i niespieszne, uważne odkrywanie regionu, przyszła pora na promocję turystyki kulinarnej - pisze w komunikacie Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.

Turystyka kulinarna to przede wszystkim smakowanie potraw i produktów regionalnych połączone ze zwiedzaniem, poznawaniem historii i kultury danego miejsca, zaś turysta kulinarny to osoba ciekawa świata, której nie zadowala samo zwiedzanie. Turystyka kulinarna jest w pewnym sensie częścią ekoturystyki, kolejnym stopniem wtajemniczenia - czytamy.

Nowe Trendy
Brytyjska branża turystyczna: Brakuje pracowników i zrównoważonej gospodarki
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”