Biuro podróży WeRoad, specjalizujące się w wycieczkach dla małych grup, adresowanych głównie do przedstawicieli pokolenia milenialsów, czyli osób urodzonych między 1980 a 2000 rokiem, zapytało ponad 2 tysiące respondentów z Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoch o ich wiosenne plany wyjazdowe - donosi portal tourism-review.com.
Z ankiety wynika, że milenialsi z północy Europy o tej porze roku chętniej wybierają miejsca bliżej domu - około 50 procent Niemców i Brytyjczyków nie wyjedzie poza Europę.
Co ciekawe, 72 procent Niemców będzie w podróży 10 dni lub nawet ponad dwa tygodnie. To zauważalna zmiana, bo w przeszłości tak długo trwały zazwyczaj urlopy letnie, a nie wiosenne.
Czytaj więcej
Jeśli odwiedzający Majorkę zaczną postępować odpowiedzialnie, będą szanować lokalną społeczność i środowisko, problemy z nadmierną turystyką nie będą tak dotkliwe, jak obecnie. Bo nie liczba gości jest wyzwaniem, ale ich zachowanie - uważa dyrektor ds. turystyki przy Radzie Majorki Susanna Sciacovelli.
Z kolei milenialsi z południa Europy wolą dalsze podróże. Najpopularniejszym kierunkiem jest tej wiosny Azja - wybiera się tam 45 procent badanych z Hiszpanii, 43 procent z Włoch i 38 procent z Francji.