TT-Line buduje Zielony Statek

Niemiecki operator promowy TT-Line zapewnia, że jego nowy prom, którego budowa właśnie się rozpoczęła, będzie najbardziej przyjaznym środowisku statkiem pasażersko-samochodowym na Bałtyku.

Publikacja: 20.12.2019 17:39

TT-Line buduje Zielony Statek

Foto: Fot. TT-Line / Facebook

W chińskiej stoczni CSC Jinling Shipyard w Nankinie ruszyła budowa ekologicznego promu Green Ship (Zielony Statek) – informuje w komunikacie jego właściciel, operujący na Bałtyku niemiecki armator TT-Line.

Napędzać go będzie najczystsze obecnie paliwo okrętowe – skroplony gaz ziemny (LNG). Dzięki jego zastosowaniu silniki Green Ship będą emitowały o 93 procent mniej cząsteczek stałych, o 98 procent mniej tlenków siarki, o 82 procent mniej tlenku azotu i o 22 procent mniej dwutlenku węgla w porównaniu ze statkami zasilanymi konwencjonalnym paliwem.

CZYTAJ TEŻ: KLM będzie częściej latał na biopaliwie

Green Ship wyposażony zostanie w energooszczędne systemy ogrzewania, chłodzenia i wentylacji, które na przykład do obniżania temperatury powietrza wykorzystują chłód wody morskiej. Gdy pasażera nie będzie w kabinie, światło samo zgaśnie, a ogrzewanie przełączy się na tryb oszczędnościowy. Na statku będzie wyłącznie oświetlenie LED, które zmniejsza zapotrzebowanie na energię elektryczną o 80 procent i zapewnia dziesięciokrotnie dłuższą żywotność źródeł światła. Znajdzie się na nim także stacja ładowania samochodów elektrycznych.

Green Ship ma być oddany do użytku w 2021 roku, nie wiadomo jeszcze, jaką trasę będzie obsługiwał.

TT-Line działa od 1962 roku, aktualnie zarządza flotą sześciu promów kursujących między Travemünde i Rostockiem w Niemczech, Trelleborgiem w Szwecji, Świnoujściem w Polsce i Kłajpedą na Litwie.

Armator zapewnia o proekologicznym podejściu do swojej działalności. Wśród rozwiązań, które stosuje, wymienia między innymi „zoptymalizowaną linię kadłuba ze specjalnie zaprojektowanym dziobem zapewniającym niskie zużycie paliwa”, „dodatkowe uszczelnienia chroniące przed wyciekiem oleju”, „redukcję wykorzystania tworzyw sztucznych do absolutnego minimum” i „używanie przyjaznych środowisku środków czyszczących”.

W chińskiej stoczni CSC Jinling Shipyard w Nankinie ruszyła budowa ekologicznego promu Green Ship (Zielony Statek) – informuje w komunikacie jego właściciel, operujący na Bałtyku niemiecki armator TT-Line.

Napędzać go będzie najczystsze obecnie paliwo okrętowe – skroplony gaz ziemny (LNG). Dzięki jego zastosowaniu silniki Green Ship będą emitowały o 93 procent mniej cząsteczek stałych, o 98 procent mniej tlenków siarki, o 82 procent mniej tlenku azotu i o 22 procent mniej dwutlenku węgla w porównaniu ze statkami zasilanymi konwencjonalnym paliwem.

Promy i Statki
Trwa wyścig w wodowaniu coraz większych wycieczkowców. Gigantomania się opłaca
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Promy i Statki
Pasażerowie statków wycieczkowych na lądzie – komu to się opłaca?
Promy i Statki
Hiszpania – więcej pasażerów statków wycieczkowych niż przed pandemią
Promy i Statki
Armator radzi: Kupujcie rejsy wycieczkowe, bo drożeją... bilety lotnicze
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Promy i Statki
Największy wycieczkowiec świata przeszedł testy na Bałtyku
Promy i Statki
Costa Cruises: Polacy wybierają coraz droższe rejsy, stawiają na jakość