Lufthansa pobiła Ryanaira. Czy LOT pobije CSA?

Grupa Lufthansy ponownie jest największym przewoźnikiem w Europie. Przewiozła w 2017 roku 130 milionów pasażerów. Druga linia lotnicza na kontynencie to Ryanair. Jego wynik – 128,7 miliona

Publikacja: 11.01.2018 23:42

Lufthansa pobiła Ryanaira. Czy LOT pobije CSA?

Foto: Bloomberg

Przy tym, jeśli chodzi o tzw. pasażerokilometry, Lufthansa ma jeszcze lepszy wynik od Ryanaira, ponieważ i linia matka i należący do nie przewoźnicy latają nie tylko na trasach europejskich, jak Ryanair, ale i po świecie. Ryanair stracił też wielu pasażerów w minionym roku, ponieważ musiał odwołać 20 tysięcy lotów z powodu buntu pilotów i błędów w planowaniu ich urlopów.

Na trzecim miejscu rankingu znalazła się International Airlines Group (IAG), w skład której wchodzą: British Airways, Iberia, Vueling i Aer Lingus. W sumie przewieźli oni 104,8 miliona ludzi. Na kolejnych miejscach są Grupa Air France/KLM z 98,7 miliona pasażerów i brytyjski niskokosztowy easyJet z 81,63 miliona.

W Europie środkowej przoduje wciąż węgierski Wizz Air (28,27 miliona).

Bardzo emocjonująco zapowiada się rywalizacja w 2018. Ryanair, który pod koniec zeszłego roku zgodził się na działanie u siebie związków zawodowych, nie powinien już mieć większych problemów organizacyjnych. Ruszy także prawdopodobnie jego linia czarterowa Ryanair Sun, o której rejestrację wystąpił do polskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego (więcej: „ULC: Ryanair Sun nie ma jeszcze certyfikatu”).

Lufthansa natomiast będzie korzystała z przejęcia Air Berlina i włoskiej Alitalii. Oficjalna oferta niemieckiego przewoźnika, który chce przejąć część operacyjną Alitalii i około połowy jej pracowników ma być ujawniona w najbliższych dniach. kiedy to nastąpi grupa będzie miała linie niemieckie: Lufthansę i Eurowings, Lufhansa Regional, Cityhopper, po jednej w Szwajcarii – Swiss, w Austrii – Austrian Airlines, w Belgii – Brussels Airlines i we Włoszech – Alitalię.

Poszczególne linie niemieckiej grupy szybko rosną. Sama Lufthansa zapowiedziała zatrudnienie w 2018 roku 8 tysięcy pracowników, a Austrian 11 stycznia poinformował o zwiększeniu zatrudnienia o 600 osób.

Na regionalnym rynku najprawdopodobniej dojdzie do zmiany lidera w przewozach tradycyjnych, bo LOT, który planuje przewieźć w tym roku około 9 milionów pasażerów, ma wielkie szanse na wyprzedzenie czeskich linii CSA.

Komentarz do artykułu przesłany przez Olgę Pawlonkę, rzeczniczkę Ryanaira:

Biorąc pod uwagę, iż Ryanair rośnie organicznie, a Lufthansa przejmuje inne linie lotnicze, takie wyniki były zgodne z oczekiwaniami. W 2018 roku Ryanair obsłuży 140 milionów pasażerów i spodziewamy się ponownie wyprzedzić Lufthansę, chyba że ta pozyska inne linie lotnicze.

Przy tym, jeśli chodzi o tzw. pasażerokilometry, Lufthansa ma jeszcze lepszy wynik od Ryanaira, ponieważ i linia matka i należący do nie przewoźnicy latają nie tylko na trasach europejskich, jak Ryanair, ale i po świecie. Ryanair stracił też wielu pasażerów w minionym roku, ponieważ musiał odwołać 20 tysięcy lotów z powodu buntu pilotów i błędów w planowaniu ich urlopów.

Na trzecim miejscu rankingu znalazła się International Airlines Group (IAG), w skład której wchodzą: British Airways, Iberia, Vueling i Aer Lingus. W sumie przewieźli oni 104,8 miliona ludzi. Na kolejnych miejscach są Grupa Air France/KLM z 98,7 miliona pasażerów i brytyjski niskokosztowy easyJet z 81,63 miliona.

Przejazdy
Bruksela: Zmusić koleje do sprzedawania biletów przez agentów internetowych
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Przejazdy
Lotnisko Chopina – w lipcu najlepsze wyniki od początku pandemii
Przejazdy
Wizz Air: W sierpniu będziemy latać jak przed pandemią
Przejazdy
Lotnisko Chopina: W marcu czartery rosły nam najmocniej
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Przejazdy
Zakaz lotów przedłużony do końca roku
Przejazdy
Stany Zjednoczone zezwolą na podróże z Europy?