Wiceminister turystyki Grecji Manos Konsolas spotkał się z władzami Kos i tamtejszą branżą, by przedstawić plan działania, którego celem jest stworzenie nowej marki tej wyspy. Największy nacisk ma być położony na bogatą historię i związek z urodzonym tu, a uznawanym za ojca współczesnej medycyny, Hipokratesem – donosi grecki portal branżowy Greek Travel Pages.
CZYTAJ TEŻ: Kos skorzysta jeszcze z niższego VAT-u
Ministerstwo chce, aby oferta turystyczna Kos była bardziej zróżnicowana i atrakcyjniejsza. – Naszym celem jest pozyskanie dla Kos turystów bogatszych i wypromowanie go jako miejsca dla bardziej wymagających klientów – mówi Konsolas. Plan ma również pomóc zniwelować skutki kryzysu migracyjnego. – Mówimy tu o konsekwencjach odczuwanych nie tylko przez mieszkańców, ale też przez sektor turystyki – dodaje.
Strategia opiera się na kilku założeniach. Na przykład odtwarzana na wyspie uroczysta ceremonia złożenia przysięgi Hipokratesa nie będzie już lokalną atrakcją, ale wydarzeniem nagłośnionym szerzej – jego organizacją zajmą się resorty turystyki, kultury i spraw zagranicznych przy współpracy ze szkołami wyższym. Patronat nad tym wydarzeniem obejmie prezydent Grecji.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Grecja gotowa na promocję lata