Portugalia: Nie bądź turystą, bądź futurystą

„Nie bądź turystą, bądź futurystą” – to jeden z apeli, który pojawia się w najnowszej kampanii marketingowej Portugalii. Jej twórcy przedstawiają 12 noworocznych postanowień, które powinien poczynić turysta przyszłości.

Publikacja: 12.01.2024 01:03

Portugalia namawia turystów, żeby pomyśleli też o przyszłości turystyki

Portugalia namawia turystów, żeby pomyśleli też o przyszłości turystyki

Foto: Filip Frydrykiewicz

Visit Portugal, organizacja zajmująca się promocją Portugalii jako kierunku turystycznego, rozpoczęła rok kampanią reklamową opartą na hale „It’s not tourism. It’s futourism” (To nie turystyka. To futurystyka). Autorzy przekonują, że podróżowanie w świadomy sposób jest nie tylko wyborem, ale dziedzictwem, do którego wszyscy powinni się przyłączyć.

Kampania składa się z 12 spotów reklamowych emitowanych codziennie od 1 stycznia. W każdym znalazło się jedno z postanowień, które podróżnik przyszłości może potraktować jako noworoczne. W ten sposób twórcy reklamy chcą zainspirować ludzi do aktywnej zmiany sposobu podróżowania nie tylko do, czy po Portugalii, ale i po całym świecie - pisze portal Breaking Travel News.

Główny nacisk położony został na prawdziwsze i dogłębniejsze doświadczenia, zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. To dobre także dla odwiedzanych przez turystów miejsc, środowiska i lokalnych społeczności.

Hasła przewodnie reklam to:

1. To nie brak zaangażowania. To poświęcenie.

2. To nie wirtualne. To prawdziwe.

3. To nie nasze. To twoje.

4. To nie zwyczajne. To wyjątkowe.

5. To nie globalne. To lokalne.

6. To nie fala. To ocean.

7. To nie szarość. To zieleń.

8. To nie arogancja. To skromność.

9. To nie modne. To wyznaczające trendy.

10. To nie zaniedbanie. To sumienność.

11. To nie pośpiech. To wczucie się (zanurzenie, ang. immerse).

12. To nie sztuczne. To ludzkie.

Visit Portugal apeluje do wszystkich, by włączyli się w podróż prowadzącą do bardziej powszechnej, zrównoważonej i odpowiedzialnej turystyki. Reklama skierowana jest do mieszkańców głównych rynków źródłowych portugalskiej turystyki, jak Wielka Brytania, Hiszpania, Francja, Niemcy, Stany Zjednoczone i Brazylia.

Ze statystyk za okres od stycznia do października 2023 roku wynika, że Portugalię odwiedziła rekordowa liczba turystów – 26,3 miliona (+13,7 procent licząc rok do roku). Przełożyło się to na sprzedaż 68,5 miliona noclegów (+11 procent) i przychody na poziomie 22,3 miliarda euro (+19,8 procent). By utrzymać ten trend, kraj pracuje nad pozyskaniem turystów także dla regionów położonych z dala od wybrzeża, licząc na zniwelowanie efektu sezonowości.

Visit Portugal, organizacja zajmująca się promocją Portugalii jako kierunku turystycznego, rozpoczęła rok kampanią reklamową opartą na hale „It’s not tourism. It’s futourism” (To nie turystyka. To futurystyka). Autorzy przekonują, że podróżowanie w świadomy sposób jest nie tylko wyborem, ale dziedzictwem, do którego wszyscy powinni się przyłączyć.

Kampania składa się z 12 spotów reklamowych emitowanych codziennie od 1 stycznia. W każdym znalazło się jedno z postanowień, które podróżnik przyszłości może potraktować jako noworoczne. W ten sposób twórcy reklamy chcą zainspirować ludzi do aktywnej zmiany sposobu podróżowania nie tylko do, czy po Portugalii, ale i po całym świecie - pisze portal Breaking Travel News.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Popularne Trendy
Hiszpańskie wybrzeża zarabiają na turystyce najwięcej, ale potrzebują strategii
Popularne Trendy
Coraz więcej fałszywych recenzji hoteli w sieci. Popularna platforma wytropiła 2,7 miliona
Popularne Trendy
Vlogerzy znów zmierzą się w mistrzostwach. Pokażą najciekawsze zakątki Polski
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Popularne Trendy
Komisja Europejska: Google faworyzuje swoje usługi, nie daje szansy konkurencji
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście