Przy tym, jeśli chodzi o tzw. pasażerokilometry, Lufthansa ma jeszcze lepszy wynik od Ryanaira, ponieważ i linia matka i należący do nie przewoźnicy latają nie tylko na trasach europejskich, jak Ryanair, ale i po świecie. Ryanair stracił też wielu pasażerów w minionym roku, ponieważ musiał odwołać 20 tysięcy lotów z powodu buntu pilotów i błędów w planowaniu ich urlopów.
Na trzecim miejscu rankingu znalazła się International Airlines Group (IAG), w skład której wchodzą: British Airways, Iberia, Vueling i Aer Lingus. W sumie przewieźli oni 104,8 miliona ludzi. Na kolejnych miejscach są Grupa Air France/KLM z 98,7 miliona pasażerów i brytyjski niskokosztowy easyJet z 81,63 miliona.
W Europie środkowej przoduje wciąż węgierski Wizz Air (28,27 miliona).
Bardzo emocjonująco zapowiada się rywalizacja w 2018. Ryanair, który pod koniec zeszłego roku zgodził się na działanie u siebie związków zawodowych, nie powinien już mieć większych problemów organizacyjnych. Ruszy także prawdopodobnie jego linia czarterowa Ryanair Sun, o której rejestrację wystąpił do polskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego (więcej: „ULC: Ryanair Sun nie ma jeszcze certyfikatu”).
Lufthansa natomiast będzie korzystała z przejęcia Air Berlina i włoskiej Alitalii. Oficjalna oferta niemieckiego przewoźnika, który chce przejąć część operacyjną Alitalii i około połowy jej pracowników ma być ujawniona w najbliższych dniach. kiedy to nastąpi grupa będzie miała linie niemieckie: Lufthansę i Eurowings, Lufhansa Regional, Cityhopper, po jednej w Szwajcarii – Swiss, w Austrii – Austrian Airlines, w Belgii – Brussels Airlines i we Włoszech – Alitalię.