„Forbes”: Warszawa kulinarną stolicą Europy Wschodniej. Tradycja i wyrafinowanie

„Warszawa to miejsce, w którym tradycja spotyka się z nowoczesnością, a kulinarne doświadczenia zaskakują na każdym kroku” - pisze amerykański „Forbes”.

Publikacja: 27.02.2025 16:49

„Forbes”: Warszawa kulinarną stolicą Europy Wschodniej. Tradycja i wyrafinowanie

Foto: PAP, Piotr Nowak

W najnowszym wydaniu amerykańskiego magazynu „Forbes” ukazał się artykuł na temat warszawskiej gastronomii - donosi w komunikacie Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago. Przedstawia on stolicę Polski jako „jeden z najbardziej ekscytujących kierunków gastronomicznych w Europie Wschodniej”.

Specjalizująca się w tematyce kulinarnej autorka artykułu Lanee Lee, która odwiedziła kilkanaście restauracji, zwraca uwagę na różnorodność warszawskiej oferty gastronomicznej - tworzą ją zarówno tradycyjna kuchnia polska, jak również nowoczesne interpretacje kuchni fusion i wyrafinowana kuchnia z wyższej półki (fine dining). Lee zauważa też, że coraz więcej warszawskich restauracji wyróżnianych jest w międzynarodowych przewodnikach.

„Warszawa to miejsce, w którym tradycja spotyka się z nowoczesnością, a kulinarne doświadczenia zaskakują na każdym kroku” - pisze.

Czytaj więcej

Amerykański magazyn zachwala Warszawę. „Zabytki, kulinaria, nowoczesne cuda”

Promocja Warszawy przez kulinaria

Publikacja jest efektem podróży prasowej zorganizowanej przez ZOPOT w Chicago we współpracy ze Stołecznym Biurem Turystyki (STB).

- Dzięki wspólnym wysiłkom POT i STB Warszawa zyskuje na popularności wśród amerykańskich turystów poszukujących autentycznych i unikalnych doświadczeń kulinarnych. Takie inicjatywy przyczyniają się do umacniania pozytywnego wizerunku Polski na świecie i zwiększania ruchu turystycznego do stolicy - ocenia dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju w Polskiej Organizacji Turystycznej Magdalena Krucz, cytowana w komunikacie.

Dyrektor Stołecznego Biura Turystyki Paweł Moras zauważa, że oferta gastronomiczna Warszawy, zarówno ta tradycyjna, jak i nowoczesna, cieszy się coraz większym zainteresowaniem turystów.

- Ten fenomen dostrzegają również tak prestiżowe tytuły jak amerykański „Forbes”, a takie publikacje zachęcają kolejnych amerykańskich gości do odwiedzin polskiej stolicy. Stołeczne Biuro Turystyki wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną będą konsekwentnie kontynuować strategię promocji poprzez kulinaria, bo to nie tylko aktualny trend, ale również poważny atut naszego kraju - podkreśla Moras.

Czytaj więcej

Kampania promocyjna Polski w USA. Dla „zamożnych i świadomych kulturowo” Amerykanów

W najnowszym wydaniu amerykańskiego magazynu „Forbes” ukazał się artykuł na temat warszawskiej gastronomii - donosi w komunikacie Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago. Przedstawia on stolicę Polski jako „jeden z najbardziej ekscytujących kierunków gastronomicznych w Europie Wschodniej”.

Specjalizująca się w tematyce kulinarnej autorka artykułu Lanee Lee, która odwiedziła kilkanaście restauracji, zwraca uwagę na różnorodność warszawskiej oferty gastronomicznej - tworzą ją zarówno tradycyjna kuchnia polska, jak również nowoczesne interpretacje kuchni fusion i wyrafinowana kuchnia z wyższej półki (fine dining). Lee zauważa też, że coraz więcej warszawskich restauracji wyróżnianych jest w międzynarodowych przewodnikach.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Baleary bronią się przed „turystofobiczną retoryką”. Wzmocnią przedsiębiorców
Nowe Trendy
Turystyczny bojkot Ameryki. Przez politykę Donalda Trumpa rośnie ryzyko recesji
Nowe Trendy
Imponujący wzrost turystyki w Wietnamie. Polaków o 53 procent więcej
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Nowe Trendy
Tureccy hotelarze tną ceny. Liczyli na więcej gości, ale zostają im puste pokoje