– To jak najbardziej realna prognoza – ocenia w czwartek podczas konferencji prasowej prezes lotniska Radosław Włoszek. Według niego do wzrostu liczby pasażerów przyczynią się nowe kierunki, ogłoszone już przez przewoźników. Wśród najważniejszych jest powrót bezpośrednich lotów transatlantyckich wykonywanych przez LOT – od początku lipca do Chicago, a także wznowienie połączeń do Tel Awiwu przez izraelskie linie El-Al.
W sumie w 2017 roku przewoźnicy uruchomią 12 nowych połączeń z Krakowa: LOT do Chicago, El-Al do Tel Awiwu, Eurowings do Dusseldorfu, Ryanair do Chanii, Porto, Lourdes, Pescary, Wenecji, Walencji, Lamezii, SAS do Sztokholmu, a Jet2.com do Birmingham.
Jak zaznaczył prezes, jeśli chodzi o inwestycje najważniejszym zadaniem będą dalsze przygotowania do budowy nowej drogi startowej. Jest to najważniejszy element przyjętego w ubiegłym roku przez zgromadzenie wspólników planu inwestycyjnego do 2023 r. Trwają analizy środowiskowe, a następnie rozpoczną się konsultacje społeczne. – Budowa nowego pasa startowego to być albo nie być dla lotniska – podkreślił prezes.
W 2017 r. rozpocznie się też przebudowa najstarszej, południowo-zachodniej, części miejsca postojowego. Zaplanowano wyburzenie nawierzchni betonowej i budowę nowej o zwiększonej nośności. Budowa będzie prowadzona etapami, aby w jak najmniejszym stopniu wpłynąć na operacje lotnicze. Wartość projektu to 18,4 mln złotych. Inwestycję w formule „zaprojektuj i wybuduj” realizuje firma Budimex Budownictwo.
Kraków Airport w tym roku planuje też wybudować łącznik między hotelem a kładką, tak by jego goście mogli przejść do terminalu, bez konieczności wychodzenia na zewnątrz.