Szukasz informacji o Hiszpanii? Sztuczna inteligencja ci ich dostarczy

Turespaña, organizacja zajmująca się turystyczną promocją Hiszpanii, coraz mocniej analizuje sposoby wykorzystania sztucznej inteligencji do obsługi klientów przez serwis Spain.info. Ma to pozwolić udzielać bardziej konkretnych odpowiedzi na ich zapytania.

Publikacja: 26.06.2023 08:27

Szukasz informacji o Hiszpanii? Sztuczna inteligencja ci ich dostarczy

Foto: Alamy, Daniel Kaesler

Turespaña z dużą uwagą przygląda się możliwościom wykorzystania sztucznej inteligencji, w tym narzędzi typu ChatGPT, do obsługi zapytań turystycznych. Zdaniem Blanci Pérez-Sauquillo, dyrektor marketingu Turespaña, rozwiązanie może mieć bardzo wyraźne zastosowanie w usługach świadczonych przez organizację, pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur.

Na razie trwają badania i analizy sposobów wdrożenia technologii chociażby na potrzeby unowocześnienia portalu Spain.info. Dziś serwis daje dostęp do szerokiej bazy informacji, ale jest też bardzo tradycyjny. Modernizacja z wykorzystaniem sztucznej inteligencji pozwoliłaby lepiej odpowiadać na konkretne pytania osób w oparciu o ich zainteresowania czy rodzaj podróży.

Czytaj więcej

Turyści zadeptują Francję. Jak ich rozproszyć? Rząd szuka pomocy u influencerów

Plany organizacji na przyszły rok to dalsza praca nad pozycjonowaniem marki. W dalszej perspektywie czasowej jest realizacja strategii zrównoważonego rozwoju, nad którą trwają już prace na szczeblu rządowym.

Turespaña szuka też agencji, która zajmie się w jej imieniu zarządzeniem mediami społecznościowymi i marketingiem influencerów - chodzi o działania prowadzone na arenie międzynarodowej. Wartość tego kontraktu, który potrwa dwa lata, to prawie 5,8 miliona euro. Jednym z pomysłów jest mocniejsze skupienie się na pokoleniu Z.

Dyrektor, wracając do tematu sztucznej inteligencji, dodaje, że transformacja portalu Spain.info pod tym kątem ma się rozpocząć w przyszłym roku. Technologia może zostać wykorzystana nie tylko do poprawy funkcjonowania portalu, ale też docelowo do superaplikacji. W tym obszarze organizacja będzie jednak działać w ostrożny sposób.

Turespaña z dużą uwagą przygląda się możliwościom wykorzystania sztucznej inteligencji, w tym narzędzi typu ChatGPT, do obsługi zapytań turystycznych. Zdaniem Blanci Pérez-Sauquillo, dyrektor marketingu Turespaña, rozwiązanie może mieć bardzo wyraźne zastosowanie w usługach świadczonych przez organizację, pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur.

Na razie trwają badania i analizy sposobów wdrożenia technologii chociażby na potrzeby unowocześnienia portalu Spain.info. Dziś serwis daje dostęp do szerokiej bazy informacji, ale jest też bardzo tradycyjny. Modernizacja z wykorzystaniem sztucznej inteligencji pozwoliłaby lepiej odpowiadać na konkretne pytania osób w oparciu o ich zainteresowania czy rodzaj podróży.

Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Nowe Trendy
Grecka wyspa będzie neutralna klimatycznie. Zainwestuje w nią gigant turystyczny