Jak podaje serwis, jedną z nowinek technologicznych nowego roku jest propozycja Delta Airlines. Przewoźnik udostępnia aplikację oparta na technologii Radio Frequency Identification (RFID ). Ma ona zastąpić tradycyjną metodę śledzenia kodów kreskowych na walizkach i zmniejszyć liczbę zagubień bagażu do jednej setnej procenta. Czujniki na taśmach z bagażami poinformują (za pomocą czerwonych świateł), gdy bagaż będzie zmierzał w niewłaściwym kierunku. Niedawno wprowadzona aktualizacja aplikacji oferowanej przez Delta Airlines pozwala również fizycznie śledzić bagaż w czasie rzeczywistym, czyli obserwować go na mapie lotniska. System ma działać na 84 lotniskach w Stanach Zjednoczonych.
W 2017 roku także British Airlines zapowiada udogodnienia dla pasażerów. Przewoźnik udostępni Wi-Fi podczas lotów na trasach bliskiego zasięgu i przyspieszy internet w niektórych lotach długodystansowych: na przykład transatlantyckich i do Sydney. Do szybkiego Wi-Fi ma być podłączonych 118 samolotów z floty. International Airlines Group (IAG), właściciel British Airlines, Iberii i Aer Lingusa, zapowiada, że w ciągu dwóch lat 90 procent jego dalekodystansowej floty będzie miała połączenie internetowe.
Również Virgin Australia w połowie tego roku obiecuje dostępność Wi-Fi podczas podróży samolotem, zarówno w przypadku lotów krajowych, jak i międzynarodowych. Do internetowej rewolucji dołączyły też linie Finnair, które od tego roku zapowiadają zainstalowanie szerokopasmowych łączy internetowych (osiągających od 12 Mbps na podróżnego) w kolejnych maszynach przewoźnika, airbusach A320. Zmiana obejmie samoloty obsługujące loty krótko- i długodystansowe. Zakończenie wdrażania tej technologii zaplanowane jest na połowę 2018 roku.
Zmiany obejmą też pokładowe menu. Singapore Airlines zapowiadają, że umożliwią pasażerom klasy ekonomicznej wybór posiłków, szczególnie podczas długodystansowych lotów z Singapuru. Od niedawna także Ryanair umożliwia odlatującym z Dublina przed 7.00 rano zamówienie na czas lotu irlandzkiego śniadania, w skład którego wchodzą: kiełbaski, bekon, pomidor, pudding, ciemne pieczywo, masło, sok pomarańczowy i kawa. Zamówienie można złożyć najpóźniej 48 godzin przed odlotem, podczas odprawy on-line.
Począwszy od listopada zeszłego roku linie American Airlines rozwijają też przewozy podwyższoną klasą ekonomiczną.Pierwsze boeingi b787-9 o zmodyfikowanych kabinach poleciały z Dallas do stolicy Hiszpanii i Sao Paolo. Kolejnym kierunkiem będzie Paryż i Seul. Pod koniec roku 2017 również Delta Airlines zadebiutuje z ekonomiczną klasą premium i nowym rodzajem siedzeń. Strefa „Delta Premium” przeznaczona będzie do lotów długodystansowych airbusami A350, a w dalszej kolejności boeingami 777. W nowej klasie ma być ok 17 cm więcej miejsca na nogi, przewoźnik zapewni też ponad 13-calowe ekrany, słuchawki wyciszające i gniazdka przy każdym siedzeniu. Airbusy A350 będą mieć kabiny klasy biznesowej (Delta One) wyposażone w przesuwne drzwi w każdym apartamencie i większe ekrany pokładowe dla pasażerów.