Reklama
Rozwiń

Lotnisko Chopina – dzisiaj rekord, a jutro?

Warszawskie Lotnisko Chopina ma za sobą rekordowy sezon letni. W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2017 roku obsłużyło więcej pasażerów, niż w całym roku ubiegłym

Publikacja: 13.11.2017 15:30

Lotnisko Chopina – dzisiaj rekord, a jutro?

Foto: Filip Frydrykiewicz

Do końca października z warszawskiego portu skorzystało 13 mln 480 tys. pasażerów. Czyli o ponad 24 procent więcej niż w tym samym okresie roku poprzedniego i o ponad 5 procent więcej niż w całym 2016 roku.

Od początku roku, w ruchu międzynarodowym podróżowało 11 mln 650 tys. osób (wzrost o 20 proc.), a w ruchu krajowym 1 mln 830 tys. osób (wzrost o 64 proc.).

— Bardzo cieszy nas tak duża dynamika ruchu pasażerskiego. Oznacza to, że Warszawa coraz częściej postrzegana jest jak atrakcyjny węzeł komunikacyjny – mówi dyrektor biura marketingu i PR Lotniska Chopina Hubert Wojciechowski.

Pod koniec października wprowadzony został nowy, zimowy rozkład rejsów i są duże szanse, że w grudniu zostanie przekroczony granica 15 milionów pasażerów. Tymczasem na początku roku ostrożne prognozy mówiły o 14 milionach.

W rozkładzie zimowym pojawią się nowości: od 4 grudnia rejsy do Berlina ponownie uruchomi LOT. 14 grudnia wprowadzona zostanie również druga dzienna rotacja Qatar Airways do Ad-Dauhy. Wizz Air przywróci cztery sezonowe połączenia, do Ejlatu i Ovdy w Izraelu, a dla narciarzy do Grenoble, Turynu i Werony. 18 grudnia linia Ural Airlines planuje rozpocząć rejsy  na trasie Warszawa – Moskwa Domodiedowo, do pięciu razy w tygodniu.

Dodatkowo na lotnisku obsługiwane są sezonowe połączenia czarterowe, w tym 15 połączeń długodystansowych, m.in. do Bangkoku, na Zanzibar, na Mauritius, do Montego Bay na Jamajce, Ho Chi Minh w Wietnamie, Colombo na Sri Lance, Puerto Plata na Dominikanie, Santa Clara na Kubie, Cancun w Meksyku, a także (nowość) do Rio de Janeiro i Panamy.

Ale może to być już ostatni tak dobry rok stołecznego lotniska. Nie będzie już z pewnością takiej dynamiki w przyroście ruchu krajowego, bo Ryanair doszedł do wniosku, że nie opłaca mu się latać do Gdańska i Wrocławia, zostawił jedynie połączenie do Szczecina.

Przyszłoroczny sezon letni będzie wielkim testem dla stołecznego portu. Wprawdzie wiadomo, że LOT ogłosi kolejne nowe kierunki azjatyckie, według informacji „Rzeczpospolitej” mają to być  Delhi i Singapur, a być może poleci jeszcze dalej, np. do Indonezji. Ale z drugiej strony od początku sezonu letniego zostanie wprowadzona na lotnisku cisza nocna. Od zarządzania ruchem na warszawskim Okęciu, a zwłaszcza od organizacji przyznającej sloty (działki czasowe startów i lądowań) będzie zależało, czy liczba operacji lotniczych ostatecznie zmaleje.

Do końca października z warszawskiego portu skorzystało 13 mln 480 tys. pasażerów. Czyli o ponad 24 procent więcej niż w tym samym okresie roku poprzedniego i o ponad 5 procent więcej niż w całym 2016 roku.

Od początku roku, w ruchu międzynarodowym podróżowało 11 mln 650 tys. osób (wzrost o 20 proc.), a w ruchu krajowym 1 mln 830 tys. osób (wzrost o 64 proc.).

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Przejazdy
Lotnisko w Gdańsku zyska parking i farmę fotowoltaiczną w jednym
Przejazdy
Bruksela: Zmusić koleje do sprzedawania biletów przez agentów internetowych
Przejazdy
Lotnisko Chopina – w lipcu najlepsze wyniki od początku pandemii
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Przejazdy
Wizz Air: W sierpniu będziemy latać jak przed pandemią
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku