Podczas uroczystej gali w nowym hotelu Hilton Mallorca Galatzo na Majorce zaprezentowano najważniejsze europejskie marki turystyczne. Na czerwonym dywanie triumfowały aż dwa kierunki portugalskie – Algarve zostało uznane kolejny raz za „wiodącą destynację plażową”, podczas gdy Porto otrzymało wyróżnienie dla „wiodącej destynacji miejskiej”. Gruzińskie Batumi jest z kolei „wschodzącym celem turystycznym”, a Madryt piąty raz z rzędu zdobył nagrodę „centrum spotkań i konferencji”.
Rozdanie World Travel Awards 2022 uświetniła gala na Majorce
Inicjatywa World Travel Awards narodziła się w 1993 roku, by „doceniać, nagradzać i celebrować doskonałość we wszystkich obszarach turystyki”. Wyróżnienia przyznawane są w kilkudziesięciu kategoriach, poza kierunkami, wybierane są najlepsze hotele, linie lotnicze i firmy turystyczne.
W tym roku wśród wyróżnionych w Europie znalazły się także centrum kongresowe w Dublinie uznane za najlepsze centrum kongresowe, najlepszymi liniami lotniczymi okazały się Turkish Airlines, a British Airways otrzymały tytuł „marki linii lotniczych”. Air France odebrała nagrodę dla „linii lotniczej w klasie ekonomicznej”, a TAP Air Portugal otrzymał wyróżnienia dla linii lotniczej na trasach do Ameryki Południowej.
Luksusowy Çırağan Palace Kempinski Istanbul zdobył najwyższą nagrodę za gościnność dla „wiodącego hotelu”, a Mandarin Oriental Bosphorus w Stambule otrzymał tytuł „nowego hotelu w Europie”. Four Seasons Hotels and Resorts został uznany za „wiodącą w Europie markę luksusowych hoteli”. Najlepszym hotelem lajfstajlowym w Europie jest Conrad Algarve, a luksusowy Sani Resort w Grecji najlepszym w kategorii obiektów rodzinnych.