Organizatorzy imprezy, Międzynarodowe Targi Poznańskie i Polska Izba Turystyki, przyznali swoje nagrody siedmiu najefektowniejszym stoiskom. Nagrody Acanthus Aureus (łac. Złoty Akant) odebrali przedstawiciele kraju partnerskiego targów, Bułgarii, biur podróży Itaka, Rainbow i Coral Travel, a także Turcji, Egiptu i Mazowsza.
Itaka nawiązuje do podróży, ale i do architektury
Szczególnie przemyślany projekt przedstawiła Itaka. Wystrój jej oryginalnego i eleganckiego stoiska o powierzchni 100 metrów kwadratowych wpisuje się w monumentalne, socrealistyczne wnętrza PKiN, z elementami charakterystycznymi dla amerykańskich wieżowców w stylu art déco. Dominuje tu kolor czerwony – barwy Itaki, a charakteru i tajemniczości dodają czerwone kotary, popularny teraz w projektowaniu wnętrz element.
Do podróży odnoszą się akcenty marynistyczne – nad stoiskiem unosi się żagiel, nawiązujący do logo Itaki, lady wykonane są z bielonych desek, przypominających beach bary. W klimat czasów PRL-u wpisują się proste oświetlenie, logotyp Itaki w formie neonu, minimalistyczne meble i wazony. Wszechobecną czerwień przełamują zdjęcia ilustrujące podróże.
Stoisko Itaki odwiedził wicminister sportu i turystyki Piotr Borys, rozmawiał z wiceprezes Itaki Piotrem Heniczem