Podczas uroczystej gali w nowym hotelu Hilton Mallorca Galatzo na Majorce zaprezentowano najważniejsze europejskie marki turystyczne. Na czerwonym dywanie triumfowały aż dwa kierunki portugalskie – Algarve zostało uznane kolejny raz za „Europejską wiodącą destynację plażową”, podczas gdy Porto otrzymało wyróżnienie dla „Europejskiej wiodącej destynacji miejskiej”. Gruzińskie Batumi jest z kolei „Europejskim wschodzącym celem turystycznym”, a Madryt piąty raz z rzędu zdobył nagrodę „Europejskiego centrum spotkań i konferencji”.

Rozdanie World Travel Awards 2022 uświetniła gala na Majorce

Rozdanie World Travel Awards 2022 uświetniła gala na Majorce

World Travel Awards

Inicjatywa World Travel Awards narodziła się w 1993 roku, by „doceniać, nagradzać i celebrować doskonałość we wszystkich obszarach turystyki”. Wyróżnienia przyznawane są w kilkudziesięciu kategoriach, poza kierunkami, wybierane są najlepsze hotele, linie lotnicze i firmy turystyczne.

W tym roku wśród wyróżnionych w Europie znalazły się także centrum kongresowe w Dublinie uznane za najlepsze centrum kongresowe, najlepszymi liniami lotniczymi okazały się Turkish Airlines, a British Airways otrzymały tytuł „Europejskiej marki linii lotniczych”. Air France odebrała nagrodę dla „Europejskiej linii lotniczej w klasie ekonomicznej”, a TAP Air Portugal otrzymał wyróżnienia dla europejskiej linii lotniczej na trasach do Ameryki Południowej.

Luksusowy Çırağan Palace Kempinski Istanbul zdobył najwyższą nagrodę za gościnność dla „Europejskiego wiodącego hotelu”, a Mandarin Oriental Bosphorus w Stambule otrzymał tytuł „Wiodącego nowego hotelu w Europie”. Four Seasons Hotels and Resorts został uznany za „Wiodącą w Europie markę luksusowych hoteli”. Najlepszym hotelem lajfstajlowym w Europie jest Conrad Algarve, a luksusowy Sani Resort w Grecji najlepszym w kategorii obiektów rodzinnych.

W sektorze rejsów wycieczkowych Norwegian Cruise Line został wybrany „Europejską linią wycieczkową”. Wśród zwycięzców wśród dostawców usług turystycznych znaleźli się Abercrombie & Kent („Operator luksusowych wycieczek”), Booking.com („Bbiuro podróży”) oraz FCM Travel („Firma zarządzająca podróżami”).

Czytaj więcej

Hiszpania popularna wśród turystów prawie jak przed pandemią