Szukasz informacji o Hiszpanii? Sztuczna inteligencja ci ich dostarczy

Turespaña, organizacja zajmująca się turystyczną promocją Hiszpanii, coraz mocniej analizuje sposoby wykorzystania sztucznej inteligencji do obsługi klientów przez serwis Spain.info. Ma to pozwolić udzielać bardziej konkretnych odpowiedzi na ich zapytania.

Publikacja: 26.06.2023 08:27

Szukasz informacji o Hiszpanii? Sztuczna inteligencja ci ich dostarczy

Foto: Alamy, Daniel Kaesler

Turespaña z dużą uwagą przygląda się możliwościom wykorzystania sztucznej inteligencji, w tym narzędzi typu ChatGPT, do obsługi zapytań turystycznych. Zdaniem Blanci Pérez-Sauquillo, dyrektor marketingu Turespaña, rozwiązanie może mieć bardzo wyraźne zastosowanie w usługach świadczonych przez organizację, pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur.

Na razie trwają badania i analizy sposobów wdrożenia technologii chociażby na potrzeby unowocześnienia portalu Spain.info. Dziś serwis daje dostęp do szerokiej bazy informacji, ale jest też bardzo tradycyjny. Modernizacja z wykorzystaniem sztucznej inteligencji pozwoliłaby lepiej odpowiadać na konkretne pytania osób w oparciu o ich zainteresowania czy rodzaj podróży.

Czytaj więcej

Turyści zadeptują Francję. Jak ich rozproszyć? Rząd szuka pomocy u influencerów

Plany organizacji na przyszły rok to dalsza praca nad pozycjonowaniem marki. W dalszej perspektywie czasowej jest realizacja strategii zrównoważonego rozwoju, nad którą trwają już prace na szczeblu rządowym.

Turespaña szuka też agencji, która zajmie się w jej imieniu zarządzeniem mediami społecznościowymi i marketingiem influencerów - chodzi o działania prowadzone na arenie międzynarodowej. Wartość tego kontraktu, który potrwa dwa lata, to prawie 5,8 miliona euro. Jednym z pomysłów jest mocniejsze skupienie się na pokoleniu Z.

Dyrektor, wracając do tematu sztucznej inteligencji, dodaje, że transformacja portalu Spain.info pod tym kątem ma się rozpocząć w przyszłym roku. Technologia może zostać wykorzystana nie tylko do poprawy funkcjonowania portalu, ale też docelowo do superaplikacji. W tym obszarze organizacja będzie jednak działać w ostrożny sposób.

Turespaña z dużą uwagą przygląda się możliwościom wykorzystania sztucznej inteligencji, w tym narzędzi typu ChatGPT, do obsługi zapytań turystycznych. Zdaniem Blanci Pérez-Sauquillo, dyrektor marketingu Turespaña, rozwiązanie może mieć bardzo wyraźne zastosowanie w usługach świadczonych przez organizację, pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur.

Na razie trwają badania i analizy sposobów wdrożenia technologii chociażby na potrzeby unowocześnienia portalu Spain.info. Dziś serwis daje dostęp do szerokiej bazy informacji, ale jest też bardzo tradycyjny. Modernizacja z wykorzystaniem sztucznej inteligencji pozwoliłaby lepiej odpowiadać na konkretne pytania osób w oparciu o ich zainteresowania czy rodzaj podróży.

Nowe Trendy
Sztuczna inteligencja w turystyce? Wymaga uregulowania i zmniejszenia szkodliwości
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej
Nowe Trendy
Zamek Królewski na Wawelu świętuje "frekwencję wszech czasów"
Nowe Trendy
Niemcy - mniej biurokracji w hotelach i na lotniskach. Od czego jest cyfryzacja
Nowe Trendy
Hiszpanie do turystów: Nie myjcie się pod prysznicem! Damy wam wiaderka na wodę
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Nowe Trendy
Booking chce rosnąć w Europie przez przejęcia. Bruksela mówi „stop”
Nowe Trendy
Premier Grecji: Zagraża nam zmiana klimatu, ale mamy program zatrzymania pożarów